English Version
English

بهره‌گیری از آموزش‌های کنگره در گرو رعایت حرمت است

بهره‌گیری از آموزش‌های کنگره در گرو رعایت حرمت است

همسفر زهرا:
واژه حرمت از حریم می‌آید، به این معنی که هر مسئله‌ای یک حریم و شرایط خاص مختص به خود را دارد. حتی زمانی ‌که به طبیعت می‌نگریم، حریم وجود دارد. به‌عنوان‌مثال؛ رودخانه و جاده حریم دارند، در خانواده و جامعه نیز حریم وجود دارد و اشخاص نبایستی از این حریم تجاوز نمایند. کنگره ۶۰ هم حرمت و حریم خود را دارد که ما به‌عنوان اعضای آن بایستی قوانین و حرمت‌های این مکان مقدس را رعایت نماییم تا به صلح و آرامش نزدیک‌تر شویم. به‌عنوان‌مثال در کنگره ۶۰ رابطه مالی و تجاری ممنوع می‌باشد زیرا؛ اگر این افعال انجام شود باعث بروز اختلافات خواهد شد. ما به کنگره ۶۰ آمده‌ایم تا اعتیاد را درمان نماییم و اعضا در خصوص نقاط مشترک کار می‌نمایند و خانواده‌ها برای دست‌یابی به حال خوش آمده‌اند. حرمت دیگر دروغ گفتن می‌باشد، مسافران باید مقدار درست آنتی‌ایکس مصرفی خود را عنوان نمایند، اگر غیرازاین باشد به نتیجه دست پیدا نمی‌کنند. این محدودیت‌ها و حریم‌ها همه و همه به این دلیل است که ما اعضا کنگره ۶۰ بتوانیم در کمال آرامش، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر برای سال‌های طولانی به مسیر خود ادامه دهیم و متداوم، به‌دوراز نگرانی و تشویش در این مکان مقدس حاضر شویم و به مهم‌ترین فلسفه حضورمان یعنی آموزش و خدمت بپردازیم. لذت بردن از کنگره ۶۰ و بهره‌گیری کامل از آموزش‌های آن در گرو رعایت حرمت آن است. کنگره ۶۰ همانند دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد، پیرو قوانین کشوری مربوط به این سازمان‌ها می‌باشد. تجربه نشان داده است اشخاصی که پایبند به حرمت بوده‌اند در بهترین شرایط ممکن مراحل درمان خود را سپری کرده‌اند.

همسفر سپیده:
در ابتدا خداوند را شاکرم که یک روز دیگر در کنگره هستم و این فرصت به من داده‌شده تا مشارکت کنم. حرمت به معنی آنچه محترم داشتن و نگه‌داشتن آن واجب باشد، تعریف‌شده است. آقای امین در سی دی تعریف درست می‌فرمایند ما ابتدا از هر چیزی باید یک تعریف درست داشته باشیم. در تعریف آمده؛ نگه‌داشتن حرمت واجب می‌باشد. چرا؟روابط‌ها را در نظر بگیرید، رابطه بین زن و شوهر، فرزند و پدر و مادر، کارمند و رئیس و خیلی از روابط دیگر، چه زمانی این روابط موفق‌تر و پایدارتر هستند؟ زمانی که حرمت بین آن‌ها حفظ شود. زمانی که پرده‌های حرمت بینشان فروریزد، با خطر زوال، سستی و انهدام مواجه می‌شوند. حرمت یعنی دیوار حائل، یعنی یک پرده‌ حیا، یعنی سدی که مانع می‌شود تا بسیاری از خطرها وارد آن چهارچوب نشود. پس وقتی‌که در حریم‌های کوچک رعایت حرمت واجب است درجایی که انسان دوباره احیا می‌شود اهمیت آن چندین برابر می‌شود. در جلسات کارگاهی کنگره 60 دومرتبه حرمت توسط نگهبان قرائت می‌شود و بر ما واجب است در هنگام خوانده شدن سکوت نماییم و با جان‌ودل گوش فرا دهیم، زیرا اگر در جلسات کنگره مرتب و منظم شرکت نماییم و سی‌دی‌ها را مرتب بنویسیم، ولی حرمت را رعایت نکنیم توسط گردباد خارج خواهیم شد. با دقت در متن حرمت کنگره درمی‌یابیم که تک‌تک فرامینی که در حرمت کنگره 60 بیان‌شده همه اعمال سالمی هستند که اگر با تمام وجودمان آن‌ها را باور داشته باشیم و به انجام آن‌ها پایبند باشیم به مرکز این گردباد سبز و خوش‌آهنگ کنگره وصل خواهیم شد. آقای مهندس دژاکام می‌فرمایند: از روزی که کنگره ۶۰ تأسیس شد اول حرمت آن را نوشتم. در قرآن هم داریم گمان بد نبریم، در امور دیگران تجسس نکنیم، غیبت نکنیم و. من کاری را که نسبت به شماها انجام داده‌ام این است که در آموزش‌ها آدرس خودتان را به خودتان داده‌ام، زیرا ما گم‌شده‌ایم، در جهان اعتیاد چه‌کار می‌کردیم با آن افکار و اندیشه، راه را گم‌کرده بودیم و باید اول خودمان را پیدا نماییم.

همسفر زیبا:
حرمت به معنای حریم می‌باشد. هر چیزی در هستی دارای حریم یا حدومرزی است. به‌عنوان‌مثال رودخانه حریم خاص خود را دارد و شما نمی‌توانید در حریم رودخانه خانه بسازید، زیرا سیل قطعاً خانه شمارا ویران خواهد کرد. در کنگره 60 یکسری قوانین و حرمت‌ها مشخص‌شده است؛ نه نیروی انتظامی داریم نه قوه قضاییه، پس باید خودمان حافظ قوانین و حرمت‌های این مکان مقدس باشیم زیرا اگر این اجرا کردن حرمت‌ها نبود، امروز ما با آسایش و آرامش در کنار یکدیگر نبودیم. یک مصرف‌کننده مواد مخدر قادر است یک طایفه را به هم بریزد. چرا در جمع کنگره شصتی‌ها چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؟ در کنگره 60 ما با یکدیگر با تمام احترام برخورد می‌کنیم و به‌هیچ‌عنوان رابطه مالی و تجاری برقرار نمی‌کنیم؛ اگر برقرار نماییم قطعاً اختلاف پیش خواهد آمد و دیگر حتی ارتباط ساده‌ای هم بین اعضا وجود نخواهد داشت. روابط ما در کنگره باید مانند ستون‌های مسجد باشد، اگر ستون‌ها خیلی به هم نزدیک باشند سقف به پایین می‌ریزد، اگر خیلی هم از یکدیگر دور باشند بازهم سقف فرومی‌ریزد. حریم به من این است که حرمت و اندازه‌ها را حفظ نماییم. همه نوشتارها در کنگره یک‌بار خوانده می‌شود و تنها نوشتاری که در طول جلسه دو بار خوانده می‌شود حرمت می‌باشد و این به خاطر اهمیت این موضوع می‌باشد. ما در کنگره سعی می‌کنیم پشت سر دیگران سرزنش نکنیم، حرف یکدیگر را قطع نمی‌کنیم، از الفاظ زشت و ناشایست استفاده نمی‌کنیم ما با رفتار خودمان باعث می‌شویم که انسان‌ها وارد حریم ما شوند. زمانی که شوخی می‌کنیم باید انتظار داشته باشیم دیگران هم با ما شوخی کنند. اگر لطیفه یا طنزی می‌گوییم نباید هیچ قومی را مسخره کنیم چون این کلام خداوند است. بدون هماهنگی نمی‌توان هیچ پولی یا مبلغی را به کسی قرض بدهید. در کنگره باید از لباس و پوشش مناسب استفاده شود، این موضوع برای مسافران و همسفران نیز صادق می‌باشد. تلفن دادن و تلفن گرفتن جز بهم ریختن نظم و روابط اعضا چیزی در برندارد. اعضای کنگره 60 رابطه خانوادگی باهم برقرار نمی‌کنند. همچنین در حرمت کنگره بیان می‌شود که مراقبت از لوازم شخصی بر عهده خودمان است ضرب‌المثلی وجود دارد که می گوید: مال خودت را سفت بگیر و همسایه‌ات را دزد نگیر. انسان بی‌ادب، فردی بی‌تعادل است و انسان باادب، کسی است که تعادل دارد، انسان موجودی الگوپذیر می‌باشد و تمام موجودات الگوپذیر هستند و باید چیزی را یاد بگیرد. آقای مهندس دژاکام بارها عنوان کرده‌اند که من یک انسان بی‌سوادی که هرویینی باشد، تزریق هم بکند و ادب داشته باشد را به کسی که از تحصیل بالایی برخوردار باشد، سرمایه‌دار نیز باشد ترجیح می‌دهم چون انسان بی‌ادب اصلاً قابل‌تحمل نیست. حرمت کنگره 60 برای ما حکم محدودیت را ندارد بلکه نگه‌دارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌هاست.

ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .