English Version
English

حرمت و بقا در کنگره

حرمت و بقا در کنگره

حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است؟

قرار گرفتن انسان‌ها با باورها و اعتقادات متفاوت بی‌شک در ادامه کنگره۶۰ باعث بروز بعضی اختلاف نظرات خواهد شد، پس بهترین راه برای برقراری صلح و آرامش، تبعیت تمام اعضا از یک قانون مشترک هست که در کنگره۶۰ با عنوان حرمت کنگره۶۰ شناخته می‌شود و از یازده بند تشکیل شده است که تمام مفاد آن نشأت گرفته از باید و نبایدهایی هست که مورد تأیید خرد جهانی هستند. حرمت‌های کنگره۶۰ ما را محدود نمی‌کند بلکه نگه‌دارنده و محافظت کننده ما در برابر آسیب‌ها است. این جمله را آقای خدامی در یکی از مقاله‌ها گفته بودند: تمام پایه‌های کنگره۶۰ روی این حرمت‌ها استوار است.
سرفصل نوشتار با این عنوان شروع می‌شود: کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید، کنگره ۶۰،  در واقع محل امنی هست که افراد با مشکلات فراوان به این مکان مراجعه می‌کنند و در آن به آرامش می‌رسند و مقدس به این دلیل که مصرف کنندگان در این مکان درمان و احیا می‌شوند و چیزی مقدس‌تر از احیای یک انسان وجود ندارد.
در ادامه این سوال برایمان پیش می‌آید که آیا کنگره۶۰، برای تمام افراد امن است؟ کنگره۶۰ برای کسانی امن هست که قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنند در غیر این صورت این قوانین برایشان دست‌ و پاگیر خواهند بود، بنابرین در کنگره۶۰، آرامش و امنیت نخواهند داشت. همان‌طور که می‌دانیم، حرمت فراتر از قانون می‌باشد و تبصره یا گریزگاهی در اجرای آن وجود ندارد، لذا لازم‌الاجرا خواهد بود.
در ادامه نوشتار به دروغ گفتن، سرزنش کردن و به کار بردن، الفاظ ناشایست اشاره شده است، کسی می‌تواند، به رهایی برسد که صداقت داشته باشد در غیر این‌صورت دروغ گفتن، خود بندی خواهد بود که مانع از درمان و رهایی فرد خواهد شد. به گفته آقای مهندس ریشه تمام ضد ارزش ها دروغ گفتن است.
ما از گذشته یا زندگی اعضا آگاه نیستیم، بنابرین سرزنش در مورد روند سفر یا عملکرد هر شخصی به دور از انصاف خواهد بود. لفظ و طرز بیان هر شخص معرف شخصیت فرد هست، از این‌ رو بیان الفاظ ناشایست و بی‌ادبی گوینده را خراب می‌کند.
هر شخص در جلسات این فرصت و اجازه را دارد که در مورد دیدگاه و تجربه خود در مورد دستور جلسه و موضوع بحث صحبت کند، اما اجازه قطع کردن سخن دیگر اعضا یا صحبت بدون اجازه از استاد را ندارد، به این دلیل هست که جلسات با نظم و دیسیپلین خاصی برگزار می‌شود.
در کنگره۶۰ پرداخت قرض یا وام به هر دلیلی قابل پذیرش نیست، چون بارها شاهد این مسئله بوده‌ایم که فردی به دلیل مقروض بودن به اعضا نتوانسته به درمان خود ادامه دهد. لزوم استفاده از پوشش مناسب در جلسات نیز از بندهای نوشتار حرمت کنگره۶۰ می‌باشد که رعایت آن از طرف مسافران و همسفران باعث ایجاد امنیت خاطر و عدم بروز مشکلات خواهد شد.
یکی دیگر از بندهای که در حرمت به آن اشاره شده است، دادن و گرفتن شماره تلفن بیین اعضا و ایجاد ارتباط بدون اجازه راهنما در بیرون از کنگره۶۰ است، که تخطی از حریم و قوانین محسوب می‌شود و باعث لغزش در افراد خواهد شد.
بخش دوم دستور جلسه روابط کاری و مالی را در کنگره۶۰ ممنوع اعلام می‌کند، چراکه طبق تجربه رابطه کاری و مالی، افراد را مقابل هم قرار می‌دهد، رابطه مالی این محبت را در میان اعضا از بین می‌برد به همین خاطر اعضای کنگره۶۰ باید از برقراری روابط کاری و مالی با یکدیگر پرهیز نمایند.
در بخش سوم به روابط خانوادگی اشاره شده و اعضا را از برقراری ارتباط خانوادگی با یکدیگر منع می‌نماید. خانواده از مهم‌ترین ارکان جامعه هست که باید حریم آن حفظ شود، ورود در این حریم و برقرای رابطه خانوادگی در میان اعضا می‌تواند، مشکلات فراوانی به همراه داشته باشد و شخص را از ادامه سفر و درمان باز دارد. نوشتار حرمت کنگره ۶۰، از تعالیم الهی سرچشمه گرفته و تنها نوشتاری هست که در انحصار بنیان کنگره۶۰ است و تنها ایشان می‌توانند، مفاد این نوشتار را تغییر دهند. شاید در بدو ورود برای تازه‌ واردین رعایت حرمت دست و پاگیر به نظر بیاید، اما رعایت این حرمت‌ها و اصول هست که سال‌هاست باعث بقا، رشد و توسعه کنگره۶۰ شده و خوشبختانه جز محبت و امنیت خاطر چیزی در میان اعضا حاکم نیست.
این حرمت‌ها به قدری مهم است که همیشه متذکر می‌شوند، دوبار خوانده شود، یک بار اولین نوشتار در ابتدای جلسه و یک بار هم انتهای جلسه توسط نگهبان جلسه خوانده می شود.

منابع: حرمت کنگره ۶۰
مطالب سایت کنگره ۶۰

ویرایش: همسفر سمیرا، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر لیلا، رهجوی راهنما همسفر مژگان
نمایندگی همسفران شعبه ستارخان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .