English Version
English

ورود به کنگره مستلزم پذیرش حرمت‌های آن است

ورود به کنگره مستلزم پذیرش حرمت‌های آن است

جلسه هفتم از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی مسافر محمد ، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر احمد بادستور جلسه «حرمت کنگره 60،چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» یکشنبه 03 تیر ماه 1403 ساعت 16:00آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
خداوند را شاکرم که به من توفیق حضور در این جایگاه خدمت را عطا فرمود. از ایجنت محترم و نگهبان جلسه هم بابت این اعتماد و اجازه حضور ممنونم.
دستور جلسه: حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ همه ما میدانیم که در ابتدا و انتهای جلسات عمومی کنگره 60 دو بار حرمت قرائت می‌شود و این از اصول و آداب اساسی کنگره 60 هست. این حرمت و مفاد آن مسیر و راه حرکت را به ما نشان می‌دهد.
وقتی حرمت قرائت می‌شود باید با سکوت و آرامش به آن توجه کرد و به آن احترام گذاشت. این سکوت بابت توجه کافی به اهمیت این حرمت است و اینکه نقطه تفکری و تمرینی برای دریافت بیشتر ارزش‌ها از کنگره باشد.
ما در هنگام ورود به هر موسسه یا مجموعه‌ای متعهد به احترام به اصول و قوانین حاکم بر آن هستیم و می‌پذیریم به آن قوانین عمل نماییم. ورود به کنگره هم مستلزم پذیرش حرمت‌های آن است.


نکته دیگر به‌روزرسانی نوشتارهای کنگره است. این به‌روزرسانی به خاطر کامل شدن قوانین و حرمت‌هاست و در ادامه سیر تکاملی کنگره هست. سال‌ها تجربه و تفکر زمینه‌ساز نگارش این حرمت‌هاست و با عمل به این حرمت‌ها می‌توانیم کم‌کم به ارزش‌ها نزدیک شده و از ضد ارزش‌هایی که برای تمام ما آشناست و پیامد مصرف مواد مخدر بوده است، فاصله بگیریم.
وقتی به دنبال معنی و مفهوم لغوی حریم و حرمت بودم با دو واژه روبرو شدم. حریم به معنای قلمرو و حرمت به معنای آبرو. وقتی بیشتر دقت کردم متوجه شدم حرمت‌ها، مصداق قلمرویی برای آبروی ماست. این حرمت اصل و قانون نوشته و نانوشته کنگره 60 می‌باشد.
عمل به حرمت‌ها و برنتافتن ضد ارزش‌ها، به ما آداب معاشرت و ارتباطات اجتماعی را می‌آموزد. کمک می‌کند تا به نقاط ضعف خود واقف گردیم و برای جبران آن بیشتر تفکر و تلاش نماییم. با دقت در متن حرمت متوجه می‌شویم که تمام بندهای حرمت،گرفتاری‌های ذهنی یک مصرف‌کننده و تأکید به فاصله گرفتن از آنها را بیان می‌کند.
نکته بعدی میزان تأثیر این حرمت روی من و رفتار من است. البته من در کنگره روابط خانوادگی و کاری نداشتم ولی تجربه رابطه مالی را داشتم. شاید در لحظه، این روابط اثر قابل‌مشاهده‌ای نداشته باشد ولی قطعاً در طول زمان اثر منفی خود را در روابط صحیح خواهد گذاشت. طبق قانون ذره، فضایی ایجاد می‌کند که بسیار تدریجی اثر بدی روی ما و روابط ما خواهد گذاشت.
امیدوارم همه ما به این حرمت‌ها احترام گذاشته و عمل نماییم و از همه شما سپاسگزارم که به عرایض من توجه نمودید.

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر جواد و لژیون خدمتگزار
لژیون هشتم راهنمای محترم مسافر حسن

گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافر قاسم
تایپ و ویراستاری:مسافر محسن لژیون یکم
عکاس:مسافر جواد لژیون ششم
تنظیم برای وبلاگ:مسافر علی لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .