English Version
English

استحکام پایه های کنگره با رعایت حرمت ها

استحکام پایه های کنگره با رعایت حرمت ها

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی ایران، با دستور جلسه "حرمت کنگره 60، چرا رابطۀ کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" با استادی راهنما همسفر پریسا روز شنبه دوم تیرماه 1403 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در نوشتار حرمت کنگره ۶۰ آقای مهندس مهم‌ترین نکات را مدنظر قرار داده‌اند و طبق رسم کنگره، نوشتار حرمت کنگره 60 در تمامی جلسات و کارگاه‌های آموزشی ۲ بار و در ابتدا و انتهای جلسه قرائت می‌شود. دروغ گفتن اولین موردی است که به آن اشاره می‌شود. همان‌طوری که آقای مهندس بارها گفته‌اند ریشه و مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است که ما این را در ابتدای ورود به کنگره یاد می‌گیریم که با تمام اعضاء کنگره، خدمتگزاران و راهنمایان صادق باشیم. دومین مورد علیه شخصی سرزنش کردن است که نباید این کار را انجام دهیم؛ چون اگر بخواهیم افراد را قضاوت و سرزنش کنیم ویران‌کننده و دور از انسانیت است.

حرمت با کلماتی چون حریم، محرم و حرام هم‌خانواده است که نشان‌دهنده اهمیت خاص موضوع هست و تمام اعضاء کنگره ۶۰ موظف هستند این حرمت‌ها را رعایت کنند؛ چون تجربه ثابت کرده است اعضایی که حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند خودشان آسیب می‌بینند و متضرر می‌شوند و نمی‌توانند سفر خوبی داشته باشند و به درمان و رهایی برسند. در حرمت کنگره ۶۰ این موضوع عنوان‌شده است که روابط کاری و مالی ممنوع است؛ چون اگر با اعضاء کنگره ارتباط مالی و خانوادگی برقرار کنیم از هدف و خواسته خودمان دور می‌شویم و به درمان نمی‌رسیم. اشخاصی که برای درمان به کنگره مراجعه می‌کنند و در ابتدای سفر هستند، بدون اجازه راهنمای خود نمی‌توانند تلفن دیگر اعضاء لژیون را داشته باشند یا بیرون از کنگره باهم ارتباط داشته باشند.

ما با رعایت این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضاء کنگره حضورداشته باشیم و باکسی کوچک‌ترین مشکل و مسئله‌ای نداشته باشیم و از حضور در کنگره و بودن با اعضای کنگره لذت ببریم؛ به‌عنوان‌مثال اگر پولی را به یکی از اعضاء کنگره قرض بدهیم، زمانی که شخص نتواند آن پول را به ما بازگرداند باعث خجالتش می‌شود و شاید دیگر به کنگره نیاید. ما با رعایت کردن قوانین و حرمت‌های کنگره، به استحکام پایه‌های کنگره کمک کنیم؛ پس باید بین تمام اعضاء کنگره پرده و حجاب باشد از جنس حرمت تا هیچ‌کس از مسیر اصلی خودش منحرف نشود و این را نیز بدانیم که رعایت حرمت کنگره فقط مختص چندساعتی که در داخل نمایندگی سپری می‌کنیم نیست؛ بلکه باید در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی به کار گرفته شود. از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم که با بنا نهادن کنگره و حرمت آن فضای کنگره را برایمان تبدیل به مکان امنی کرده‌اند و قدر آخر امیدوارم همه اعضاء کنگره بتوانند با رعایت کردن حرمت در آسایش و آرامش قرار گیرند و به حال خوب برسند.

تایپ: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)
تنظیم و ارسال: راهنما همسفر زهره
همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .