English Version
English

حرمت کنگره، حریمی که رعایت آن شرط درمان و رهایی ما است

حرمت کنگره، حریمی که رعایت آن شرط درمان و رهایی ما است

کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. نوشتار حرمت کنگره۶۰ تنها نوشتاری می‌باشد که در تمامی کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ دو بار قرائت می‌شود. اگر بخواهیم در مورد حرمت کنگره توضیحی دهیم و یا آن را به گونه‌ای تعریف نماییم که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید، چه مفهوم آن را بداند و چه نداند در هر حال ملزم به رعایت آن می‌باشد و بر تمامی افراد کنگره ۶۰ واجب است که این حرمت‌ها را رعایت کنند و این نشانه‌ آن است که حرمت اهمیت فوق‌العاده دارد. حرمت بیان کننده حریم و مرزهااست، مرزهایی که نبایستی از آن‌ها عبور کرد و عبور از آن‌ها یعنی خارج شدن از دایره امن، دایره امنی که تک‌تک ما اعضای کنگره برای حضور و درمان خود در کنگره به آن نیاز داریم.

یک مصرف‌کننده مواد مخدر مانند بمبی است که با انفجارهای پیاپی تولیدکننده انواع تنش‌ها و دردسرها (چه برای خود و چه برای دیگران) بوده است. زمانی‌که بخواهد اعتیاد خود را درمان کند به طور قطع بایستی از این فضا خارج شود تا بتواند انرژی‌اش را صرف درمان کند. در غیر این صورت قادر به درمان نخواهد بود. جایی را در نظر بگیرید که تعدادی مصرف‌کننده هر کدام با یک تفکر در مکانی جمع شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برای این‌که این افراد در کنار هم در کمال آرامش و به دور از هرگونه تنش و دردسر به درمان خود برسند به چه ساز و کاری نیاز دارند؟ طراحی و پایه‌گذار کنگره ۶٠ جناب مهندس حسین دژاکام می‌باشد که توانسته است ما را در کنار هم جای دهد و آن فضای مطلوب و مورد نیاز را فراهم نماید تا بتوانیم در کمال آرامش در کنار یکدیگر به درمان و آموزش بپردازیم.

کنگره برای کسی امن است که به حرمت و قوانین آن احترام بگذارد در غیر این صورت برایش امنیتی نخواهد داشت. کنگره یک کارگاه آموزشی است که در آن هر شخص وظیفه‌ای دارد. یک سری قوانین در کنگره حکمفرما است.

دلیل ورود من به کنگره آموزش گرفتن است؛ ولی گاهی اوقات دوستی و محبت بیش از اندازه درون شعبه من‌ را از هدفم دور می‌کند و باعث این می‌شود که کنگره جای تفریح و برقراری روابط مالی و کاری و فامیلی شود. خیلی وقت‌ها ما دوست داریم به یکدیگر کمک کنیم ولی راهش را بلد نیستیم و بدون تفکر به کسی کمک می‌کنیم و از روی دلسوزی  یا به خاطر حسی که به هم داریم باعث می‌شویم آن شخص از کنگره دور شود.

حرمت کنگره حریمی است که رعایت آن شرط درمان و رهایی ما در سفر اول است و راه را به بهترین شکل ممکن برای ما هموار می‌نماید و در سفر دوم نیز بهترین شرایط را برای رسیدن به جایگاه‌های بعدی مانند راهنمایی فراهم می‌نماید. کنگره ۶۰ راهی است که رهایی ما را فراهم نموده است. کنگره ۶۰ مکانی است که فراگیری آموزش‌های آن و در ادامه عمل به آن‌ها یعنی رسیدن به لذت، شادمانی، احساس لذت‌بخش زندگی، در جمع بودن. لذت بردن از کنگره و بهره‌گیری کامل از آموزش‌های آن در گرو رعایت حرمت کنگره است. هرگاه به هر شکل و صورتی احساس می‌کنیم که حضور در کنگره برایمان نه تنها لذت بخش نیست بلکه باعث آزردگی ما می‌شود بدانیم که یکی از علت‌های اصلی آن می‌تواند عدم رعایت حرمت کنگره باشد.

در کنگره ۶۰ برقراری هرگونه رابطه کاری ممنوع است؛ زیرا با آمدن مشکلات و دردسرهای مسائل شغلی مطمئن باشید رابطه شما را با کسی که با او رابطه کاری دارید تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، آمدن خورده حساب‌ها از یک سو و بیرون رفتن لذت و شوق دیدار شما با رابطه خانوادگی، دوستی ما را نه تنها عمیق نمی‌کند بلکه پایه‌های دوستی ما را با اعضای کنگره سست می‌کند و در ادامه از بین می‌برد. تمامی دوستی و ارتباط ما با اعضای کنگره محدود به مکان، فضا و زمان کنگره است و در بیرون از کنگره ارتباطی با یکدیگر نداریم. این محدودیت‌ها، این حرمت‌ها،این حریم‌ها همه برای این است که ما اعضای کنگره بتوانیم در کمال آرامش صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر برای سال‌های طولانی مسیر خود را ادامه دهیم و همیشه با اطمینان‌خاطر و به دور از هرگونه دل‌نگرانی و تشویش‌خاطر در کنگره حاضر شویم و با کسی خورده حساب نداشته باشیم و از بودنمان نهایت لذت را ببریم تا به مهمترین فلسفه حضورمان یعنی آموزش و خدمت بپردازیم.

کنگره ۶۰ همان‌طور که از مفهوم و تعاریف آن پیدا است یعنی از هر نژاد، ملیت، مذهب و رنگ پوست می‌تواند در آن حضور داشته باشد و مسلماً از بدو ورود این قوانین و حرمت‌ها برای همه ما تازگی داشت و کمی گنگ و غریب به نظر می‌رسید و حتی برای برخی از ما  زمانی که تازه وارد بودیم، شاید، اما و اگرهایی نیز به دنبال داشت؛ اما پس از ورود به کنگره و قرار گرفتن در محور آموزش و یادگیری فهمیدیم که تمامی این قوانین و حرمت‌ها لازم بوده و هست و لازمه امنیت داشتن در هر مکانی، اجرای این قوانین و حرمت‌ها است.

اگر بتوانیم در این محیط از این قوانین و حرمت‌ها الگو بگیریم آن وقت قادریم در یک خانواده که یک سازمان کوچکی متشکل از پدر و مادر و فرزند است هم به خوبی کانون گرم و امن خانواده را بسازیم. حفظ قوانین و رعایت حرمت‌ها در کنگره ۶۰ از جایگاه خاصی برخوردار است و طی کردن مسیر درمان جز با احترام به این قوانین امکان‌پذیر نیست.

منابع: سایت‌های کنگره شصت، حرمت کنگره۶۰، صحبت‌های راهنما همسفر مژگان در لژیون

نویسنده: همسفر هاجر رهجوی راهنما همسفر مژگان (لژیون دهم)
ویراستار: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون یکم)
رابط‌خبری: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر مژگان (لژیون دهم) 
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر مریم
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .