English Version
English

مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است

مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است

به نام قدرت مطلق الله
کنگره؛ مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان، باید حرمت آن را حفظ نماید. دروغ گفتن، علیه شخص سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن در جلسه بدون اجازه سخن گفتن‌، بحث سیاسی نمودن، بدون اطلاع و هماهنگی، هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردند، بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی می‌باشد. بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند.

حرمت از حریم می‌آید و نباید از این حریم‌ها رد شد و باید فاصله‌ها حفظ شود. این انسان‌ها هستند که به دیگران اجازه می‌دهند، وارد حریم ما شوند‌، حرمت‌ها مانند کمربند ایمنی هستند، اگر انسان، کمربند ایمنی را بسته باشد و مسائل را رعایت کند به ‌هدف خود می‌رسد. کنگره ۶۰ و هر تشکیلاتی مانند؛ کشتی می‌ماند که روی آب حرکت می‌کند. انسان باید بتواند، تعادل خود را حفظ کند و قوانین دریانوردی را هم کاملاً رعایت کند. کنگره تابع عمل سالم و هدف درمان است که نقطه اشتراک ‌مسافر و همسفر اعتیاد است‌، در کنگره فقط درمان و انسان‌سازی اتفاق می‌افتد و شخص کاری به مسائل سیاسی،مالی و غیره ندارد.

حال این سوال پیش می‌آید، آیا کنگره ۶۰ برای تمامی افراد امن می‌باشد؟ می‌توان اینگونه پاسخ داد که کنگره برای کسی امن است که به حرمت و قوانین آن احترام بگذارد در غیر این صورت امنیتی ندارد. وقتی حرمت کنگره ۶۰ خوانده می‌شود درب سالن بسته می‌شود و نباید هیچ کدام از افراد صحبت و یا حرکتی انجام دهند و این مسئله از نظر آقای مهندس حائز اهمیت است. کنگره محفل خوش‌گذرانی نیست، کنگره یک مکان و کارگاه آموزشی و علمی است که هر شخصی موظف است، قوانین و حرمت آن را حفظ نماید.

دلیل ورود شخص به کنگره آموزش گرفتن و خدمت کردن است، گاهی اوقات دوستی و محبت بیش از اندازه در کنگره شخص را از هدفش دور می‌سازد و اگر کمی تفکر کند، خواهد دانست که جای تفریح و ارتباط مالی کاری و فامیلی نیست. اگر پولی را بیرون از کنگره به یکی از بچه‌های کنگره به عنوان قرض می‌دهد، ظلم بزرگی را به او انجام داده و بعد اگر نتواند آن قرض را پس بدهد و یا اگر آن پول را نداشته باشد، دیگر به جلسات نمی‌آید و از کنگره دور می‌شود و بهایش را باید او بپردازد‌. مسافرانی که به عنوان مصرف کننده وارد کنگره می‌شوند به آرامش این مکان نیاز دارند تا به درمان برسند و اگر در یک لژیونی فامیل و یا دوستی باشد به مشکل برمی‌خورد و تعادل در کنگره از بین می‌رود.

تمامی رعایت این حرمت‌ها به نفع خود شخص است؛ زیرا باعث رشد و پیشرفت او می‌شود .آقای مهندس می‌فرماید: «تمام چیزهایی که ما را مورد حمایت قرار داد، حرمت کنگره ۶۰ بود. اگر کارها به نحو احسن انجام می‌شود و کسی به ما نمی‌گوید، بالای چشمتان ابرو است فقط به دلیل اجرای حرمت کنگره ۶۰ ی‌باشد.» در هر ارگان و هر قسمتی یک سری حرمت‌ها و قانون‌هایی وجود دارد. قوانینی هم درکنگره وجود دارد که طی سالیان سال، آقای مهندس آن‌ها را با تجربیات خودشان وضع کرده‌اند و با رعایت کردن این حرمت‌ها در کنگره امنیت خاطر و آرامش را پیدا می‌شود‌. همه چیز از جمله؛ خانواده، دریا، جاده و کوه حریم دارند که نباید به آن‌ها بی‌حرمتی شود و باید حد و اندازه آن را نگه داشته شود.

حرمت کنگره ۶۰، فقط مختص چند ساعت داخل شعبه نیست؛ بلکه باید در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی به کار گرفته شود با رعایت حرمت، کنگره تبدیل به مکان مقدس و امن شده و آنقدر مهم است که در جلسات کنگره دو مرتبه خوانده می‌شود. شخص در کنگره یاد می‌گیرد که اگر مسئله‌ای با شخص دیگری دارد، بهترین راه این است که مستقیم با خود شخص صحبت و مشکل را حل کند. هر مکان و هر جایی دارای حرمت است و روی حرمت استوار است‌، ریشه حرمت از حریم گرفته شده که باعث می‌شود، ما حریم خودمان را بدانیم‌. در حقیقت حرمت کنگره یعنی هر کس حد خودش را بداند‌، حرمت کنگره شخص را محدود نمی‌کند؛ بلکه او را در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

دروغ گفتن اولین موردی است که آقای مهندس به آن اشاره کرد و فرمود: «مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است.» در ابتدای کنگره شخص یاد می‌گیرد که با راهنما و تمام مسئولین صادق باشد و بعد  شخص آموزش می‌گیرد علیه شخص دیگری سرزنش نکند؛ زیرا این کار ویران کننده است. شخص با ورود در کنگره، باید یاد بگیرد در جایگاهی جمع شده که او را به رستگاری و کمال انسانی می‌رساند، پس قدر آن را بداند و به قوانین آن احترام بگذارد.

نویسنده: همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر فریبا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .