English Version
English

مکان مقدس

مکان مقدس

همسفر شهناز رهجوی لژیون دوازدهم از نمایندگی رودکی در باب دستور جلسه《حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟》چنین نوشت:

واژه حریم؛ از حرمت و احترام برگرفته شده و حریم به معنای پیرامون و مرز شناخته می‌شود. وقتی وارد کنگره می‌شویم با قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ آشنا می‌شویم و از اهمیت بالایی برخوردار است که هم در ابتدای جلسه و هم در انتهای جلسه خوانده می‌شود، تمام افراد با حضور در کنگره باید به حرمت‌ها و قوانین کنگره احترام بگذارد. ما با رعایت آن‌ها به خود احترام گذاشته‌ایم و اگر از این چهارچوب‌ها خارج شویم خودمان بیشترین آسیب را می‌بینیم.

جناب مهندس می‌فرمایند: در حرمت کنگره ۶۰ می‌آید که هر شخصی با ورود در آن مکان مقدس باید حرمت آن را حفظ نماید؛ چرا این مکان مقدس است؟ به این دلیل که مواد مخدر یک عمل شیطانی هست و در کلام‌الله هم به آن اشاره شده که یک عمل ضدارزشی است و آسیب‌های زیادی برای انسان دارد که باید از آن پرهیز کنید. در اینجا ما می‌خواهیم از این عمل ضدارزشی دوری کنیم؛ پس مکان امن و مقدسی هست. از دروغ‌گویی پرهیز کنیم، اگر سؤالی از ما به‌عنوان یک سفر اولی می‌شود باید درست جواب دهیم که روی روند درمان ما تاثیر خواهد بود.

کنگره برای من مثل دانشگاه بود که قوانین زندگی را آموختم و فهمیدم این قوانین در زندگی من هم اگر اجرایی شوند آن‌وقت من می‌توانم از خودم راضی باشم، اینجا به من یاد داد باادب باش چون انسان بی‌ادب فردی بی‌تعادل است، از سرزنش کردن، غیبت کردن، دروغ گفتن، حرف کسی را قطع نمودن خودداری کنم تا به خودم آسیب وارد نکنم.  آدرس خودم را به خودم نشان داد و هر کجا از خط خارج شدم یادم انداخت که تفکر کن، بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود.

متناسب به مکان و زمان باید پوشش و ظاهر مناسب داشته باشم و این نشان‌دهنده شخصیت درونی ماست که به‌صورت بیرونی خودش را نشان می‌دهد، هر مکان و موقعیت یک نوع پوشش را می‌طلبد، این‌ها جزئی از آداب‌ومعاشرت هستند و در کنگره هم به آن اهمیت زیادی داده می‌شود. تمامی این موارد که در حرمت کنگره ۶۰ آمده و باید اجرا کنیم تا به درمان برسیم. افرادی که به کنگره می‌آیند هرکدام با تخریب زیاد و تفکرات مختلف وارد می‌شوند، این افراد برای رسیدن به درمان نباید ارتباطی خارج از کنگره باهم برقرار نمایند؛ حتی به‌صورت تلفنی بلکه  فقط می‌توانند داخل کنگره از تجربیات هم استفاده کنند ؛ ما با ارتباط برقرار کردن به هم آسیب می‌زنیم و از پروسه درمان خارج می‌شویم.

اگر می‌خواهیم در زندگی آرامش و آسایش داشته باشیم قوانین زندگی را فرا بگیریم و بگذاریم دیگران هم زندگی کنند. از آقای مهندس، استاد امین و خانواده محترمشان و راهنمای خوبم کمال تشکر را دارم که قوانین زندگی را از این بزرگواران آموختم، زندگی‌شان سرشار از برکت و آرامش باشد.

نگارش: همسفر شهناز رهجوی راهنما همسفر عاطفه (لژیون دوازدهم)
ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .