English Version
English

باید به درک و فهم رعایت حرمت‌ها رسید

باید به درک و فهم رعایت حرمت‌ها رسید

انسان  برای زندگی کردن در هستی باید قوانینی را رعایت کند تا به مشکل برنخورد. رعایت این قوانین، حد و مرز را برای انسان مشخص می‌کند. یک خانواده باید یک‌سری قوانین و حرمت‌هایی را در خانه داشته باشد و اجرا کند تا در محیط خانه هرج و مرج ایجاد  نشود. حرمت کنگره، بایدها و نبایدها را برای افراد مشخص می‌کند و آن‌قدر حائز اهمیت است که دو بار توسط نگهبان جلسه خوانده می‌شود و لازم است همه افراد در آن لحظه سکوت کنند.

شناخت حرمت‌ها و درست اجرا کردن آن باعث می‌شود که به عنوان یک مسافر یا همسفر، سفر خیلی خوبی داشته باشیم و به‌راحتی به هدفمان که درمان است برسیم. در نوشتار حرمت کنگره ۶۰، از امنیت این مکان سخن گفته می‌شود که به دلیل وجود چنین حرمت‌ هایی که رعایت شده و می‌شود؛  این امنیت برقرار می‌شود. اگر غیر از این باشد؛ یعنی توسط هر یک از اشخاص مراعات نشود، شخص به خود و دیگران ضربه وارد می‌کند. در کلام الله، قانون شکنان را ظالم و کافر معرفی می‌کند و اگر فردی نسبت به حرمت‌ها بی تفاوت عمل کند، باید جوابگوی آن عمل باشد. اعضای کنگره آموخته‌اند که انجام هر کار ضد ارزشی یا عملی که مغایر با حرمت کنگره باشد، باعث حال خراب و ایجاد احساس بد در آن‌ها می‌شود.

حرمت کنگره، حاصل چندین سال تجربیات جناب آقای مهندس و اتفاقاتی است که در طول سال‌های تأسیس کنگره تا به امروز پیش آمده است؛ از آن‌جا که تجربه، سندی بدون نقص است، پس لازم است که جایگاه این حرمت‌ها را ارزشمند شمرد. انسان‌هایی که در تاریکی اعتیاد قرار گرفته‌اند برای رسیدن به درمان باید از این قوانین ارزشمند بهره ببرند. باید دانست اگر من بذر خوبی بکارم، صددرصد برداشت خوبی هم خواهم داشت و با این کار، مانع از گزند هرگونه آفتی هم به خود و هم به دیگران خواهم شد.

طبق نوشتار حرمت، دروغ گفتن ممنوع است. یک رهجو باید همیشه با راهنمای خود صادق و راستگو باشد تا در سفر خود با مشکل مواجه نشود. علیه شخصی سرزنش کردن، غیبت کردن هم ممنوع است. هیچ‌کس نباید دیگران را سرزنش کند. حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی کردن، برقراری رابطه کاری، مالی و خانوادگی از جمله مواردی هستند که نباید خلاف آن‌چه که گفته شده عمل کرد. در هر بار خواندن نوشتار حرمت کنگره، این را یاد می‌گیریم که اگر همیشه به راستی و درستی حرکت کنیم حتماً در ادامه پیشرفت می‌کنیم و می‌آموزیم.

باید در نظر داشت «حقیقت در اعمال و ادامه نقاب از رخ بر می‌گیرد» و انجام ندادن هر کدام از این موارد، شخص را از آموزش‌های کنگره و در نهایت از هدف اصلی دور می‌کند  نباید حساب و کتاب مالی با اعضای کنگره داشته باشیم ؛ ممکن است این عمل، راه شخص را از مسیر کنگره جدا کند. مسئله دیگر مسئله پوشش و لباس افراد می‌باشد. هم مسافران و هم همسفران باید آن را رعایت کنند و برای هر دو یکسان است؛ به طوری که حتی پوشیدن لباس آستین کوتاه برای آقایان ممنوع است و این را باید دانست که این مکان سالن مد نیست که هر شخص با هر ظاهری در جلسات حاضر شود؛ قطعاً باید عرف پوشش را رعایت کرد.

هر عضو با شرکت در هر جلسه از کنگره، به فراگیری آداب و معاشرت درست می‌پردازد و کم‌کم به تعادل می‌رسد. مکان کنگره مانند یک مدرسه است که باید در آن نحوه درست رفتار و کردار را آموزش گرفته و به بهترین شکل به آن عمل کرد. برای انجام این عمل، باید خود را شناخت و در مسیر مثبت قدم گذاشت و این امر کم‌کم و ذره‌ذره امکان‌پذیر است. رعایت کردن حرمت‌ها باعث می‌شود که فرد هم به خود و هم به دیگران احترام بگذارد.

نکته قابل تامل این است که باید به فهم و درک رعایت حرمت‌ها رسید‌. مصرف کنندگانی که روزی بی‌‌تعادل و ناآگاه بودند بعد از آمدن به کنگره اکنون دیگر می‌توانند انسان‌هایی باشند که با آگاهی و رعایت حرمت‌ها ساعت‌ها بدون هیچ بی‌احترامی و بی‌نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و حتی خدمت کنند. حرمت از حریم می‌آید پس شخص باید به رفتار خود با ایجنت، مرزبان، راهنما و تمام اعضای کنگره دقت داشته باشد و در هر  جایگاه خدمتی، باید پیرو این قوانین باشند و این حریم را محترم شمارند. شخصی که در شهر وجودی‌اش طغیان شده و وجودش تحت تأثیر نیروهای منفی قرارگرفته و لحظه‌ای آرامش ندارد، اکنون کنگره مکان مقدس و امنی برای این فرد است.

  اگر بخواهیم چه در صور پنهان و چه در صور آشکار به تعادل و حال خوش برسیم، باید چهارچوب این قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنیم و هر کدام از ما توجه و تمرکز بر ناخالصی‌های خود داشته باشیم و همیشه دوربین را روی رفتار و کردار و گفتار خودمان قرار دهیم. دیگران را به راحتی قضاوت نکنیم و با کسب انرژی سالم و مثبت به هدف خود و راه ارزش‌ها نزدیک شویم. باید برای بقا و رشد کنگره که مکان رشد تک‌تک ما است کوشا باشیم.

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
عکس: مرزبان خبری، همسفر اعظم
نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر زینب
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .