English Version
English

خواست خداوند برای همه خواست‌ها مقدم است

خواست خداوند برای همه خواست‌ها مقدم است

خواست خداوند برای همه خواست‌ها مقدم است. برای این‌که خداوند خواست خود و هدف خود را به نتیجه برساند، که در جهت خیر محض می‌باشد. با کمترین سختی و دشواری این کار را به سرانجام می‌رساند و برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای مخرب استفاده نمی‌کند که اگر در داستان حضرت موسی توجه کنیم این را به عین رویت می‌کنیم که برای رساندن حضرت موسی به مقام بزرگی و پیامبری؛ وقتی او را از آغوش مادرش جدا کرد، دوباره در قصر فرعون به بهترین شکل ممکن او را به دایه خود که همان مادرش بود رساند و برعکس. فرعون برای رسیدن به خواسته‌های نامعقول خود و پیروی از خواست نفس خود و برحسب تکبری که داشت، به هر راه و روشی حتی دست به گریبان جادوگران می‌شود که به هدف خود برسد و از هیچ عملی ضدارزشی عبا نداشت؛ چون خودش را برتر از همه می‌دانست، در حالی که فقط خداوند می‌داند که چه کسی برتر می‌باشد.
این داستان از کلام‌الله می‌باشد و همیشه داستان‌های قرآن جاری و ساری است؛ اما باید از آن‌ها درس بگیریم. خداوند قوم بنی‌اسرائیل را پس از هدایت توسط حضرت موسی به بزرگی و نعمت رساند و در زمین به واسطه‌ سختی که قبلاً متحمل شده بودند به آن‌ها لطف کرد؛ ولی عده‌ای از آن‌ها دوباره شروع به پیروی از خواسته‌های نامعقول نفس خود کردند. زمانی‌که حضرت‌ موسی چهل روز یا بیشتر نبود، با وجود این‌که برادر حضرت موسی بود. عده‌اای از قوم بنی‌اسرائیل توسط سامری که نماد نیروهای منفی و القائات منفی بود، پیروی کرده‌اند و عده‌ای نیز به عهد خود باقی ماندند که اشاره به این موضوع دارد و نیروهای الهی و شیطانی، خواست‌های معقول و نامعقول هر نقطه زمان و مکانی وجود دارد و بهشت و جهنم جاری است.
باید قدر اندازه معلمان و پیامبران خود را در هر عصر و زمان بدانیم تا در بهشت بهترین باشیم‌. استادان آقای مهندس به عنوان یک معلم راستین برای درمان اعتیاد برای ما گسیل شده است که ما را از تاریکی‌های اعتیاد و نیروهای منفی به طرف نور الهی هدایت کرده و تمثیل همان حضرت موسی برای هدایت قوم خودش می‌باشد. با رهایی از سفر اول و ورود به سفر دوم نباید مغرور شد و خود را بی‌نیاز از آموزش و آگاهی درست که همان نقطه برای انسان سقوط او را رقم می‌زند. خداوند با وجود فرستادن پیامبر و معلمین راستین و حقیقی در نهایت به انسان اختیار کامل داده است‌ که تصمیم بگیرد و انتخاب کند که در مورد قوم حضرت‌ موسی‌ این را دیده‌ایم که با وجود هدایت او عده‌ای باز هم ساز ناسازگاری را کوک کرده‌اند و از راه راست خارج شده‌اند و این تمثیل‌ها شامل ما و کنگره و افراد آن نیز می‌شود که صفت گذشته در انسان صادق نیست؛ چون جاری است‌.
ما در هر نقطه زمان و مکانی که باشیم خداوند متعال با وجود نیروهای منفی و اضداد که خود یک‌تکانه برای پرتاب‌ ما به طرف مثبت‌ها می‌باشد و برای ما معلمین و پیامبران راه هم می‌فرستند تا خود انسان انتخاب کند که آیا می‌خواهد در صراط مستقیم قدم بردارد یا در راه فسق و فجور؛ ولی باید این را نیک بدانند که با ورود به سمت نیروهای منفی و ضد‌ارزشی مخرب شاید در ابتدا یک انرژی دریافت کند که در اثر ورود به نیروهای منفی می‌باشد که آن‌ها هم وقتی انرژی ندهند، هیجی کسب نمی‌کند و این انرژی؛ چون در اثر سوختن نار است هیچ اثر مثبت و ماندگاری ندارد و مخرب است؛ ولی انرژی در ورود به صراط مستقیم و پذیرفتن خواسته‌های مثبت می‌باشد و ماندگاراست و تبدیل به نور می‌شود.
همه داستان‌های کلام‌الله برای تفکر و درس عبرت ما است و آن‌ها را به صورت تمثیل می‌توانیم در کنگره و روش درمانDST که نماد هدف، خواسته و راه درست با کمترین کنش می‌باشد و در مقابل روش‌های دیگر که به منزله هدف درست؛ ولی راه‌ها و روش اشتباه با بیشترین کنش می‌باشند و به ما یادآوری می‌نماید و این موضوع در تمام زمینه‌ها‌ی زندگی ما قابل دیدن می‌باشد و باید برای آن تفکر صحیح شود که به بهترین راه با کمترین کنش انتخاب شود که هیچ تخریبی برای ما نداشته باشد. عبرت‌های زیادی از داستان حضرت موسی می‌توانیم بگیریم و به واسطه‌ مهم بودن موضوع بیشتر از پیامبر دیگری در قرآن از داستان‌حضرت موسی استفاده شده است.

نویسنده: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون نهم)
تایپ: همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر ایران (لژیون‌ چهاردهم)
ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .