English Version
English

از ما حرکت از خداوند برکت

از ما حرکت از خداوند برکت

همسفر محمد از لژیون هفتم همسفران آکادمی، مقاله‌ای در خصوص دستور جلسه "وادی چهارم و تأثیر آن روی من" ارائه نمودند که ذیلاً تقدیم حضور می‌گردد:

سلام دوستان محمد هستم یک همسفر

وادی چهارم و تأثیر آن روی من.

در مسائل حیاتی به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویش.
وادی چهارم می‌خواهد به ما بگوید که یک سری از مسئولیت‌ها از طرف خداوند است و یک سری مسئولیت‌ها هم انسان در قبال خداوند دارد؛ یعنی می‌خواهد بگوید که مسئولیت یک‌طرفه نیست؛ مثل مسئولیت پدر به فرزند و مسئولیت فرزند به پدر.
خداوند به‌عنوان قدرت مطلق یک سری نعمت‌ها را در اختیار ما قرار داده. انسان هم در مقابل این نعمت‌ها یک سری مسئولیت دارد. یکی از مسئولیت‌ها این است که شکرگزار باشیم و ناسپاسی نکنیم. این را باید در عمل ثابت کنیم. در سیستم کنگره هم همین‌طور است. رهجو و راهنما هرکدام مسئولیت‌هایی در قبال یکدیگر دارند.
رهجو باید گوش به فرمان و فرمان‌بردار خوبی برای راهنما باشد و راهنما هم باید فرمانده خوبی باشد. مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهد تا رهجو را به آرامش برساند.
وقتی در زندگی دچار مشکل می‌شویم، باید تلاش کنیم مشکل را خودمان حل کنیم و درنهایت اینکه از راهنما کمک بگیریم و با مسئولیت خودم مسئولیت را حل کنم. به‌هرحال انسان برای خودش یک سری مشکلاتی را به وجود می‌آورد و همیشه دنبال راه فرار است که این مسئولیت را از روی دوش خودش بردارد و مسئولیت این مشکلات را بر گردن خداوند بیندازد. همیشه چهره حق‌به‌جانب می‌گیرد و چیزی را بهانه می‌کند.
نذر می‌کند، دعا می‌کند، به ائمه متوسل می‌شود و نمی‌داند چه نوع برداشتی می‌کند. کار ضد ارزشی و غلط خود را می‌خواهد با نذر و دعا و توسل از گردن خودش ساقط کند و همه‌چیز را می‌خواهد بر عهده خداوند بگذارد. کسی که با تفکر غلط خود به‌سوی اعتیاد رفته، به اعتیاد پناه برده و می‌خواهد دعا کند تا خداوند او را سالم کند.
درصورتی‌که باید با تلاش خودش با فرمان‌برداری خود بار این مسئولیت را به عهده بگیرد. باید با تلاش خود به درمان برسد و خود را از این تاریکی نجات دهد. از خداوند طلب هدایت از تاریکی به سمت نور و روشنایی کند که خداوند کسی را بر سر راه آن قرار داده تا او به خواست خود که همان رهایی از تاریکی و درمان اعتیاد است برسد.
پس من باید مسئولیت حیات خود را بپذیرم و سعی و تلاش کنم تا به هدف خودم برسم و باید مطمئن باشم که قدرت مطلق و نیروهای مافوق مرا یاری و هدایت خواهند کرد.
از ما حرکت از خداوند برکت.

همسفر محمد لژیون هفتم همسفران آقا، نمایندگی آکادمی
تایپ: همسفر امیرحسین (لژیون هفتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .