English Version
English

کلمه حرمت از حریم می‌آید

کلمه حرمت از حریم می‌آید

سلام دوستان سمیراهستم یک همسفر

حرمت کنگره۶۰ و چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ کلمه حرمت، از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریمی دارد. مثلا حریم خانوادگی، حریم دریا یا رودخانه و...‌‌‌‌.و ما اجازه نداریم وارد این حریم‌ها شویم، چون ما اگر از این حریم‌ها عبورکنیم یا وارد حریم‌ها شویم قطعا آسیب می‌بینیم و دچار مشکل می‌شویم. هر سیستم و یا مجموعه‌ای قوانینی دارد و قوانین کنگره هم همین حرمت‌ها است و رعایت کردن قوانین باعث می‌شود در سیستم یا مجموعه امنیت و آرامش برقرار شود و تنها نوشتاری که در کنگره دو بار خوانده می‌شود حرمت کنگره ۶۰ است.

 که این نشان دهنده‌ی اهمیت آن است؛ این قوانین یا حرمت کنگره براساس تجربه نوشته شده است و هرکس این حرمت‌ها را نگه ندارد مطمئنن آسیب می‌بیند حرمت‌ها عبارتند از: ۱)‌دروغ گفتن مثلا رهجویی که گریز بزند و راهنما از او سوال کند و دروغ بگوید روی برنامه هست هیچ موقع به درمان نمی‌رسد. ۲)‌سرزنش کردن ما در کنگره حق نداریم کسی را سرزنش کنیم یا پشت سر کسی صحبت کنیم اگر هم مسئله‌ای هم پیش آمد باید با خود آن شخص صحبت کنیم نه اینکه پشت سر او حرف بزنیم.

۳)‌الفاظ ناشایست بیان کردن اگر ما شوخی بی مورد کنیم یا حرف‌های زشت بزنیم و بد صحبت کنیم شخصیت خودمان را پایین می‌آوریم.

۴) حرف یکدیگر را قطع نمودن در بیرون از کنگره خیلی راحت توی حرف یکدیگر می‌پریم و بعد می‌گوییم شکر میان کلامت و ما با این کار به او بی احترامی می‌کنیم و یک نوع بی‌ادبی هست همیشه باید اجازه بدهیم که حرف طرف مقابل تمام شود و بعد ما صحبت کنیم.

۵) پوشش نامناسب داشتن و این مورد هم برای خانم‌هاست و هم برای آقایان وقتی که مسافر و همسفر پوشش مناسب داشته باشند امنیت و آرامش در کنگره برقرار است.

۶)‌بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن، اعضای کنگره باید ارتباطشان فقط در کنگره باشد و بیرون از کنگره ارتباطی نداشته باشند نه تلفنی نه خانوادگی و نه مالی زیرا این‌ها همه تجربه شده است و بعد به صورت قانون یا حرمت مطرح شده است زیرا وقتی ما پولی را بدون هماهنگی به شخصی در کنگره قرض می‌دهیم باعث می‌شود آرامش و آسایش از ما گرفته شود و آن کسی که قرض گرفته به خاطر اینکه نمی‌تواند پول را پس دهد دیگر به کنگره نیاید و آن کسی هم که قرض داده باعث میشه فکرش در گیر بشه که کی پولم رو میده یا چرا دادم.

۸)‌ازکیف و لوازم شخصی خود مراقبت کردن مثلا کسی موبایل یا کیف خود را در کنگره بگذارد و دو ساعت دیگه بیاید و وقتی گم شود دیگران را مقصر بداند با این کار فضای امن کنگره را نا امن می‌کند ما اگر نتوانیم از لوازم شخصی خودمان مراقبت کنیم پس چطور می‌توانیم از زندگی خود مراقبت کنیم و در کل اگر هر کدام از ما یکی از این حرمت‌ها را رعایت نکنیم قطعا آسیب و ضررش به خود ما می‌رسد و سعی کنیم با رعایت این حرمت‌ها فضای امن کنگره را ناامن نکنیم و با آرامش و آسودگی خاطر به سفر و آموزش خود ادامه دهیم.

تایپیست: راهنما همسفر سمیرا لژیون(یکم)

تنظیم و ویراستار: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا لژیون(یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .