English Version
English

پیوند محبت

پیوند محبت

کنگره مکان مقدس و امنی هست که هر شخص با ورود در این مکان، باید حرمت آن را حفظ نماید. چقدر این جمله زیبا نوشته‌شده و تمام و کمال به ما می‌فهماند که این مکان حرمت دارد و حرمت آن باید حفظ شود. در جلسه مشاوره تازه‌واردین به افراد تازه‌وارد حرمت کنگره شرح داده می‌شود و این امر در هر سه جلسه بیان می‌شود؛ تا شخص کاملاً با آن آشنا شود و سعی کند که از آن تخطی نکند تا اینکه خودش در آرامش باشد. حرمت از کلمه حریم می‌آید و ما نه‌تنها باید حریم کنگره را حفظ کنیم؛ بلکه یاد می‌گیریم که بدون اجازه، وارد حریم کسی نشویم. تمام این نکات برای این است که ما بتوانم در جامعه هم درست رفتار کنیم و برای خودمان مشکل‌ساز نشویم. بعضی از افراد شاید بگویند، این دیگر زیاده‌روی است؛ مگر چه اتفاقی می‌افتد که این‌قدر سخت‌گیری می‌کنند. حرمت‌هایی که آقای مهندس نوشته‌اند، حاصل تجربیات و تحقیقاتی است که خودشان، با رفتن به انجیوهای دیگر و دیدن اتفاقاتی که در میان آن‌ها افتاده بیان‌شده است. چرا؟ برای اینکه افراد در کنگره دچار مشکل نشوند، این قوانین وضع‌شده، برای راحتی خودشان و اینکه شاهد خیلی از مسائل که درجاهای دیگر اتفاق می‌افتد نباشیم.

با اجرای این قوانین است که مسیر کنگره، روبه‌جلو می‌رود و کسی نمی‌تواند در آن مشکل‌ساز شود؛ چون با او برخورد می‌شود. همه ما این قوانین را می‌دانیم؛ دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، همه این موارد، فقط احترام گذاشتن را به ما یاد می‌دهد؛ اما درباره قسمت دوم دستور جلسه که ارتباط مالی و کاری هست؛ خوب چرا در کنگره نباید ارتباط مالی و کاری باهم داشته باشیم؟ برای مثال اگر یک راهنما از رهجوی خودش که وضع مالی خوبی دارد؛ پول قرض کند چه می‌شود؟ در نگاه اول شاید هیچ اتفاقی نیفتد؛ اما درواقع بدترین اتفاق همین‌جا می‌افتد که رهجو خودش را با راهنما صمیمی می‌بیند و از او انتظار دارد که یک شرایط ویژه برای او قائل شود و از خیلی کارهای او چشم‌پوشی کند؛ فقط به این خاطر که راهنما از او پول قرض کرده، این رهجو به درمان نمی‌رسد و مقصر تمام این‌ها، راهنمای اوست؛ چون با علم به قوانین کنگره، از آن تخطی کرده است؛ چون ما از یک سفر اولی انتظاری نداریم، ولی از یک راهنما که چندین سال است در کنگره آموزش می‌گیرد؛ انتظار داریم درست رفتار کند.

از تجربه خودم بخواهم در مورد این دستور جلسه بگویم، من این مورد را در بیرون کنگره تجربه کردم. بارها پیش‌آمده که به اطرافیانم پول قرض دادم و وقتی موعد پس دادن شده و پول خودم را طلب کردم؛ بدهکار هم شده‌ام که یعنی این شخص متوجه نمی‌شود؛ ما اگر داشته باشیم، پول را به او برمی‌گردانیم و همین امر باعث فاصله بین ما شده و کاملاً متوجه شدم که چرا آقای مهندس فرمودند که نباید ارتباط مالی و کاری باهم برقرار کنید؛ چون نمی‌خواهند پیوند محبت بین ما پاره شود و در کنگره احساس راحتی و آرامش داشته باشیم که حداقل این سه ساعت را با خیال راحت و فکر باز به آموزش گرفتن خود بپردازیم. در پایان از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان سپاسگزارم؛ برای فراهم کردن این بستر آموزشی و احيا خانواده‌ها و همچنین آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای ایشان و خانواده محترمشان دارم. سپاسگزارم از خدمتگزاران سایت و مسئول سایت شعبه اردستان برای انتقال اطلاعات و آموزش‌هایی که از طریق سایت به افراد کنگره ۶۰ می‌دهند.

به قلم: راهنما همسفر زهرا
ویرایش: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون یکم)
عکس: همسفر مهتاج رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون دوم)
ارسال: راهنما همسفر الهام، خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی اردستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .