English Version
English

کنگره۶۰ با دقت و برنامه‌ریزی تشکیل شده است

کنگره۶۰ با دقت و برنامه‌ریزی تشکیل شده است

سلام دوستان زهرا هستم همسفر محمد.
حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است؟
بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نعمتی که خداوند به ما بخشیده حیات است، برای برخورداری از این حیات باید بدانیم که زندگی قانون‌مند است، زندگی هم‌ مانند قانون شمارش اعداد است و اعداد هم تا بی‌نهایت ادامه دارند، دنیای شما هر چه که هست دقیق به انجام برسانید تا دوباره آن را پاک‌نویس ننمایید. یکی از مهم‌ترین یا در واقع کلیدی‌ترین نکته در دستور جلسات سالیانه که شاید رکن و اساس کنگره۶۰ تلقی می‌شود، موضوع حرمت کنگره۶۰ و موارد حاشیه به آن می‌باشد؛ در حقیقت این قوانین و حرمت‌ها هستند که چارت ساختاری، سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی را به وجود می‌آورند و بدون در نظر گرفتن آن‌ها قاعدتاً هرج‌ و مرج و ناهنجاری‌هایی را به وجود خواهند آورد، که در حقیقت نه در آن مجموعه مکانی برای رشد و توسعه باقی می‌ماند نه این‌که هیچ قدرت و تضمینی وجود دارد برای حفظ و بقایای آن هدف، که این دو به خودی خود، دو مؤلفه مهم در هر تفکر و آغازی می‌تواند باشد؛ به قول معروف قانون بد بهتر از بی‌قانونی است!
اما حرمت چیست؟ چرا در نوشتارها و اغلب در جلسات رسمی، حرمت‌ها را نگهبان جلسه دو بار قرائت می‌نماید؟ بنده معتقد هستم حرمت‌هایی که در کنگره وضع شده‌اند؛ مثال: دروغ گفتن، سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن یا بحث سیاسی و ...  در واقع بیانگر کلماتی هستند از دل آداب و رسومی که اکثریت ما با اتفاق‌هایی که در گذشته با آن به صورت‌‌های مختلف درگیر بوده‌ایم.
کنگره۶۰ همان‌طور که از مفهوم و تعاریف آن پیدا است یعنی از هر نژاد، ملیت، مذهب و رنگ پوست می‌تواند باشد و مسلماً از بدو ورود این قوانین و حرمت‌ها برای همه‌ی ما جدید و مبهم به نظر می‌رسند و حتی برای بعضی از ما که به صورت تازه وارد بوده‌ایم مبهم بود  اما پس از ورود به کنگره۶۰ و قرار گرفتن در محور آموزش و یادگیری آموختیم که تمامی این حرمت‌ها لازم بوده و است؛ شرط ایمن بودن و امنیت داشتن در هر مکانی، لازمه آن اجرای قوانین و حرمت‌ها است.
اگر در این مکان از این قوانین و حرمت‌ها الگو بگیریم؛ قادر هستیم در یک خانواده که یک سازمان کوچکی متشکل از پدر، مادر و فرزند است هم به خوبی کانون امن و گرم را بسازیم. همان‌طور که در نوشتارها موجود است، همواره این جمله را متذکر می‌شوند.
کنگره۶٠ تشکیلات تحقیقاتی است، یعنی در حقیقت یک مرکز و مجموعه‌ای است تحقیقاتی و تجربی و همه چیز در آن با نهایت دقت و برنامه‌ریزی تشکیل گردیده است.
علمی که تجربه شده باشد سنی بدون نقص است!
رابطه مالی، کاری و خانوادگی موضوعاتی هستند که عدم رعایت آن‌ها به صورت تجربی، از شروع تأسیس این نهاد تاکنون در کنگره۶٠ بیانگر و نشان‌‌دهنده وقایع تلخ و ناکامی فرد بیمار در جهت درمان اعتیاد است و عدم رعایت آن‌ها نه تنها برای او سازنده و مفید نیست، بلکه تخریب و از هم پاشیدگی بخشی از باورهای او را شامل می‌شود که در نهایت امر منجر به فاصله گرفتن و به اصطلاح خارج شدن او از این مکان و نیز، پروسه‌ی درمانی‌اش می‌شود و مانعی بزرگ برای یادگیری، آموزش، رشد و تغییرات در او می‌شود.
بنده معتقد هستم عواملی را که ممکن است مانع از اجرای این فرامین و قوانین و یا همان حرمت‌های ذکر شده برای هر فردی می‌شود؛ می‌تواند همان عدم آگاهی فردی باشد که در گذشته با توجه به فرهنگ، مذهب و آداب معاشرتی خود رشد و پرورش یافته است. ضمن این‌که ممکن است فرد مخطی و تخطی کننده اطلاعات و آگاهی کافی از جهت این‌که در چه مکانی و جایگاهی قرار گرفته تا اهمیت آن را درک بنماید، وجود ندارد و همه آن‌ها ناشی از فقر و ناتوانی فرهنگی سالم است و در نتیجه نمی‌تواند ارزش و اهمیت سفر و سفر کردن را احساس و یا دریافت نماید، البته افرادی هستند که عضوی از مجموعه هستند ولیکن چون شناخت و توان اجرای عمل سالم و عمل به ظاهر نیک را ندارند هم مدام در مخمسه هستند و عاملی می‌شوند برای عبور از خط قرمزها و باید تفاوت میان آن دو عمل را بیاموزند، برای مثال اگر شخصی استطاعت مالی نداشته باشد و از دیگری طلب مساعدت و نیاز بنماید تا مبلغی را به او کمک نمایند، فرد مخاطب بدون تفکر یا بدون در نظر گرفتن رعایت قوانین و یا عدم تفاوت عمل سالم و یا به ظاهر نیک و یا اینکه توان و قدرت نه گفتن را ندارد به نوعی دچار رو دربایستی می‌شود و به او کمک می‌نماید و در این قسمت علاوه بر این‌که برای خود مشکل به‌وجود می‌آورد برای سایرین نیز مشکلات بسیاری را فراهم می‌سازد؛ چرا که همه‌ی ما در هر حرکت خود، یک الگویی برای سایرین هستیم.

ویراستاری متن: همسفر زکیه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون نهم)
ارسال مطلب: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .