English Version
English

تمام نوشتارها در کنگره یک بار خوانده می‌شود

تمام نوشتارها در کنگره یک بار خوانده می‌شود

کلمه‌حرمت از حریم می‌آید هر چیزی یک حریمی دارد؛ زمانی که می‌گویند چیزی حرمت دارد یعنی حریمی است که نمی‌توانید به آن نزدیک شوید و شرایط خاصی دارد. حریم شامل بسیاری از مسائل مانند؛ خانواده، جاده،رودخانه‌ می‌شود. زمانی‌‌ که حرمت‌ها بین این مسائل اجرا نشود ممکن است باعث نابودی آن‌ها شود.

 همان‌گونه که همه می‌دانیم کنگره هم دارای حرمت خاصی می‌باشد که همیشه در جلسات چندین بار حرمت‌ها طبق معمول توسط افراد قرائت می‌شود و این قوانین از هیچ ارگانی تبعیت نمی‌کند و طبق دستورات جناب مهندس اجرایی شدند. این نظم و انضباط بین افراد کنگره چه مسافر و چه همسفر طبق همین حرمت‌ها ایجاد شده است و هیچ فردی نسبت به فرد دیگری بی‌احترامی و توهین نمی‌کند، دروغ نمی‌گوید، علیه شخصی سرزنش نمی‌کند. آقای مهندس چنان نظمی در کنگره ایجاد کردند که تنها افراد فقط کار خودشان را انجام بدهند و درمان شوند و این امر باعث موفقیت و دوام کنگره شده است.

طبق حرمت‌های کنگره افراد نمی‌توانند رابطه کاری و مالی با یک‌دیگر برقرار کنند،اگر این امر اجرا شود باعث اختلال و ایجاد بی‌نظمی در افراد می‌شود و به فرموده آقای مهندس رابطه اعضای کنگره باید مانند ستون‌های مسجد باشد که ستون‌های زیر یک سقف اگر به یک‌دیگر نزدیک باشند سقف ریزش می‌کند و اگر هم دور باشد دوباره باعث نابودی آن می‌شود. تمام نوشتارها در کنگره یک بار خوانده می‌شود؛ اما حرمت به دلیل اهمیت خاص آن دو بار خوانده می‌شود.

باید بین یک رهجو و راهنما یک حریمی باشد تا ارتباط بین آن‌ها دوام داشته باشد. ما در زبان فارسی زمانی که می‌خواهیم صحبت کنیم فقط انسان‌هایی که با هم بسیار دوست هستند می‌توانند از ضمیر مفرد استفاده کنند به مقام بالاتر از این کلمه‌ها استفاده نمی‌کنند که بگوید به تو گفتم باید گفت به شما گفتم و همیشه بزرگترها باید به گونه‌ای صحبت کنند که کوچک‌ترها از آن‌ها بیاموزند. انسان با رفتار و کردارش حریم خودش را مشخص می‌کند، با بیانات و صحبت خودمان اجازه می‌دهیم که افراد تا چه اندازه به ما نزدیک بشوند حتی گاهی شوخی می‌کنیم باید منتظر شوخی هم باشیم ما اجازه نداریم هیچ‌گاه هیچ قومی را مسخره کنیم و این جزو الفاظ ناشایست در کنگره است. 

نباید قیافه و ظاهر خود را از استاندارد خارج کنیم و باید از نظر ظاهر معمولی و لباس عادی داشته باشیم که باعث جلب توجه و افکار بد نسبت به افراد به وجود نیاید. دیگر این‌که در کنگره ۶۰ رسم نیست که افراد با یک‌دیگر رابطه صمیمی پیدا کنند، به خانه یک‌دیگر بروند و حتی راهنما، رهجو اجازه ارتباط با یک‌دیگر را ندارند باید بتوانیم مسئولیت نگهداری وسایل شخصی خود را بر عهده بگیریم. ما به کنگره می‌آییم تا بتوانیم درمان بشویم، آموزش ببینیم و در کنگره به آرامش برسیم.

منبع: سی‌دی حرمت
نویسنده‌ : ریحانه همسفر مهدی رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون‌سوم)
ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی چرمهین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .