English Version
English

حرمت‌ها باعث ثابت قدم بودن رهجو در جایگاه خدمتی می‌شود

حرمت‌ها باعث ثابت قدم بودن رهجو در جایگاه خدمتی می‌شود

تمامی صحبت‌های آقای مهندس و دستورجلسه‌‌هایی که در کنگره اعلام می‌کنند؛ روزها، ساعت‌ها و یا حتی ماه‌ها تفکر عمیق صورت گرفته و اهداف بزرگی در آن‌ها نهفته است. اگر به شرح حال هر کدام از ما، قبل از ورود به کنگره دقت کنیم، پی می‌بریم که با عدم رعایت این حرمت‌ها و قوانین به دردسرهای بزرگی در زندگی گرفتار شده‌ایم.

تمامی نوشتارها و حرمت کنگره‌‌۶۰ بیانگر این مطلب هستند که کنگره مکان مقدس و امنی است که هر کس با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ کند. تمامی نوشتارها این نکته را گوش زد می‌کند که اجازه‌ ورود به این مکان را به تو داده‌ام؛ حال، تو با اراده‌ خود در این مکان وارد شده‌ای، خود را سنجیده‌ و قوانین را رعایت کن؛ چراکه قوانین، نه تنها به من شخصیت و هویت می‌دهد، بلکه منِ همسفر را در مسیر اصلی و اهداف هدایت می‌کند. 

قوانین‌ها و حرمت‌های کنگره‌۶۰ حاصل تجربیات و تفکر بیست‌‌وچهار ساله آقای مهندس در جهت آموزش به رهجویان است. یکی از نوشتارهای بسیار مهم کنگره نوشتار حرمت کنگره‌۶۰ است که از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یک مرتبه ابتدای جلسه و بار دیگر پایان جلسه خوانده می‌شود؛ به این جهت که اگر شخصی در ابتدای جلسه حضور نداشت، در آخر جلسه این نوشتار‌ را بشنود.

اما یکی از این حرمت‌ها، رابطه کاری و مالی و خانوادگی است. همه ما شاید در بیرون از کنگره دایره ارتباطی وسیع‌تری داشته باشیم؛ اما در کنگره۶۰ این مورد منع شده است، زیرا رهجو از مسیر اصلی خود، دور‌ می‌شود. ما به کنگره‌ آمده‌ایم که آموزش بگیریم؛ بنابراین نیازی به ارتباط بیرون از کنگره نیست. برای درک بیشتر این مطلب رابطه سیم کابل روکش‌دار را در نظر می‌گیریم، اگر این کابل پاره شود سیم داخل آن جرقه می‌زند و باعث آتش‌‌سوزی می‌شود، بنابراین اگر بیرون از کنگره این حرمت‌ها رعایت نشود باعث جرقه و ارتباط‌های مخرب می‌شود، درنتیجه این قوانین و حرمت‌ها هستند که باعث می‌شوند رهجویان کنگره در جایگاه خدمتی خود ثابت قدم باشند، برای مثال به‌طور قطع دیده‌بانان این قوانین را رعایت کرده‌اند که در جایگاه خدمتی دیده‌بانی قرار گرفته‌اند. 

امیدوارم ابتدا خود و تمام همسفرانی که امروز در کنگره ۶۰ حضور داریم به قوانین و حرمت‌ها پای‌بند باشیم و به آن‌ها احترام بگذاریم تا به رهایی و حال خوش دست پیدا کنیم.

تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)
تصویرگر: همسفر فاطمه (ا) رهجوی راهنما همسفر مهری (لژیون اول)
ویرایش و ویراستار: همسفر بیتا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)
ارسال: راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .