English Version
English

حرمت کنگره را نگه داشتن، یعنی قرار گرفتن در صراط مستقیم

حرمت کنگره را نگه داشتن، یعنی قرار گرفتن در صراط مستقیم

حرمت‌ها در کنگره ۶۰ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد به‌ طوری که در جلسهٔ کارگاه‌های عمومی، نگهبان جلسه، دو‌بار آن را قرائت می‌فرماید. در جلسات وقتی نوشتار «حرمت» خوانده می‌شود در قسمت اولِ آن  گفته می‌شود که کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ کند. کنگـــره برای کسی امن است که به حرمت و قوانین احترام بگذارد در غیر اینصورت برای او امنیتی نخواهد داشت. یکی از حرمت‌ها و قوانین‌ها که اکثراً در نوشتارها آمده این است که با زبان انسان سر و کار دارد، مثل دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن و یا حرف یکدیگر را قطع نمودن... این خودش پیامی دارد، یعنی من باید مراقب کلام خودم باشم.

شناخت حرمت‌ها و کاربردی کردن آن‌ها باعث می‌شود که تمام اعضای کنگره به مقصد اصلی خود که همان درمان است، برسند. درحقیقت  این مسیری که ما در آن قرار گرفته‌ایم، صراط مستقیم است و صراط مستقیم هم حرمت و قانونِ خاص خودش را دارد و تمام اعضا باید طبق آن حرمت حرکت کنند. صراط مستقیم یعنی راه درست و ارزش‌ها؛ ولی این را باید بدانیم که  این راه برای من هموار و مستقیم است؛ ولی مشقت‌ها و سختی‌هایی نیز در پی دارد.

این مسیر برای من با خط قرمز‌هایی نشانه‌گذاری شده است، تا من بتوانم ممنوعیت‌های مسیر را بدانم، خوب بشناسم و از آن ها عبور نکنم. حرمت‌ها فقط مختص حضور ما در کنگره نیست و باید تمام آن‌ها را در زندگی خود کاربردی کنیم. کنگره مکانی است برای تمرین کردن تا بتوانیم این قوانین را در بیرون نیز به اجرا در آوریم و راه و رسم درست زندگی کردن را بهتر بیاموزیم.

موضوع مهم دیگری که در حرمت‌های کنگره ۶۰ به آن اشاره شده است و خیلی باید مورد توجه قرار بگیرد، مسئله داشتن ارتباطات دوستانه، خانوادگی و مالی در خارج از مکان کنگره است؛ زیرا که همه ما باید بدانیم که اگر هر کدام از ما روابط مالی و خانوادگی با همسفر دیگر در خارج از محیط کنگره برقرار نماییم، این رابطه ناخودآگاه آسیب بسیار بالا و جدی به خودِ ما و هم به آن همسفر که در این رابطه است وارد می‌نماید. اگر خوب دقت کنیم و بنگریم می‌بینیم که کل نظام هستی دارای قوانین خاصی است.

جهان و حیات در آن دارای حساب و کتاب و منطق است و هر کسی که آن‌ها را نادیده بگیرد و به آن‌ها عمل نکند در درجه اول برای خود و بعد برای دیگران مشکل و اختلال ایجاد می‌کند؛ پس رعایت این قوانین به نفع خودمان است و به حال خوش و آرامش می‌رسیم. در پایان باید بگویم: در جایگاهی دور هم جمع شده‌ایم که ما را به رستگاری و شناخت خودمان می‌رساند؛ پس قدر آن را بدانیم و به قوانین آن احترام بگذاریم. اگر منِ همسفر به سیستم، حرمت و قوانین، کنــگره ۶۰ احـترام بگذارم، کنگره هم به من احترام خواهد گذاشت و خواستهٔ من که رسیدن به درمان و رهـــایی  است را هدیه خواهد داد.

نویسنده: همسفر منیره، مرزبان خبری
ویراستاری: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر ژیلا ( لژیون اول)
ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .