English Version
English

یاری نیروهای الهی

یاری نیروهای الهی
وادی دوازدهم بخش ۳
عنوان وادی در آخر امر، امر اول جرا می‌شود.
جناب مهندس در این بخش درباره تحرک صحبت می‌کنند؛ مهمترین نکته‌ای را که باید در مبحث تغییر در نظر گرفت فرآیند زمان است، هرجا که انسان‌ها این فرآیند را حذف کردند مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شد؛ مثلاً در فرآيند پخت غذا با درست کردن کنسروهای غذایی، سوسیس و کالباس مشکلات گوارشی شدیدی ایجاد شد. البته در بعضی جاها هم خوب بود مثلاً ساخت جاده‌ها و هواپیما که باعث می‌شود زمان کوتاه‌تری به مقصد برسیم. در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان از جمله فرهنگ کشور خود ما تلاش کردند که تهذیب اخلاق در زمان کوتاهی صورت گیرد و روش‌های گوناگونی را به انسان پیشنهاد کردند تا انسان یک مرتبه تغییر کند و تبدیل شود. انسان‌ها گمان می‌کنند با توبه شخص تغییر پیدا می‌کند درصورتی که توبه به معنی بازگشت و جبران است. مثلاً شخصی که در ته چاه قرار دارد یک مرتبه نمی‌تواند از چاه خارج شود و باید ذره ذره به لبه چاه برسد. اکثر افراد فکر می‌کنند معنویات زمان نمی‌خواهد در صورتی که معنویات سخت‌تر است.
حرکت اساس هستی و تغییر و تبدیل است اگر در هستی حرکت نباشد ستارگان در یک لحظه فرو می‌ریزند و هیچ چیز در هستی ثابت نیست نه در کره زمین و نه در جهان پس از مرگ و اگر این‌گونه باشد همه چیز نابود می‌شود مانند افراد مصرف کننده که با ثابت ماندن خود کم کم رو به نابودی می‌روند.
با حرکت راه نمایان می‌شود و بدون حرکت هیچ تغییر و تبدیلی صورت نمی‌گیرد. حرکت خیلی مهم است؛ اما مسیر حرکت و جهت حرکت خیلی مهم‌تر می‌باشد؛ ممکن است ما در هنگام حرکت مسیر نادرستی را انتخاب کنیم پس هم حرکت و هم جهت حرکت و مقصد خیلی مهم است. وقتی ما به سمت ارزش‌ها حرکت می‌کنیم خداوند نیروهای الهی را به یاری ما می‌فرستد تا در این مسیر ما را یاری کنند که این نیروهای الهی همان پیامبران و رسولان خداوند هستند و برعکس آن هم وجود دارد اگر ما به سمت ضد ارزش‌ها حرکت کنیم نیروهای منفی ما را لحظه‌ای رها نخواهند کرد. مثلاً زمانی که شخص مصرف کننده‌ای وارد کنگره می‌شود مرزبان‌ها، راهنما و دیگران به یاری او می‌آیند تا او را در این مسیر کمک کنند.
اگر می‌خواهیم تهذیب اخلاق صورت گیرد باید ذره ذره به سمت نور حرکت کنیم تا بتوانیم در پایان به منبع نور نزدیک شویم؛ ولی باید در این مسیر ثابت قدم بود.
هر چیزی در زمین مکانیزم و سیستمی دارد و سیستم الهی هم دارای مکانیزمی است مثلاً یک دانه گندم باید یک مکانیزمی را طی کند تا به چندین گندم تبدیل شود.
تهذیب اخلاق یعنی انسان باید در مرحله‌ای قرار بگیرد و شرایط خطا و گناه برایش فراهم باشد ولی انجام ندهد و انسان باید بر سر دوراهی قرار بگیرد؛ بتواند بدی کند ولی نکند چرا که انسان موجودی صاحب اختیار است. اگر ما خطا کنیم خداوند کسی را مجازات نمی‌کند و خود سیستم ما را مجازات خواهد کرد.
وادی دوازدهم یک وادی اجرایی است که افراد در کنگره بعد از یکسال رهایی برای جبران خسارت باید در محلی مشخص درختی بکارند و از آن مراقبت نمایند و اگر آن درخت آسیب دید به جای آن دو درخت بکارند و این به این معنی است که خداوند برای جبران خسارت به ما فرصت داده پس ما نباید این فرصت را به راحتی از دست دهیم. اگر افراد کنگره حرکت درستی به سمت مقصد نداشتند در پایان، هیچ مسافری به هدف رهایی نمی‌رسید.
 
نویسنده و تایپ: همسفر صدیقه لژیون راهنما همسفر ریحانه لژیون هشتم 
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم 
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .