English Version
English

حرمتِ پوششِ سفید

حرمتِ پوششِ سفید

به‌نام خالق زیبایی

«حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

دوستان زهرا هستم همسفر امیر
در کنگره۶۰، همه نوشتارها یک‌بار ولی حرمت دو مرتبه خوانده می‌شود و این نشانه مهم بودن و اهمیت فوق‌العاده زیاد حرمت کنگره۶۰، هست.
کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشد؛ مقدس بودن از این جهت که انسان‌ها به پاکی و درمان می‌رسند و امن بودن هم به این معنا است که برای مثال، وقتی من زهرا وارد کنگره شدم، ترسی از این نداشتم که بقیه متوجه این بشوند که من با یک فرد مصرف کننده، زندگی می‌کردم و بدون این که ترس از قضاوت دیگران داشته باشم، توانستم در این راه قدم بردارم و به رهایی و حال خوش برسم.
«دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن» به گفته جناب مهندس عزیز، مادر تمام بدبختی‌ها، است؛ سرزنش کردن، مثل همان غیبت کردن هست و شخص انرژی خودش را صرف حرف زدن از بقیه می‌کند، وقتی کسی پشت سر دیگری حرف می‌زند، ما نباید شنونده خوبی باشیم! باید از آن شخص دفاع کنیم و یا طرف مقابل را قانع کنیم که پشت سر دیگران حرف نزند.
حرف یکدیگر را قطع نمودن، خیلی زشت و زننده است، باید صبر کنیم طرف مقابل حرفش تمام شود و بعد ما شروع به حرف زدن کنیم، این اشتباه است که ما بین حرف کسی بگوییم: شکر در کلامتان و به حرف خودمان ادامه بدهیم! باید روی خودمان کار کنیم که از الفاظ ناشایست استفاده نکنیم، به قول معروف «هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد» یعنی باید در زمان و مکان مناسب صحبت کنیم.
اوایل ورودم به کنگره یکی از مسائل عجیب و باور نکردنی برای من این بود که مگر می‌شود یک سیسیتم به این عظمت و بزرگی، وقتی یک نفر امر می‌فرماید، تمام افراد در تمام شعب اطاعت امر کنند!؟ کمی که از ورودم به کنگره گذشت، متوجه شدم این‌جا و در این سیستم، هر کس فقط روی خودش کار می‌کند؛ یعنی منِ زهرا باید مراقب رفتار، گفتار و کردار خودم باشم که حرمت‌شکنی نکنم، دروغ نگویم، تجسس نکنم، از ضدارزش‌ها فاصله بگیرم و این امر رفته رفته در  تزکیه و پالایش من تاثیر بسزایی خواهد داشت.
ما انسان‌ها با رفتارمان حریم خود را مشخص می‌کنیم که دیگران با ما چگونه برخورد کنند و این اجازه را می‌دهیم که وارد حریم ما شوند!
در کنگره رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع هست؛ زیرا وقتی شخصی پول قرض می‌گیرد، ممکن هست نتواند آن را سر موعدِ مقرر پس بدهد و این باعث می‌شود مسافر از کنگره و لژیون  فاصله بگیرد و سفرش را خراب کند.
در کنگره چیزی با عنوان رابطه خانوادگی وجود ندارد، همه با هم دوست هستند؛ اما فقط در چهارچوب کنگره و حرمت‌های تعیین شده؛ در هر مقام و شخصیتی که باشیم، باید به حریم آن مکان احترام بگذاریم، این به نفع خودمان هست.

همه چیز دارای حرمت هست؛ حرمت از حریم می‌آید، مثل دریا که دارای حریم هست؛ یعنی کسی که شنا بلد نیست، اگر از آن حریم عبور کند، غرق می‌شود.
هر چیزی برای حفظِ بقا و رشد خودش نیاز به یک سری مسائل و قوانین دارد و اعضای کنگره، برای حفظِ بقا و پیشرفت کنگره باید از حرمت پیروی کنند؛  این حرمت‌ها و قوانین که گذاشته شده، حاصل سال‌ها تلاش، تجربه و تفکر هست؛ مثلاً کنگره این قانون را دارد که افراد باید با پیراهن و شال سفید در جلسات حضور پیدا کنند.
ممنون، برداشت من را خواندید.

سپاس از برداشت زیبا و آموزنده همسفر زهرا و همراهی شما دوستانِ جمع محبت

---------------------

نویسنده و تایپ: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)

ویراستار: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .