English Version
English

در کنگره افراد دچار مشکل نمی شوند، بخاطر اجرا همین حرمت است.

در کنگره افراد دچار مشکل نمی شوند،  بخاطر اجرا همین حرمت است.

سومین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه های آموزشی و خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی زال‌پارس با استادی همسفر مریم و نگهبانی همسفر دلارام و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰, چرا رابطه ی مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می باشد» روز یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر وسپاسگذارم برای قرار گرفتن در این جایگاه، از راهنمای عزیزم خانم طاهره متشکرم که به من اجازه خدمت دادند. دستور جلسه این هفته حرمت کنگره 60 است، هر مکانی یک حرمت دارد ، در کنگره هم حرمت‌هایی قرار داده شده که هر عضو باید آن‌ها را رعایت کند تا به درمان برسد. در کنگره نیروی انتظامی وجود ندارد که بخواهد مراقب ما باشد اما در اینجا افراد مختلف در کنار هم دچار مشکل نمی‌شوند و این به خاطر اجرای همین حرمت است.
در حرمت کنگره 60 ذکر شده است که نباید رابطه کاری ومالی داشته باشیم، این روابط باعث می‌شود که کم‌کم حضورمان در کنگره کمرنگ شود مثلاً اگر از کسی پولی بگیریم ونتوانیم آن را پس دهیم دچار شرمندگی می‌شویم و طبیعی است که از کنگره فاصله بگیریم. موضوع دوم دروغ گفتن و سرزنش کردن است، اگر رهجو با راهنمای خودش صادق نباشد راهنما نمی‌تواند به او کمک کند و در مسیر درمان او اختلال به وجود می‌آید. در مورد سرزنش کردن هم قبل از کنگره در تاریکی بودیم ، به‌راحتی سرزنش و غیبت را انجام می‌دادیم، اما در کنگره آموختیم که انجام این ضد ارزش‌ها ما را از مسیر اصلی منحرف می‌کند.

مورد بعدی حرف کسی را قطع نکنیم، آقای مهندس می‌فرمایند: ادب حکم می‌کند صبر کنیم تا حرف طرف مقابل تمام شود اما نکته دیگر که مهندس در همین مورد بیان کردند این است که شخصی که صحبت می‌کند باید حواسش باشد تا به‌اندازه صحبت کند تا دیگران هم فرصت صحبت کردن داشته باشند. مورد بعدی استفاده نکردن از الفاظ ناشایست است ؛ ما باید بدانیم که بعضی شوخی‌ها ارزش ما را پایین می‌آورند، ما باید حریمی را بین خودمان و دیگران حفظ کنیم. حرف‌های نامربوط و طرز صحبت ما به دیگران اجازه می‌دهد که دیگران چه طور با ما برخورد کنند.
نکته بعدی: از لباس و پوشش مناسب استفاده کردن، برای حضور در هر جمعی پوشش به خصوصی دارد که شخصیت ما را می‌رساند، پس در همه‌جا باید شخصیت خودمان را حفظ کنیم. نکته دیگر تلفن دادن و تلفن گرفتن در کنگره است که ممنوع هست، زیرا در کنگره کسانی حضور دارند که حتی خانواده‌هایشان اطلاعی ندارند و یک تلفن ممکن است ایجاد مشکل کند و نکته آخر ارتباط بیرون از کنگره که جزو ضد ارزش‌ها هست و با رعایت حرمت کنگره می‌توانیم به آرامش و آسایش و به درمان برسیم و همچنین در زندگی روزمره با اجرای همین حرمت از تنش‌ها و درگیری‌ها در امان باشیم.

ممنونم که با سکوت قشنگ تون به صحبت های من گوش کردید.

لژیون ویلیام همسفران با راهنمایی همسفر زهرا

لژیون تغذیه سالم همسفران با راهنمایی همسفر مریم

تایپ و ویراستار: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر زهره( لژیون دوم) و همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر مریم ( لژِیون سوم)

ارسال خبر: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی زال پارس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .