English Version
English

گروه خانواده - نتیجه رعایت حرمت‌ها برخورداری از آرامش است

گروه خانواده - نتیجه رعایت حرمت‌ها برخورداری از آرامش است

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

حرمت از کلمه حریم می‌آید و حریم جایی‌ است که مورد احترام می‌باشد، حرمت نگه داشتن؛ یعنی رعایت ادب و پرهیز از بی‌احترامی. در کنگره ۶۰ افراد فقط کار خودشان را انجام می‌دهند و هیچ‌کس به دیگری بی‌احترامی نکرده و در کار دیگران دخالت نمی‌کند. در نوشتار حرمت آمده دروغ گفتن ممنوع است، آقای مهندس هم گفتند: «دروغ مادر تمام فسادها و بیماری‌ها است.»

علیه هیچ شخصی نباید سرزنش کرد، خود من  خیلی اوقات شرایطی در زندگی پیش آمده که همسر، فرزندم و حتی خودم را سرزنش کرده‌ام و افراد را به‌خاطر لغزش و اشتباهی که از آنها سرزده بازخواست کرده‌ام، حال متوجه شدم این رفتار یک عمل بسیار ضدارزشی است که می‌توان انجام داد؛ زیرا تبعات بسیار زیادی دارد، من با سرزنش خودم اعتمادبه‌نفس و خودباوری را در خودم از بین می‌بردم و حس خودکم‌‌بینی و خجالت در من شکل می‌گرفت، از روزی که وارد کنگره شدم با گوش کردن به صحبت‌های آقای مهندس متوجه شدم انسان نه‌تنها جایزالخطا نیست؛ بلکه به‌واسطه اختیاری که به او داده شده مختارالخطاست و هر انسانی با توجه به میزان آگاهی خود در دوراهی‌های زندگی قدرت تشخیص دارد و هرچه آگاهی کمتر باشد میزان اشتباهات او هم بیشتر خواهد بود.

سرزنش کردن، غیبت کردن، حرف یکدیگر را قطع کردن یک عمل بسیار ناپسند است، با قطع کردن صحبت‌های طرف مقابل، انگار به آن فرد می‌گوییم حرف من از تو مهم‌تر و باارزش‌تر است و این ناشی از منیت انسان است. به کار بردن الفاظ ناشایست نیز هتک حرمت است، طنز گفتن و خنداندن دیگران خوب است؛ ولی باید در شوخی کردن حد و اندازه را رعایت کرد و هیچ قوم و قبیله‌ای را مسخره نکرد، درغیراین‌صورت شأن خود را پایین می‌آوریم؛ چراکه هر انسانی با رفتار خودش حریم خود را مشخص کرده و به دیگران می‌گوید: شخصیت من این است.

دریافت و پرداخت پول یا قرض و وام در کنگره ممنوع می‌باشد؛ چون ممکن است یک نفر پول قرض کند و توان بازپرداخت آن را نداشته باشد و این سبب می‌شود از آمدن به کنگره خودداری کند. اعضای کنگره باید پوشش مرتب و تمیزی داشته باشند، همچنین این پوشش باید به شکلی باشد که آسیبی به کنگره وارد نکند. در کنگره تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار کردن ممنوع است؛ زیرا این کارها نیز باعث تخریب افراد و فاصله گرفتن از آموزش‌ها می‌شود.

در حرمت کنگره آمده است مراقبت از لوازم شخصی به‌عهده خودمان است، به قول معروف «مالت را سفت بگیر و همسایه‌‌ات را دزد نکن.» بنابراین ما باید خودمان مراقب وسایل شخصی‌مان باشیم. از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کردند تا من بتوانم راه و رسم بهتر زندگی کردن را بیاموزم.

سلام دوستان کبری هستم همسفر

از آقای مهندس و خانواده محترمشان که با راه‌اندازی کنگره ۶۰ آرامش ازدست‌رفته مسافران و خانواده‌هایشان را به آن‌ها برمی‌گردانند، تشکر می‌کنم. همه آموزش‌ها، صحبت‌ها و نوشتارهای کنگره باعث دلگرمی و امید بیشتر در من می‌شود. خواندن حرمت در آغاز و پایان جلسه به من یادآوری می‌کند که دروغ نگویم، کسی را سرزنش نکنم، حرف کسی را قطع نکنم، الفاظ ناشایست بیان نکنم؛ زیرا این‌ها از ضدارزش‌هاست.

در جلسه بدون اجازه سخن نگویم با بلند کردن دست به من اجازه داده می‌شود که صحبت کنم، بحث سیاسی نمی‌کنم، بدون اطلاع و هماهنگی هیچ‌گونه پولی را دریافت و پرداخت نمی‌کنم، چون هدف رسیدن به درمان است و هرکس باید خودش مسئولیت آن را بپذیرد و قرض دادن و قرض گرفتن باعث کدورت و دوری از کنگره می‌شود. در حرمت آمده از لباس و پوشش مناسب استفاده کنم؛ مثلأ با شال و یا روسری سفید وارد شوم، باید پوشش تمیز و مرتب باشد. بدون اجازه راهنما نه به کسی تلفن می‌دهم نه از کسی تلفن می‌گیرم، هیچ ارتباطی بیرون از کنگره با کسی برقرار نمی‌کنم.

همه اعضای کنگره باید حریم ذکر شده را محترم بشمارند و اگر کسی حرمت کنگره را رعایت نکند بر مسئولین واجب است از وقوع این اعمال جلوگیری کنند، بنابراین اگر از فردی خطایی سر زد و به او متذکر شدند، نباید از حرف مسئولین ناراحت شود؛ چون به نفع خود شخص است.

هرچند می‌گوییم کنگره مکان امنی است؛ اما نباید با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خودمان مثل کیف و گوشی موبایل فضای امن کنگره را به فضایی ناامن تبدیل کنیم؛ مراقبت از وسایل به‌عهده خود شخص است و تمرینی است برای مراقبت از زندگی؛ زیرا کسانی که نمی‌توانند از وسایل شخصی خود مراقبت کنند از زندگی خود نیز نمی‌توانند مراقبت کنند. نتیجه رعایت حرمت در آرامش بودن خود فرد است.

ویراستار و رابط خبری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر وجیهه (لژیون دوم)
تصویرگری و ارسال: راهنما همسفر وجیهه
همسفران نمایندگی سیرجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .