English Version
English

مقصد چیزی جز درمان اعتیاد نیست

مقصد چیزی جز درمان اعتیاد نیست

یازدهمین جلسه از دوره سی و پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی رودکی، با استادی راهنما گرامی مسافر علی، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر فرهاد با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. خیلی خوشحالم که امروز در جمع شما هستم. از دبیر و نگهبان محترم سپاسگزارم و خدا قوت عرض می‌شود به ایجنت محترم و دوستانی خدمتگزار.

بنده در شعبه شمس قسمت شهران خدمت می‌کنم. امروز هم توفیق شد تا در خدمت شما عزیزان باشم. دستور جلسه امروز نسبت به حرمت هست. دستور جلسه امروز از دستور جلساتی هست که همواره بوده و هست و خواهد بود...

در این دستور جلسه رمزها و دلایل اصلی بقای کنگره ۶۰، در کنار دانش و علم نابی که همراه دارد ، ادامه دهنده و کیفیت و این زیاد شدن در علم و دانش نفرات و شعبات مفید بوده و خواهد بود و همه به نوعی مدیون این دستور جلسه هستیم.

و اینکه اگر این دستور جلسه در شعب‌ها و در لژیون‌ها رعایت نمی‌شد و گوشزد نمی شد و انجام نمی شد، شاید امروز ما در کنار هم حضور پیدا نمی کردیم

وقتی که حرمت کنگره به دو مرتبه در جلسات خوانده می‌شود،  این نشان از اهمیت قضیه می‌باشد الگوی فعلی مناسبی هست که بتوانیم شناختی از دستور جلسه داشته باشیم
و اینکه حتماً باید نوشتار حرمت را بخوانیم و هر از گاهی این نوشتار را در سر لژیون و سایت و سایر جاها مطالعه کنیم و یادآوری کنیم که چه بودیم و جهت آمدنمان چه بوده و به دنبال چه هستیم ..
اگر ما این موضوع را مرور نکنیم در ادامه ما سر از جای دیگری خواهیم آورد

صندلی‌هایی که شما عزیزان روی آن نشسته‌اید،  خیلی از عزیزانی که باید اینجا بودند ولی نیستند، شاید این اتفاقات بدی که برایشان افتاده، چه از لحاظ سفر و چه از لحاظ شغلی چه از نظر خانوادگی و چه از لحاظ مشکلات متعدد، رعایت نکردن حرمت‌ها، اصلی‌ترین دلیل عدم حضور و نبودشان است.

همچنین اگر یک مسافر یا همسفری که از لحاظ کنگره و خدمت و کار خانواده رشد کرده ارتقا پیدا کرده، یکی از دلایل مهم رعایت کردن حرمت‌ها می‌باشد
در کنگره ۶۰ خیلی مهم است که شخص خودآگاهی و شناخت پیدا کند که این با منابع آموزشی انتقال داده می‌شود البته در قالب لژیون و گارگاه آموزشی و جزوات و سی‌دی‌ها و...

ولیکن بحث حرمت‌ها، یک قوانین نانوشته هستند که در هر مرحله از زندگی شخص چه از لحاظ مسائل شخصی و یا چه در کنگره وجود دارد.

این موضوع در خانواده به یک شکل در روابط کاری و اجتماعی به شکل دیگر و همچنین در کنگره هم به عنوان اجتماعی از افراد ،که در یک خواسته‌ ی مشترک فعالیت می‌کنند نیز وجود دارد و تمام هدفش این است که شخص سالم به مقصد برسد،مقصد هم چیزی نیست به جز درمان اعتیاد.

بندهایی که در حرمت گفته شده بنده قصد پرداختن به تمامی آنها را ندارم ولی باید خیلی مراقب روابط بود، چه در قسمت همسفرها و یا چه در قسمت مسافران،حتی در قسمت راهنماها و مرزبانان و سفر اول و سفر دوم ،که اهمیت بیشترش در سفر اول است، زیرا سفر اول پایه سفرها می‌باشد،چنانچه شخص وارد یک رابطه بشود، البته ما رابطه را که شاید ما مفهوم اش را یک رابطه بزرگ چون رفت و آمد خانوادگی بدانیم، منظور از رابطه همین چیزهای معمول؛ به مانند تلفن دادن یا در اثر محبت، کسی را به خانه‌اش رساندن و آدرس یک پیج را دادن و از این قبیل مسائل می باشد.

روابط امروزه فرق کرده، که چند سال اخیر موبایلی نبود که بتوانیم  آدرس و یا منبعی را نشان بدهیم، ولی اکنون قضیه خیلی فرق کرده است.

ما در کنگره تعریفی داریم به اسم عمل سالم و عمل به ظاهر سالم که اگر ما حریم‌ها را رعایت نکنیم شاید در آن مقطع، خوشایند طرف مقابل یا هر دو طرف باشد و من این را منکر نیستم، ولی چون عمل عمل سالمی نیست، مجازاتی در پی خواهد داشت.

بنابرین، بهتر است من که رو به حرکت هستم بدانم  که من کاری به جز درمان ندارم، من برای پیدا کردن کاری نیامده‌ام و یا من جهت خرید به مغازه‌ای نیامده‌ام و من نیامده‌ام که خواسته‌های دیگرم را برآورده کنم، همه ما به گرد هم آمده‌ایم که خواسته مشترکمان درمان شویم.

در این چند ساله خیلی از افراد و دوستان بودند که توانستند اتفاقات خوب را در زندگی شخصی و همچنین در کنگره به وجود بیاورند، ولی به دلیل رعایت نکردن حرمت‌ها اکنون در کنگره نیستند!
این دستور جلسه خیلی از اهداف را دنبال می‌کند که یکی از هدف مهم آن این هست تا ما بدانیم که هیچ کدام از ما کامل نیستیم  و ممکن است در خیلی از جاها روابط را بر ضوابط مقدم بدانیم.

از نظر من این دستور جلسه یکی از اهداف اصلی‌اش این است که یک بازنگری به روابطمان داشته باشیم و از این دستور جلسه به بعد، من اگر حرمت‌ها را جدی نمی‌گرفتم و سستی می‌کردم از این دستور جلسه به بعد جدی‌تر بگیرم
امیدوارم که قدر کنگره و این صندلی‌ها را بدانیم و همه در کنار هم حرمت‌ها را با رعایت قوانینی که هست مقدم دانسته تا بتوانیم به درمان برسیم، چرا که رعایت نکردن این‌ها سبب می‌شود که به حواشی برویم و به حواشی رفتن یعنی آغاز سقوط.

ممنونم که به صحبت‌های بنده گوش دادید.

ضبط و نگارش: مسافر محمود لژیون یکم
عکس خبری: مسافر محمد لژیون نهم
ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .