English Version
English

تمام پایه‌های کنگره ۶۰ روی حرمت استوار است

تمام پایه‌های کنگره ۶۰ روی حرمت استوار است

همسفر لیلا؛ مرزبان خبری
رعایت حرمت‌های کنگره باعث امنیت و آرامش بیشتر بین اعضا می‌شود و ارتباط مالی و کاری به مرور زمان باعث اختلاف می‌شود. هدف از آمدن به کنگره درمان اعتیاد و به آرامش رسیدن است و سعی بر این است که در تمامی سطوح این موارد کاربردی شود و این قوانین علت حفظ و استحکام کنگره هستند.

همسفر سمیرا از لژیون پنجم
دستور جلسه‌ی این هفته حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد، که دستور جلسه‌ی بسیار مهم و اساسی است. تمام پایه‌های کنگره ۶۰ روی همین حرمت‌ها استوار است. کنگره ۶۰ مکان پاک و مقدسی می‌باشد؛ زیرا کارش نجات انسان‌ها از تباهی و ضدارزش‌ها است. نوشتار حرمت کنگره ۶۰ چون خیلی مهم است، در هر جلسه دوبار خوانده می‌شود اول و آخر جلسه، وقتی حرمت کنگره ۶۰ خوانده می‌شود همه در سکوت کامل و در جای خود بدون حرکت به خواندن حرمت گوش می‌دهند، حرمت از حریم می‌آید. هر جایی حریم خاص خودش را دارد، مثل حریم خانواده، کنگره ۶۰ هم حریم و حرمت‌های خاص خودش را دارد. دروغ‌گفتن، سرزنش‌کردن، الفاظ ناشایست بیان‌کردن، غیبت‌کردن، از وسایل خود مواظبت‌نکردن، پوشش نا‌مناسب‌داشتن، با اعضای کنگره ارتباط مالی و خانوادگی برقرارکردن این‌ها  حرمت‌های زیبای  کنگره ۶۰ می‌باشد. اگر من همسفر و مسافرم به این قوانین و حرمت‌ها احترام بگذاریم و رعایت کنیم، ان‌شاءلله به حال خوب و آرامش می‌رسیم؛ ولی اگر نسبت به این حرمت‌ها بی‌اهمیت باشیم و رعایتشان نکنیم خواه یا ناخواه به دنبال حاشیه کشانده می‌شویم و از هدف و خواسته‌ی خود دور می‌شویم و هرگونه شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که خود شخص اولین نفری باشد که آسیب می‌بیند.
به‌نظر من این‌حرمت‌ها را اگر در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی به کار گیریم یک شخص موفق با حال خوب خواهیم شد. از آقای مهندس دژاکام کمال تشکر را دارم که همچنین بستری را برای ما فراهم کردند و تمام نکات مهم و کاربردی را برای ما گوشزد می‌کنند.

همسفر فاطمه از لژیون پنجم
در مورد دستور جلسه، حرمت کنگره‌ی ۶۰
حرمت از حریم می‌آید. هر جا و مکانی حریمی دارد در کنگره‌ی ۶۰، خانواده‌ها حریمشان حفظ می‌شود کسی به کسی اهانت نمی‌کند، هر فرد کار خودش را انجام می‌دهد و به درمان می‌رسد. در کنگره‌ی ۶۰ افراد با هم رابطه مالی و تجاری نمی‌توانند برقرار کنند؛ چون این باعث اختلافشان می‌شود و حرمت‌ها شکسته می‌شود.

همسفر اعظم از لژیون پنجم
تمام پایه‌های کنگره ۶۰ روی حرمت استوار است و ریشهِ حرمت، حریم است؛ در حقیقت حرمت کنگره و حریم هر شخص را مشخص می‌کند، حرمت‌ها ما را محدود نمی‌کنند، بلکه نگهدارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌ها هستند، حرمت کنگره باعث می‌شود که من بتوانم با آرامش و آسایش به حرکت خود ادامه دهم.
در کنگره ما یاد گرفتیم که؛ اگر مسئله‌ای باشخصی داریم، بهترین راه این است که مستقیم با خودشخص صحبت و مشکل را حل کنیم، اگر ارتباط مالی و خانوادگی درکنگره برقرار باشد، دیگر از هدفمان که درمان است، دورمی‌شویم و مشکلات هر روز بیشتر می‌شود، پس این قوانین صرفاً برای بهبود اوضاع و احوال خودمان است و این ما هستیم که با رعایت قوانین، پایه‌های کنگره را مستحکم می‌کنیم

همسفر ثریا از لژیون سوم
در کنگره حرمت کنگره دو بار خوانده می‌شود؛ یک بار، اول جلسه بار دوم، آخر جلسه، همسفران و مسافران  با گوش‌دادن به آن یاد می‌گیرند که دروغ گفتن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، علیه شخصی سرزنش کردن، بدون اجازه سخن گفتن و... تمام این‌ها خلاف کنگره۶۰ است.
ما با ورودمان به کنگره یاد گرفتیم که این‌ها کارهای ضد‌ارزشی است و یاد گرفتیم که هر مکانی قوانینی و حرمت‌های مخصوص به‌خودش را دارد.
انسانی که در تاریکی و اعتیاد به سر می‌برد به کمک کنگره به زندگی دوباره برمی‌گردد، درنتیجه باید تلاش کنیم که با حفظ حرمت‌ها و قوانین این مکان را برای خودمان و اعضای کنگره امن کنیم؛ چون با رعایت نکردن قوانین از هدف اصلی خود که رهایی است برمی‌گردیم، پس این وظیفه ما است که طوری رفتار نکنیم که دیدگاه دیگران نسبت به کنگره خراب شود.
در کنگره رابطه کاری و مالی ممنوع است؛ چون باعث تخریب در باورها فاصله گرفتن و حتی خارج شدن از مسیر می‌شود و همین مسئله مانع رشد، آموزش و یادگیری در فرد می‌شود.

همسفر فائزه از لژیون سوم
همان‌طور که می‌دانیم حرمت دو بار خوانده می‌شود اول و آخر جلسه، ما باید حرمت‌ها را یاد بگیریم. به‌قول آقای مهندس پیشگیری بهتر از درمان است؛ مثلا" یکی از حرمت‌ها مراقب وسایل شخصی خودمان باشیم اگر خدای نکرده وسیله‌ای گم کنیم باعث می‌شود به دیگران تهمت بزنیم یا شک کنیم. آقای مهندس می‌گوید: مال خودت را سفت بگیر همسایه‌ات را دزد نکن. دروغ‌گفتن مادر تمام بیماری‌هاست. رهجو باید با راهنما رو‌ راست باشد. هیچ‌وقت دروغ نگوید که باعث خراب‌شدن سفر می‌شود. دیگران را سرزنش نکنیم، یا الفاظ ناشایست به‌کار نبریم، به کسی توهین نکنیم، پشت سر دیگران غیبت نکنیم و به همدیگر پول قرض ندهیم؛ چون سیستم و نظم کنگره به هم می‌ریزد. به‌قول آقای مهندس اگر هم قرض به کسی می‌دهید، حتی برادر خودتان رسید بگیرید. شفاهی به کسی پول ندهید، از پوشش مناسب استفاده‌ کنید، همیشه باید پوشش مناسب، مرتب و تمیز باشد، حتی زمان برنامه پارک هم پوشش باید مناسب باشد. مواظب باشیم روسری از سرمان نیفتد؛ چون به‌قول آقای مهندس اگر پوشش نامناسب باشد باعث بسته شدن کنگره می‌شود.

ویراستاری: همسفر فریبا، راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
ارسال: همسفر اعظم، راهنما همسفر مرضیه (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .