English Version
English

گروه خانواده - رعایت حرمت کنگره احترام به خود است

گروه خانواده - رعایت حرمت کنگره احترام به خود است

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر:
مکان کنگره مقدس و امن است و هدف آن هم مقدس است. بنابراین در چنین مکانی امنیت بسیار مهم است که این امنیت با همین رعایت کردن قوانین کنگره و اجرا کردن حرمت کنگره به وجود می‌آید. نوشتار حرمت در جلسات دو بار خوانده می‌شود؛ چون از اهمیت بالایی برخوردار است. باید در زمان خواندن آن در سکوت کامل و در جای خود بدون حرکت به خواندن حرمت گوش بدهم و خود را موظف به رعایت آن بکنم.
هر ساختاری دارای حرمت و قوانینی است که اگر این قوانین رعایت نشود بی‌نظمی به وجود می‌آید و با رعایت این قوانین می‌توانیم به درمان رهایی و حال خوش برسیم. از جمله قوانینی که باید به آن توجه بشود نظم است. در تمام سطوح باید مورد توجه قرار بگیرد و یکی دیگر دروغ گفتن است، کسی که دروغ می‌گوید آرامش ندارد.
حرمت کنگره باعث می‌شود که حریم خود و دیگران را بشناسم و به آن احترام بگذارم و حرمت کنگره به من امنیت می‌دهد. اگر روابط مالی و خانوادگی در کنگره برقرار کنیم از هدف و خواسته خود دور می‌شویم و به درمان نمی‌رسیم.
من همسفر برای حفظ آرامش خودم و کمک به مسافرم باید طبق اصول و قوانین کنگره پیش بروم تا آموزش‌ها را دریافت کنم و به آن نقطه از دانایی برسم و بتوانم در زندگی خود آن را اجرایی کنم.  رعایت حرمت کنگره مرا در مسیر صراط مستقیم و رسیدن به آرامش قرار می‌دهد. کنگره مکانی است که راه و روش درست زندگی کردن را به من آموزش می‌دهد.

سلام دوستان صفیه هستم همسفر:
اولین قدم درمان، پیشگیری است. مادرکنگره باید خودمان مراقب وسایل خود باشیم، نه اینکه بگوییم اینجا امنیت است پس کیفمان یا موبایلمان را بگذاریم و برویم. مثل اینکه بگوییم در شهر امنیت است. پس درب خانه را باز بگذارم. نه باید در را ببندیم.
در همه بیماری‌ها و فسادها دروغ است. وقتی چیزی از ما پرسیده میشود راستش را بگوییم. مسئله بعد علیه شخصی سرزنش کردن، مثل کسی میماند که در خانه شیشه‌ای نشسته و به طرف خانه مردم سنگ پرت میکند. خوب آن هم سنگ پرت میکند و خونه‌ات روی سرت می‌ریزد. وقتی مسئله‌ای به من مربوط نیست نباید دخالت کنیم.
حرف دیگران را نباید قطع کنیم. وسط حرف کسی نباید بپریم. که میگوییم میان حرفتان شکر که اشتباه است. الفاظ ناشایست بیان کردن، که نباید گفته بشود. ازشوخی شروع می‌شود. در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، هرکسی حرف می‌زند باید دستش را بالا ببرد، بعد حرف بزند.
رابطه مالی برقرار کردن، تمام سیستم را می‌ریزد پایین. بدون هماهنگی نباید پول داده بشود. ازلباس و پوشش مناسب استفاده کردن هم برای خانم‌ها و هم آقایان در محیط کنگره باید رعایت شود. خودمان باید رعایت کنیم. پوشش نامناسب به کنگره ضرر میرساند. رفتارمان باید با زبان خوش باشد. کار ما درمان اعتیاد است نه هدف سیاسی داریم نه اقتصادی.
تلفن دادن و تلفن گرفتن، زنگ زدن بدون هماهنگی به راهنما درست نیست.

سلام دوستان معصومه هستم همسفر:
تمام قوانینی که در کنگره حاکم است بر مبنای حساب و کتاب است و تفکری بزرگ در پشت آن نهفته است. هر چیزی یک حرمتی دارد و باید حرمت آن حفظ شود. برای مثال رودخانه برای خود حریمی دارد و باید رعایت شود و در حریم آن ساخت و ساز نکنیم، چرا که ضرر آن در هنگام سیل به خودمان برمی‌گردد و همه چیز را با خود می‌برد. همین طور کنگره برای خودش حرمت دارد و باید رعایت شود؛ چون اگر حرمت رعایت نشود مشکلات پیش می‌آید. مثل ستون‌های یک ساختمان که باید فاصله بین آنها رعایت شود، نه زیاد دور باشد و نه زیاد نزدیک اگر رعایت نشود فرو می ریزد.
کنگره هم همین طور است. اگر زیاد با هم ارتباط مالی و شراکت داشته باشیم دلخوری و مشکل ایجاد می‌شود. پشت کسی سرزنش و غیبت نکنیم‌. صحبت کسی را قطع نکنیم. زیاد صحبت نکنیم و به بقیه هم اجازه صحبت کردن بدهیم. شوخی زیاد حرمت بین افراد را از بین می‌برد.
در هنگام صحبت کردن احترام و ادب را رعایت کنیم و خیلی خودمانی با راهنما و دیگران صحبت نکنیم. از دیگر حرمت‌های کنگره رد و بدل کردن پول بین مسافران و همسفران به عنوان قرض ممنوع است. همچنین باید مراقب وسایل شخصی خود باشیم و در کنگره به هیچ عنوان بحث سیاسی نمی‌کنیم. امید است با رعایت حرمت‌های کنگره بتوانیم به خودمان و دیگران کمک کنیم.

سلام مریم هستم همسفر:
کنگره مکانی امن است که شخص مصرف کننده بعنوان بیمار است، توانسته در این جایگاه به دنبال درمان خود و در جهت بهبود عملکرد سیستم جسمی و روانی و جهان بینی خود تلاش کند. در اینجا فرد این مکان را بعنوان یک مکان مقدس اختیار کرده که بتواند در چهار چوب قوانین کنگره به سر منزل مقصود خود برسد.
شخص هنگامی می‌تواند موفق باشد که  از هر گونه روابط خودداری نماید. در کل اگر من به سیستم کنگره ۶۰ احترام بگذارم، کنگره هم به من احترام خواهد گذاشت و رهایی و آرامش را به من هدیه خواهد داد. امیدوارم تمام ما بتوانیم قوانین را رعایت کنیم. ابتدا برای حال خوش خودمان و بعد اینکه حال خوش خود را به دیگران انتقال دهیم و همه در کنار هم باحال خوب باشیم.

سلام دوستان صدیقه هستم همسفر:
وقتی می‌گوییم کنگره مکان مقدس است، این طور نیست که بگوییم مثلا اینجا مسجد است یا مکانی که مقدس است. اینجا به خاطر این مقدس است که انسان‌ها از ضد ارزش‌ها به سمت ارزش‌ها حرکت می‌کنند؛ به خاطر اینکه احترامش را نگه داریم و بی نظمی نکنیم. گذشتگان ما به خاطر اینکه روی خاک آشغال نریزیم، می‌گفتند خاک مقدس است.
این محل امن است چون امنیت باید برای همه وجود داشته باشد. پشت سر هیچ کس نباید حرف بزنیم چون این کار فاصله درون و برون ما را زیاد می‌کند. نباید وسط حرف یکدیگر صحبت کنیم و حرف یکدیگر را قطع کنیم، در کار یکدیگر نباید دخالت کنیم. وارد بحث‌های سیاسی نباید بشویم؛ چون خودمان، خودمان را نابود می‌کنیم. ما برای کار و کاسبی به کنگره نمی‌آییم؛ بلکه در جهت آسایش و آرامش به این مکان می‌آییم. حرمت‌های کنگره چهارچوب و نحوه عملکرد در کنگره را برای ما نمایان می‌سازد. خروج از حرمت‌های کنگره به منزله خروج فرد (چه مسافر چه همسفر) از مسیر اصلی درمان و در نهایت سقوط وی و اسارت در بند نیروهای تاریکی می‌باشد.
کسانی که در کنگره حرمت شکنی می‌کنند بدون اینکه خودشان متوجه شوند؛ توسط نیروهای موجود در کائنات که بازتاب عمل خود شخص می‌باشد، ذره ذره از کنگره دور می‌شوند.
تجربه نشان داده طبق آموزش‌های کنگره، بین تک تک اعضا، پیوند محبت بسیار عمیقی برقرار می‌شود. ولی متاسفانه عده‌ای از اعضا به علت عدم رعایت حرمت‌های کنگره اقدام به برقراری  ارتباط با یکدیگر می‌کنند. از آنجا که جاذبه مادیات بسیار قوی می‌باشند، با انرژی گرفتن از نیروهای منفی، آن پیوند دوستی که بین آنها بود، کم کم ضعیف شده و جایش را با مادیات عوض می‌کند و آنگاه آغاز سقوط و فرو رفتن در تاریکی‌ها برای شخص مهیا می‌شود؛ در نتیجه از مسیر اصلی‌اش که درمان و تعادلش بوده منحرف می‌شود.

رابط خبری: همسفر صدیقه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .