English Version
English

پایه و ستون‌های کنگره ۶۰، قوانین و حرمت‌های آن‌ است

پایه و ستون‌های کنگره ۶۰، قوانین و حرمت‌های آن‌ است

قدم اول در کنگره رعایت حرکت‌ها است. ما انسان‌ها در هر اجتماعی که دور هم جمع می‌شویم و زندگی می‌کنیم باید یک‌سری قوانین نسبت به آن‌ها داشته باشیم. در نظام کنگره ۶۰ هم قوانینی وجود دارد به‌ نام حرمت، که افراد با توجه به قوانین و حرمت‌ها در محیطی امن و سرشار از آرامش از چنگال اعتیاد و نیروهای منفی رها می‌شوند، از ضدارزش‌ها دوری می‌کنند و در صراط مستقیم هدایت می‌شوند. نوشتار حرمت از مهم‌ترین دستورات در کنگره ۶۰ است، حرمت یعنی حریم، حریم یعنی رعایت فاصله‌ها. در متن حرمت کنگره از کلمات واجب، ضروری و الزامی استفاده شده است که باید رعایت و حفظ شود و عدم رعایت حرمت باعث ایجاد تخریب و آسیب می‌شود. رعایت حرمت‌ها و قوانین باعث می‌شود که تک تک اعضای‌ کنگره در امینت‌ کامل قرار می‌گیرند.
از جنس کنگره بودن یعنی فاصله گرفتن از تاریکی‌ها و تمام سفر اولی‌ها که حرمت‌ها را به شکل واقعی عمل می‌کنند به درمان قطعی می‌رسند و حتی متوجه گذر زمان نمی‌شوند. ما در کنگره از موضوعاتی مانند دروغ گفتن، سرزنش کردن دیگران، بیهوده سخن گفتن، رابطه خانوادگی، مالی و هزاران مسئله دیگر فاصله می‌گیریم. دلیل رعایت حریم و فاصله‌ها تنها آرامش اعضا است و این حرمت در کنگره دو بار در جلسه قرائت می‌شود و به قدری مهم است که در بدو ورود افراد، به آن‌ها آموزش داده می‌شود و تکرار این موضوع به نهادینه شدن و تثبیت آن در اعضا بسیار موثر و تاثیرگذار است. به‌ طوری که افراد بعد از حضور در کنگره ۶۰ حرمت را به صورت اتوماتیک‌وار رعایت می‌کنند به همین دلیل نظمی‌ که در این سیستم وجود دارد در هیچ سیستم و ارگان دیگری دیده نمی‌شود.
به گفته آقای مهندس کنگره مثل یک گردباد می‌باشد. هر کس حرمت را رعایت کند در حرکت گردباد قرار می‌گیرد؛ ولی کسی که حرمت را رعایت نکند سرانجام از این گردباد به بیرون پرتاب می‌شود. یکی از مسائلی که باعث امن بودن کنگره می‌شود، این است که افراد تمام القاب و جایگاه‌های خود را پشت درب کنگره می‌گذارند و وارد می‌شوند و به این خاطر است که همزیستی و محبت دارند و پیوندهای عمیقی بین آن‌ها برقرار می‌شود. در زمان خواندن حرمت‌ها در کنگره باید سکوت رعایت و از رفت‌وآمدها خودداری شود؛ چون این پیام‌ها وحرمت‌ها از احترام زیادی برخوردار هستند،
در اصل پایه‌ و ستون‌های کنگره ۶۰، قوانین و حرمت‌های آن‌ است و هر چیزی که آغاز و پایان دارد یک قالب به حساب می‌آید و ما باید خودمان را در آن قالب نگه داریم و حرمت‌ها را اجرائی کنیم، هرچیزی حریم دارد، خانواده، درد‌ و دل کردن، خدمت‌کردن، حتی آب رودخانه‌ها هم حریم دارد و در نهایت کنگره‌ هم از حریم خاصی برخوردار است که یکی از مهم‌ترین حریم‌های کنگره، نداشتن مسائل مالی‌ می‌باشد و حتی حریم دیگر آن راستی و درستی است که عامل پیشرفت ما است به همین منظور در کنگره حریم‌هایی در نظر گرفته‌ شده است که اعضا هیچ‌گاه نباید از آن عبور نمایند و در آخر هم به‌خاطر داشته باشیم حرمت‌ها بسیار مهم هستند و فرمانبرداری از آن‌ها بسیار واحب‌تر است؛ زیرا ما با فرمانبرداری و رعایت حرمت‌ها به حال خوب و خوش می‌رسیم و از آن‌جایی که کنگره مکان امن و مقدس به حساب می‌آید و حرمت کنگره ۶۰، انسان‌ها را با هر دین و آیین و تفکری به رهایی می‌رساند.

نویسنده: همسفر لاله رهجوی راهنما همسفر مینا (لژیون چهارم)
تایپ: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر اشرف (لژیون هشتم)
ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .