English Version
English

الگوی راه‌گشا

الگوی راه‌گشا

در سی‌دی موسی ۱ ابتدا یک سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌توان برای انجام یک کار خیلی مهم به هر روشی متوسل شد؟ استاد برای پاسخ به این سؤال داستان حضرت موسی و فرعون را مطرح می‌کنند. زمانی که فرعون ادعای خدایی داشت برای حفظ و بقای حکومت خودش دستور داد هزاران بچه بی‌گناه کشته شوند تا مبادا یکی از آن‌ها روزی علیه او طغیان کند و‌ به‌نوعی برای رسیدن به هدف که پایدار بودن حکومت بود بدون توجه به عواقب آن به هر عملی دست زد.

 در مقابل هدف فرعون، هدف خداوند مطرح شد که خداوند برای زنده‌ماندن موسی برنامه‌ریزی کرد طوری که حتی مادر او متحمل دورماندن از فرزند نشود، موسی در کاخ فرعون تحت بهترین آموزش‌ها و امکانات رفاهی قرار گرفت تا رشد کند و آمادگی لازم برای مقابله با فرعون را به دست آورد.

هدف خداوند نابودی فرعون به دست حضرت موسی بود؛ اما معادلات را طوری کنار هم قرار داد که هیچ‌کسی آسیب نبیند؛ اگر انسان هدف ارزشمندی هم داشته باشد باز به‌ او این اجازه داده نمی‌شود که بیاید و با نهایت تخریب، خسارت و ضربه‌زدن به دیگران به نتیجه برسد.این الگو برای ما یک الگوی راه‌گشا است.

ما در کنگره یاد گرفتیم که برای رسیدن به هدف که همان رهایی و حال خوش است در وهله اول شخص باید خواسته داشته باشد و در راه رسیدن به خواسته سعی و تلاش کند. در این سی‌دی آقای امین به من راهنما هشدار می‌دهد که برای رسیدن به هدفم که خوب شدن حال رهجو و به تعادل رسیدن او است نمی‌توانم از هر روشی استفاده کنم.

متد ما در کنگره محبت است؛ اما چه اتفاقی برای شخصی که در کنگره خدمت می‌کند می‌افتد که جز یاران فرعون می‌شود این که هدفش را گم می‌کند هدف ما باید اول خدمت باشد نه این‌که برای جذب بیشتر و بالابردن آمار خود از هر روشی استفاده کنیم اگر از این دسته باشیم در نهایت سقوط خواهیم کرد ولی اگر هدف الهی و خواسته معقول باشد به رشد، آگاهی و به تعادل نزدیک خواهیم شد و خداوند یاری رسان ما خواهد بود در نتیجه صعود خواهم کرد.

فاصله بین موسی بودن و فرعون بودن به اندازه یک مو است،همان طور که بین خدمت کردن و خیانت کردن به اندازه یک مو فاصله است.

سؤال دیگری مطرح می‌شود که بدترین بندگان خدا چه ‌کسانی هستند؟ خداوند در قرآن می‌فرماید: آل فرعون را به شدیدترین عذاب وارد کنید و این؛ یعنی بدترین انسان‌ها آل فرعون هستند. انسان‌هایی که نفس خود را خدای خود می‌دانند و هر خواسته نفس خود را بدون توجه به معقول بودن یا نبودن آن به اجرا در می‌آورند. همان قدر که برای رسیدن به خواسته‌ها تلاش و کوشش می‌کنیم همان قدر هم برای گذشتن از خواسته‌ها باید توانمند باشیم تا بتوانیم به تزکیه و پالایش برسیم.

 

خلاصه سی‌دی موسی1
نویسنده و رابط خبری: راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر طیبه، مرزبان خبری
همسفزان نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .