English Version
English

حرمت و قوانین کنگره، مرز بین افراد را مشخص می‌کند

حرمت و قوانین کنگره، مرز بین افراد را مشخص می‌کند

جمعی از همسفران لژیون دوم به راهنمایی همسفر معصومه در برداشت خود پیرامون دستور جلسه هفته《 حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است. 》چنین نوشتند؛ شما را به خواندن این مطالب دعوت می‌کنیم از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر حسن

حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می‌باشد؟

هر گروه و ارگان و موسسه‌ای، یک هدف مشخص دارد و به دنبال رسیدن به آن هدف، احتیاج به برنامه‌ریزی و تنظیم قوانین دارد و اگر خارج از برنامه تعیین شده، حرکت کند از رسیدن به هدف اصلی دور می‌شود.

کنگره ۶۰ مکان امن و مقدسی است که هدف آن، درمان اعتیاد و مشکلات ناشی از اعتیاد است، در اینجا تنها پیوند محبت است که ما را به هم متصل نگه داشته است، اما این پیوند محبت تا زمانی برقرار خواهد بود که قوانین و حرمت‌ها حفظ شود، مثلاً اگر افراد در کنگره با یکدیگر حساب و کتاب مالی داشته باشند و این تعهد مالی در زمان خود انجام نشود، باعث می‌شود روابط افراد با هم خدشه‌دار شود، و در نهایت باعث شود افرادی که وارد این داستان شده‌اند، دیگر نتوانند به راحتی در کنگره حضور داشته باشند. در نوشتار حرمت کنگره ۶۰، مهم‌ترین نکات و موضوعاتی مطرح شده که ممکن است اعضای کنگره از آن آسیب ببینند، و در تمامی جلسات و کارگاه‌های آموزشی کنگره دو بار در ابتدا و انتهای جلسه قرائت می‌شود، حرمت یعنی؛ حریم، مرز و اگر از حریم خارج شویم چه دانسته باشد و چه ندانسته، تخریب ایجاد می‌شود. اگر سیستم کنگره تا به امروز پابرجا بوده به خاطر همین رعایت قوانین و حرمت‌هاست، اگر ما خواهان این هستیم که این پیام به دیگران هم برسد باید با رعایت قوانین و حفظ حرمت‌ها، این سیستم را پابرجا نگه داریم.

سلام دوستان عصمت هستم همسفر ناصر

برای اجرای هر امری در جامعه، اگر از قانون‌های خاص خود پیروی شود به نتایج مطلوب و بهتری دست خواهیم یافت.

حال در کنگره از حرمت سخن به میان می‌آید که اهمیت آن از قانون بالاتر است. در کنگره هدف‌، درمان اعتیاد است و اگر بخواهیم به این هدف مهم و اصلی خود برسیم باید کاملاً تحت فرمان این حرمت قرار بگیریم و سعی کنیم رابطه کاری و مادی و خانوادگی در بیرون از کنگره نداشته باشیم چون انجام این کارها ما را از رسیدن به هدف اصلی خود که همان درمان است دور می‌کند، چه بسا افرادی بودند که از این حرمت پیروی نکردند و از مسیر خود دور شدند و در تاریکی بیشتری فرو رفته‌اند. امیدوارم همه عزیزان قدر این مکان مقدس و زحمات بی‌دریغ جناب مهندس و خانواده محترم‌شان را بدانند و سعی کنند در کنگره فرمانبردار به تمام معنا باشند و کنگره را در رسیدن به اهدافش یاری برسانند.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر سعید

ما باید یاد بگیریم که در کنگره‌ ۶۰، حرمت و احترام یکدیگر را داشته باشیم. باید با بزرگترها به گونه‌ای صحبت کنیم که کوچکترها از ما یاد بگیرند. هر انسانی با رفتار و کردار خودش، حرمت خودش را باید نگه دارد. بین استاد و شاگرد، باید یک حریمی باشد. هیچ چیز بهتر از راستگویی و صداقت نیست، ما باید یاد بگیریم که به یکدیگر دروغ نگوییم و به هم اعتماد داشته باشیم. صداقت داشته باشیم. و از پوشش مناسب، مرتب و تمیز استفاده کنیم باید کسی را سرزنش نکنیم، از کسی غیبت نکنیم. حرف یکدیگر را قطع نکنیم و حرف زشت نباید بیان کنیم. و بیش از حد شوخی نکنیم چون شوخی بیش از حد، شخصیت آدم را پایین می آورد.

 به امید رشد و تعالی بیشتر

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر علی 

حرمت و قوانین کنگره، مرز بین افراد را مشخص می‌کند که هم باید در صور پنهان و هم در صور آشکار رعایت شود، در غیر این صورت دچار مشکل و آسیب می‌شویم. حرمت از حریم می‌آید و حریم؛ یعنی حد و اندازه را نگه داشتن، هر چیزی حریم و حرمتی دارد و ما نمی‌توانیم به آن نزدیک شویم. مثل حریم خانواده‌، دریا، رودخانه، جنگل، هر چیزی حریم خاص خودش را دارد.  ستون‌های یک سقف، اگر خیلی به هم نزدیک باشد سقف پایین می‌ریزد و اگر هم از هم دور باشد باز هم سقف فرو می‌ریزد. در کنگره ۶۰ هر نوشتار، یک بار خوانده می‌شود اما حرمت، دو بار و این نشان از اهمیت آن دارد، همچنین اگر کسی در اول جلسه نباشد، وقتی دفعه دوم خوانده می‌شود حرمت را متوجه می‌شود. به هنگام قرائت حرمت، همه بایستی ساکت و منظم در جای خود قرار بگیرند. در کنگره برقراری ارتباط و داشتن رابطه مالی ممنوع است. و همچنین دروغ گفتن به راهنما برای مصرف دارو یا مواد مصرفی، تجسس کردن در کار دیگران، بحث سیاسی نمودن ممنوع می‌باشد. حرف یکدیگر را نباید قطع کنیم، الفاظ ناشایست نباید بر زبان بیاوریم، شوخی‌های نامناسب با یکدیگر نداشته باشیم زیرا باعث پایین آمدن شخصیت ما می‌شود.

بین استاد و شاگرد باید یک حریمی وجود داشته باشد، بدون هماهنگی پولی را به کسی قرض یا وام ندهیم، چون ممکن است در دراز مدت مشکل ایجاد کند، از لباس نامناسب استفاده نکنیم، و این فقط مخصوص خانم‌ها نیست آقایان هم باید رعایت کنند. بدون اجازه راهنما، شماره تلفن به کسی ندهیم و از کسی هم شماره نگیریم، هر کس به نحو احسن باید از وسایل شخصی خود مراقبت کند، بیرون کنگره با هم ارتباط برقرار نکنیم و به حریم خانه همدیگر نزدیک نشویم. ما با رعایت کردن حرمت و قوانین کنگره می‌توانیم از آرامش و آسایش خاصی برخوردار باشیم و آن حال خوب را همیشه داشته باشیم و با خیال راحت به کنگره بیاییم و مشکلی برای ما پیش نیاید.

سلام دوستان گلثوم هستم همسفر حسین

 کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود به این مکان، باید حرمت آن را حفظ نماید. 

جناب آقای مهندس دژاکام بعد از پایه‌گزاری کنگره ۶۰ از همان ابتدا قوانین اصلی و داخلی کنگره ۶۰ را که دارای ۱۴ بند می‌باشد را تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ تنظیم و تدوین نمودند که از آن به عنوان حرمت کنگره ۶۰ یاد می‌شود. و شامل مهم‌ترین نکات و موضوعاتی است که اعضای کنگره ۶۰ ممکن است از آن ناحیه دچار آسیب شوند. در تمامی جلسات، حرمت کنگره دوبار قرائت می‌شود هم در ابتدا و هم در انتهای جلسه، افراد با ورود به کنگره به دلیل قانون‌شکنی و ناهنجاری‌هایی که در کارنامه گذشته خود دارند برای این‌که بتوانند در کنار هم و در آرامش کامل به درمان اعتیاد بپردازند باید از داشتن روابط مالی، کاری و خانوادگی در بیرون از کنگره پرهیز نمایند تا بتوانند سفری به دور از هر گونه دغدغه‌ای و بدون تنش و به دور از بی‌احترامی و دعوا و درگیری همراه با نظم و آرامش را تجربه کنند، و به درمان قطعی و تعادل جسمی و روانی برسند. بنابراین در چنین مکان و فضایی امنیت خاطر بسیار مهم است و حریم‌های در نظر گرفته شده است که اعضای کنگره ۶۰، نباید از آن حریم‌ها عبور نمایند تا در کمال آرامش و با فراق بال، اعتیاد خود را درمان نمایند. برای این کار، باید حتماً از هر نوع رابطه مالی، کاری و خانوادگی در بیرون از کنگره پرهیز نماییم تا آرامش داشته باشیم. 

با احترام همسفر گلثومه

سلام دوستان عفت هستم یک همسفر

دستور جلسه این هفته حرمت کنگره‌۶۰، چرا رابطه مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است.

حرمت کنگره۶۰ خیلی زیبا و پرمحتوا است و هنگام خواندن حرمت‌ها، باید با دقت به تمام نکات آن گوش کنیم. اهمیت حرمت به قدری زیاد است که دوبار خوانده می‌شود، هم در ابتدا و هم در پایان جلسه؛ و اما چرا رابطه مالی، کاری و فامیلی در کنگره ممنوع می‌باشد. هر چه ارتباط در بیرون از کنگره کمتر باشد، درمان مسافران بهتر صورت می‌گیرد و برای همسفران نیز بهتر است. همسفران و مسافران در مورد هر مسئله‌ای که در لژیون صحبت می‌کنند نباید از لژیون و کنگره بیرون برود. یا زمانی که دو نفر با هم فامیل هستند نباید در یک لژیون قرار بگیرند چون تا حدودی از زندگی یکدیگر باخبر هستند و اگر اطلاعات شخصی آن‌ها بر ملا شود، حریم آن خانواده از هم می‌پاشد و از مسیر اصلی که همان درمان اعتیاد است منحرف می‌شوند. تجربه نشان می‌دهد طبق آموزش‌های کنگره بین تک‌تک اعضاء پیوند و محبت بسیار عمیقی برقرار می‌شود، اگر بخواهیم در کنگره بمانیم و آموزش بگیریم باید به قوانین کنگره احترام بگذاریم. کسی که در کنگره حرمت‌شکنی کند بدون آن‌که خودش متوجه شود توسط نیروهای منفی ذره‌ذره از کنگره دور می‌شوند.

سلام دوستان اکرم هستم یک همسفر 

جناب مهندس در کتاب‌۶۰ درجه توضیح می‌دهند که از حضور در جلسات (NGO) دیگر الگو گرفته و سپس برای کنگره‌۶۰ الگوسازی کرده‌اند.

برای من جالب بود با اطلاعاتی که از آن مجموعه داشتم تقریباً هیچ یک از حرمت‌های کنگره‌۶۰ که بر مبنای ارتباط برقرار کردن با اعضاء باشد، مشاهده نکردم و اینجا به یاد سخنان استاد افتادم که می‌فرمایند: ما از هیچ کس بدمان نمی‌آید یا آن‌ها را دوست‌ داریم یا از آن‌ها درس می‌گیریم. به یاد این ضرب‌المثل افتادم که «ادب از که آموختی از بی ادبان»

رعایت حرمت‌های کنگره که همه با آن آشنا هستیم باعث می‌شود که هیچ‌گاه دلخوری و قضاوت در مورد یکدیگر نداشته باشیم، نداشتن ارتباط مالی و ارتباط خانوادگی به معنای نداشتن بهانه برای دلخوری و رنجش از یکدیگر می‌باشد. دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، هر یک از جملات معنای خود را دارد که در جلسات بازخورد آن را دیده‌ایم و یاد گرفته‌ایم که یکدیگر را قضاوت نکنیم، به یکدیگر متلک نگوییم، گلایه‌مند نباشیم، در کجا می‌توان چنین صمیمیتی را در کنار هم مانند اعضای یک خانواده دید.

خداوندا برای حضور در این جمع تو را شکر می‌کنم.

سلام دوستان تکتم هستم یک همسفر دستور جلسه در مورد حرمت؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است.

در کنگره‌۶۰ اگر افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، باعث می‌شود که در طول زمان یکسری توقع‌هایی ایجاد شود که احساسات آن‌ها را درگیر کند و اختلافاتی به وجود بیاید. آقای مهندس چون این رابطه‌ها را تجربه کرده بودند و باعث شده که ناراحتی‌هایی به وجود بیاید گفتند که رابطه‌ای در کنگره۶۰ به غیر از درمان با یکدیگر نداشته باشید تا سفری با حال خوب را سپری کنید. وقتی در کنگره دو نفر با‌ هم رابطه خانوادگی برقرار می‌کنند، به مرور زمان با رفت و آمد‌هایی که دارند، شاید شرایط آن‌ها مثل هم نباشد، باعث می‌شود وارد مرحله قیاس شوند و حال آن‌ها خراب بشود، که بر روی سفر آن‌ها هم تاثیر منفی می‌گذارد.

ویراستاری: همسفر عاطفه راهنمای ویلیام، همسفرسمانه( لژیون یک )

تدوین عکس: همسفر سمانه لژیون یک 

ارسال مطلب: همسفر طاهره لژیون یک 

تنظیم:مرزبان خبری 

همسفران نمایندگی رضوی مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .