English Version
English

کارگاه‌ مجازی_حرمت در مسیر درمان

کارگاه‌ مجازی_حرمت در مسیر درمان

جلسه دوازدهم از دوره سی‌ویکم کارگاه‌های مجازی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی آکادمی با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی همسفر مریم رهجوی لژیون بیست‌وپنجم نمایندگی آکادمی برگزار شد.

سخنان استاد
به نام خداوند که آفریدگار هستی است. وقتی عالم بیکران را آفرید در بخشی از وجود انسان نور، روشنایی و در بخشی دیگر  تاریکی و سیاهی را نهاد.
زمانی‌که حرمت، عزت و احترام چیزی یا کسی را حفظ می‌کنیم، به سمت روشنایی و نور قدم برمی‌داریم. با هر قدم بر روشنایی درونی خود می‌افزاییم. همان قدم‌هایی که ما را به معبود مهربان نزدیک‌تر می‌کند.
کنگره۶۰ مکان مقدس و امنی است و هر شخصی با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ کند؛ بنابراین برای من هم بسیار مهم است که حرمت‌دار این مکان باشم و به‌طور هدفمند در رعایت قوانین آن کوشا باشم.
من این کانون نور را مانند کشتی نجاتی می‌دانم که سرنشینان آن بدون چشمداشت مالی، دست‌ در‌ دست هم، دل به دل یکدیگر داده و ریسمانی ضخیم از جنس عشق می‌بافند. ریسمانی که بند عشقی بر لنگر بلم شکسته‌های گم‌گشته در اقیانوس طوفان‌زده حوادث روزگار شود و آنان را به ساحل امید و نجات آورد.
کنگره۶۰ برای من قابل احترام و عزیز است؛ چون به ما می‌آموزد که چگونه به سمت روشنی و نور حرکت کنیم و بهترین زندگی را در دو عالم داشته باشیم.

قوانینی در کنگره۶۰ وضع شده‌است و با عنوان «حرمت کنگره۶۰» در هر کارگاه‌ آموزشی دو بار خوانده می‌شود. این مطلب نشانه اهمیت آن نسبت به سایر نوشتار‌ها است. از جمله این قوانین ممنوعیت رابطه کاری و مالی بین اعضاء است. چنین روابطی نه تنها بار آموزشی مثبتی برای رهجو ندارد؛ بلکه ممکن است او را از هدف اصلی که همان درمان و به تعادل رسیدن در جسم و روان یا همان خلق‌وخوی است، دور کند. رابطه کاری یا مالی به‌‌تدریج روابط اعضاء را تحت تأثیر قرار داده و شکل این روابط تغییر می‌کند. اشکال زمانی پیش می‌آید که روابط مالی و کاری به اختلاف منجر شود؛ لذا ناراحتی‌ها، قضاوت‌ها و کدورت‌های ایجاد شده بند محبت بین اعضاء را پاره کرده و انسجام این سیستم به خطر می‌افتد. برای دور نشدن از مسیر درمان و رسیدن به بهبودی کامل، بهترین کار رعایت حرمت کنگره در همه موارد است.

نویسنده: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر فخری (لژیون بیست و پنجم)
رابط خبری: همسفر الهه لژیون راهنما همسفر فخری (لژیون بیست‌وپنجم)
ارسال کننده: همسفر سميه لژیون راهنما همسفر فخری (لژیون بیست‌و‌پنجم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .