English Version
English

حفظ حرمت کنگره و رعایت قوانین باعث گردیده تا بین انسان‌ها پیوند محبت برقرار شود

حفظ حرمت کنگره و رعایت قوانین باعث گردیده تا بین انسان‌ها پیوند محبت برقرار شود

جلسه اول از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی علیرضا به استادی راهنما همسفر نجمه، با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز یکشنبه ۳ تیر‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره‌ ممنوع است؟ در این دستور جلسه از من سؤال شده است که چرا؟ برای پاسخ دادن به این سؤال قبل از هر ‌چیز باید بدانم که حرمت چیست؟ کلمه حرمت از حریم می‌آید؛ یعنی احترام گذاشتن و آبروداری کردن. زمانی که یک چیزی حریم دارد؛ یعنی حرمت و قوانین خودش را دارد پس ما نمی‌توانیم قوانین را نقض کنیم و به آن نزدیک شویم. آقای مهندس می‌فرمایند: ما بایستی از طبیعت الگو بگیریم؛ زیرا هستی از نظم و انضباط خاصی برخوردار است و حریمی دارد. به عنوان مثال هم رودخانه، جنگل و... را بیان می‌کنند که نباید در حریمشان ویلا یا خانه ساخت. انسان‌ها هم برای خودشان حریم و حرمت‌هایی دارند که نباید به آن‌ها وارد شویم.

اما نکاتی که در این دستور جلسه مطرح گردیده این است که بایستی به درون خود برگردم و ببینم در گذشته من همسفر حرمت هیچ چیز را رعایت نمی‌کردم و همیشه بهم‌ریخته بودم اما موقعی که وارد کنگره شدم فهمیدم که حفظ حرمت کنگره و رعایت قوانین باعث گردیده تا بین انسان‌ها پیوند محبت برقرار شود. من متوجه شدم در جلسات، حرمت کنگره۶۰ دو مرتبه خوانده می‌شود که نکات بسیار باارزشی در آن بیان می‌گردد و اعضا با رعایت و اجرا کردن این حرمت‌ها به حال خوش می‌رسند.

نکاتی که در حرمت کنگره بیان شده سبب می‌شود که یک انسان نامتعادل با عملی کردن آن‌ها به تعادل برسد. در نوشتار بیان شده: (کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید) اما چرا باید حرمت را حفظ کنیم؟! زیرا در این مکان انسان‌هایی که سالیان سال در اعماق تاریکی بودند و مانند مرده‌ای متحرک زندگی می‌کردند، احیاء می‌شوند و احیاء شدن انسان‌ها در این مکان از احترام خاصی برخوردار است. حال وظیفه من همسفر در قبال حرمت کنگره که روزی با حال خراب وارد شدم و این سیستم مرا احیاء کرد، چیست؟ من موظف هستم که دروغ نگویم، کسی را سرزنش نکنم، بحث سیاسی نداشته باشم، پوشش مناسب داشته باشم، از الفاظ نامناسب استفاده نکنم، هیچ‌گونه پولی را دریافت یا پرداخت نکنم، تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هر‌گونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نکنم و از لوازم شخصی خود مراقبت نمایم.

به فرمایش آقای مهندس یک فرد کنگره‌ای بایستی همه این‌ها را پیش‌بینی کند و بداند تمامی این موارد در مجموع می‌شوند حرمت کنگره۶۰ که اگر رعایت نماید با هیچ‌کس خرده حسابی ندارد و می‌شود سلاماً سلاما.

ما همیشه به دنبال سرزمینی بودیم که در آن آرامش و آسایش داشته باشیم حال این سرزمین کنگره۶۰ است که در آن صلح و آرامش وجود دارد. ما در این مکان مقدس قرار گرفته‌ایم تا حالمان خوب شود و به واسطه حال خوبمان به انسان‌ها کمک نماییم ولی اگر حرمت‌ها و قوانین را رعایت نکنیم، مصداق همان انسان‌هایی می‌شویم که آقای مهندس در سی‌دی نامه پیشین بیان کردند؛  آنچه باید انجام بشود، می‌شود! آنانی که باید بروند، می‌روند و آنانی که بایستی بیایند در راه هستند و می‌آیند. همیشه این تبدیل‌ها و ترخیص‌ها در جریان هستند و چرخ خداوند همیشه در گردش است. کنگره مانند گردباد سبز در حال چرخش است و با عدول کردن از حرمت‌ها و قوانین مانند همان پلاستیک و لته کهنه‌ها از این گردباد خارج شده و جزو آنانی که باید بروند می‌شویم؛ یعنی به تاریکی‌ها و ضد‌ارزش‌ها برگشت می‌کنیم.

در آخر خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزارم که در این برهه از حیات در محضر آقای مهندس، معلم راستین، علم درست زندگی کردن را می‌آموزم. از خداوند برای ایشان و خانواده محترمشان سلامتی و طول عمر باعزت را خواستارم.

 

نویسنده: راهنمای لژیون پانزدهم همسفر نجمه

ویراستار: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر رویا (لژیون سوم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .