English Version
English

قوانین و حرمت‌های کنگره کاملأ اصولی می‌باشند

قوانین و حرمت‌های کنگره کاملأ اصولی می‌باشند

هشتمین جلسه از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی اسلامشهر، با استادی دیده‌بان محترم آقای محمد صداقت، نگهبانی مسافر سجاد و دبیری مسافر سجاد با دستورجلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ " در روز شنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر، خداوند را شاکر هستم که امروز قسمت شد تا در کنار شما دوستان قرار بگیرم، امیدوارم که امروز جلسه خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشیم، قبل از اینکه دستور جلسه را شروع کنم نکته‌ای را باید در مورد خواندن نوشتارها بگویم، دوستانی که قرار است نوشتارها را بخوانند حتماً قبل از خواندن یک بار آن را مرور کنند تا بتوانند به راحتی آن را بیان نمایند، زیرا تازه واردین باید از محتوای این نوشتارها به خوبی آگاه بشوند و این نکته بسیار مهمی است.

اما در مورد دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ در کنگره ۶۰ یک سری تجربیات داریم که از دیگر انجیوها به ما رسیده است، دیده‌بان‌ها، آقای مهندس و اساتید کنگره ۶۰ با افرادی در این مراکز در ارتباط هستند و از تجربیات آنها استفاده کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند که رعایت نکردن یک سری اصول باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود و ما از آنجا الگو می‌گیریم و یک سری از کارها را در اینجا انجام نمی‌دهیم تا با مشکل روبرو نشویم. 

هرگونه رابطه کاری و مالی، چه در حیطه کنگره ۶۰ و چه در خارج از آن کاملأ ممنوع می‌باشد و هیچ کسی تحت هیچ عنوانی اجازه این کار را ندارد، بنده با یکی از بچه‌های قدیمی کنگره قبل از ورود به کنگره ۶۰ بسیار رابطه خانوادگی و نزدیکی داشتم و زمانی هم که به کنگره آمدم این رابطه همچنان ادامه داشت تا زمانی که ایشان به کنگره آمد و خواستند در لژیون من قرار بگیرند، به او گفتم زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که کاملاً دوستی خود را قطع کنیم، کمی در ابتدا موضوع برای او گنگ بود ولی بعد از اینکه کامل متوجه شد قبول کرد و رفاقت ما تبدیل شد به رابطه استاد و شاگرد و در لژیون من به درمان هم رسید راهنما شد و بسیار پیشرفت نمود، دوستان من در کنگره ۶۰ به عنوان فردی هستم که قرار است به دیگران کمک نمایم و سلامتی و زندگی افراد در گرو کاری است که من انجام می‌دهم پس انجام حرمت‌ها بسیار مسئله مهمی می‌باشد. 

سفر اولی‌هایی را داشته‌ایم که در کنگره با یکدیگر معامله و خرید و فروش کرده‌ا‌ند و به مشکل برخورده‌اند و همین باعث شده است که دیگر هیچ کدام از آنها به کنگره نیایند، این به این معنی است که دو زندگی که قرار بوده است در کنگره به سامان برسد به خاطر رعایت نکردن حرمت‌ها از بین رفته است و شاید این به خاطر سهل انگاری من راهنما باشد که روز اول حرمت‌ها را به رهجوهای خود آموزش نداده‌ام. باید یاد بگیریم سرمان به کار خودمان باشد اینکه می‌گوییم هویت اعضا را حفظ نماییم به این معنی است که اگر راهنما یا شخصی از افراد کنگره را در بیرون دیدیم حتماً نباید با او احوالپرسی کنیم، شاید او دوست نداشته باشد ما این کار را انجام بدهیم و احوال و شرایط او مساعد نباشد و این کار ما به او آسیب بزند پس باید همه این موارد را بیاموزیم و رعایت کنیم. 

تمام قوانین و حرمت‌های کنگره کاملأ اصولی می‌باشد ما در اینجا هستیم که آموزش بگیریم و یاد بگیریم بهای چیزی را که دریافت می‌کنیم کاملاً پرداخت نماییم، همیشه قرار نیست دیگران به ما سرویس بدهند بلکه باید یاد بگیرم تا به وقتش نقش‌ خود را ایفا کنیم، باید در مسائل مالی کنگره مشارکت داشته باشیم و اگر در شعبه نیاز مالی بود حتماً پیش قدم شویم و بدانیم تمام خدماتی که در اینجا به ما ارائه می‌شود یک هزینه‌ای دارد، منتهی باید زمان آن برسد که دانش و توانایی‌ها و ظرف وجودی ما تغییر کند تا متوجه بشویم، باید یک سری حرمت‌ها را رعایت نماییم، ما به کنگره می‌آییم تا به دیگران آسیبی وارد نکنیم اگر بخواهیم خیلی کارها را انجام دهیم به کنگره نیاییم خیلی بهتره است.

این دستور جلسه به خاطر این است که برای همه ما یادآوری بشود که چه کارهایی را انجام ندهیم و دیده‌بان، ایجنت، مرزبان و راهنما باید این مسائل را در گفتار و رفتار خود آموزش بدهند، حرمت، دو بار در طول جلسه خوانده می‌شود و باید تفکر نماییم که چقدر اهمیت دارد که این کار دو بار در طول جلسه انجام می‌شود، مسئله مهم دیگر نوع پوشش و لباس پوشیدن ماست، اگر خیلی چیزها را نمی‌دانیم باید از بزرگترهای کنگره آن را بپرسیم و بزرگتری در کنگره به سن و سال نیست بلکه به قدمت می‌باشد، می‌توانم از راهنما بپرسم که منظور از پوشیدن لباس مناسب چیست؟

یا تلفن دادن و یا تلفن گرفتن و بسیاری از حرمت‌های دیگر که باید در کنگره آنها را رعایت کنیم، به چه دلیل است؟ دوستان اگر نتوانیم این مسائل را رعایت کنیم چگونه می‌خواهیم مواد مخدر خود را درمان کنیم؟ کنگره‌۶۰ صاحب‌خانه دارد و به همه افراد در کمال احترام خدمت می‌کند؛ ولی باید یک سری قوانین را رعایت کنیم که اگر رعایت نشود در کنگره همه چیز به هم خواهد ریخت و هیچ‌کس درمان نخواهد شد امیدوارم که همگی بتوانیم مسائل را به خوبی کاربردی نماییم. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما دوستان بسیار سپاسگزارم. 

تنظیم، ویرایش و ارسال: مسافر میثم
عکس: مسافر رضا لژیون سوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .