English Version
English

اصل کم‌ترین کنش

اصل کم‌ترین کنش

سلام دوستان نسرین هستم یک همسفر:
داستان حضرت موسی شباهت بسیاری به مصرف‌کننده‌ای که در دام اعتیاد است، دارد. فرعون، قوم بنی‌اسرائیل را به بردگی گرفته بود و به آن‌ها سلطه داشت. او می‌توانست در هر زمان، هر فرمان شری را روی آن اجرا کند. اعتیاد نقش فرعون و جسم ما نقش بنی‌اسرائیل را دارد که می‌خواهیم از مسئلۀ اعتیاد عبور کنیم و از تاریکی بیرون بیاییم.
ما برای رسیدن به خواسته‌ها، دو الگو داریم. اولی الگوی فرعون است، یعنی به هر قیمتی باید به خواسته‌ای که داریم، برسیم و مهم نیست که برای رسیدن به خواسته‌مان تخریب‌های زیادی ایجاد شود، مهم رسیدن به خواسته است، زیرا زمانی که به خواسته‌مان رسیدیم، به قدرت و لذت می رسیم. دومی الگوی خداوند است، یعنی اینکه خداوند می‌خواهد یک سری مسائل را به انسان یاد بدهد، روش خداوند این است که با کم‌ترین کنش و ناراحتی به خواسته‌ات برسی.
آیا زمانی که می‌خواهیم خواسته‌ای اجرا شود، با ایجاد کلی تخریب به آن می‌رسیم یا به‌گونه‌ای رفتار می‌کنیم که کسی آسیب نبیند؟ از روش فرعون استفاده می‌کنیم یا از روش خداوند؟ اینکه از کدام روش استفاده می‌کنیم نشان می‌دهد که ما چه کسی هستیم. اگر از روش فرعون به خواسته‌هایمان می‌رسیم به نیروهای شیطانی و منفی نزدیک هستیم، اما اگر از روش خداوند به خواسته‌هایمان برسیم به نیروهای الهی نزدیک هستیم.
در این سی‌دی آمده که خداوند می‌خواهد یک فرصت دوباره به فرعون بدهد که شاید از مسیر انحرافی بازگردد. خداوند به حضرت موسی می‌گوید که با زبان خوش با فرعون صحبت کن که این نشانۀ رحمان بودن خداوند است. این داستان در زندگی ما انسان‌ها جاری است و می‌تواند تمثیل علم باشد، زیرا موسی به قومش آموزش داد، اما کسانی که اشتباه رفتند در دریای علم غرق شدند و از بین رفتند. خداوند به موسی گفت که چرا قوم تو این‌گونه شده است؟ موسی در پاسخ گفت که خداوندا! من به دنبال تو شتافتم و آن‌ها به دنبال من. یعنی اگر فرامین الهی را اجرا نکنیم و فقط به دنبال خواسته‌های خود برویم، به تباهی و تاریکی مطلق خواهیم رسید و این غلط است. اگر ما فرامین را اجرا کنیم، از دام اعتیاد که همان تاریکی است، خارج می شویم و به مرحلۀ دوم که همان سفر دوم است، وارد می‌شویم. داستان حضرت موسی بسیار شبیه داستان زندگی ماست.

تایپ: همسفر نسرین، راهنما همسفر مریم (لژیون اول)
تهیه، تنظیم و ویرایش: همسفر فاطمه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون هشتم)
ارسال: همسفر مطهره، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .