English Version
English

با نادانان سخن مگویید

با نادانان سخن مگویید

درراستای دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰،چرا رابطه کاری، مالی وخانوادگی درکنگره ممنوع است؟» مصاحبه ای با راهنمای محترم مسافر علی از مهمان های عزیز شعبه دنا داشته ایم که توجه شما را به آن جلب می نمائیم.

لطفاً به رسم کنگره خودتان رامعرفی بفرمایید؟
سلام دوستان علی هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی، تریاک و شیره به روشDST  و داروی OT مدت ۱۰ ماه و ۲۰ روز به راهنمایی آقا امیرحسین متحملیان سفر کردم، رشته ورزشی، والیبال و رهایی از دام اعتیاد ۱۱ سال و در ادامه سفر نیکوتین داشتم به راهنمایی آقای مجید اعتباریان و رهایی از دام سیگار ۱۰ سال.

  به نظر شما، چرا آقای مهندس مسافران را از رابطه کاری و مالی در پیام های حرمت کنگره منع می‌کنند؟
ما در کنگره و حرمت کنگره این را متوجه می‌شویم و من در بین رهجوهایم مشاهده نمودم که وقتی حرمت می‌گوید، ما با هم یا بین رهجوها رابطه مالی  یا کاری نداشته باشیم، یا من راهنما از رهجویم انتظار داشته باشم یک پولی را به من بدهد، آن رابطه‌ای که بین من رهجو با راهنما است، از بین می‌رود و آن رابطه محو می‌شود و آن پرده و حجاب کنار می‌رود، غیر از آنکه باعث می‌شود راهنما نتواند فرمانبرداری را به رهجو یاد بدهد و بالعکس آن هم اتفاق می‌افتد و زمانی که رابطه مالی و کاری بین راهنما و رهجو اتفاق بیفتد دیگر هیچ رابطه‌ای بین این دو نفر وجود ندارد.

چرا در رعایت کردن حرمت‌ها از کلمه باید استفاده می‌شود و گفته شده با ورود به کنگره ۶۰ باید حرمت آن حفظ شود و این چه مفهومی دارد؟
زمانی که ما به وادی سوم می‌رسیم یک کلمه باید قبل از تیتر وادی است، وقتی که این کلمه قبل از این جمله می‌آید برای ما حجت تمام می‌شود که در وادی سوم و حرمت کنگره ۶۰ هم نیز باید است؛ من ندیدم در کنگره ۶۰ جمله‌ای دوبار خوانده شود، در هر سه جلسه خصوصی و عمومی در هر هفته حرمت کنگره ۶۰، دو بار خوانده می‌شود و این را می‌رساند که باید این قضیه اجرا شود و من دیدم که خیلی‌ها این حرمت را انجام ندادند و از کنگره طرد شدند. پس اگر این باید را ما در حرمت حفظ کنیم به راحتی می‌توانیم آن را اجرا نماییم.

رعایت کردن حرمت‌ها بیرون از کنگره چه نقشی برای مسافران می‌تواند داشته باشد؟
ما در کنگره یک سی دی به نام حرف و عمل داریم، وقتی که ما به کنگره ۶۰ می‌آییم و باید یک کاری را انجام دهیم، که حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. وقتی این باید را در این مکان انجام دادیم، در بیرون هم انجام می‌شود و دقیقاً حرف و عمل ما یکی می‌شود و وقتی که حرف و عمل یکی شد بیرون هم هیچ تردیدی نداریم که حرمت را انجام دهیم و این باید، در کنگره اتفاق افتاده است و در بیرون هم به راحتی انجام می‌شود و در زندگی روزمره رسم می‌شود.

لطفاً حس خودتان را به کلمات زیر بیان کنید.
آقای مهندس:  معلم راستی.
استاد امین:  شکافنده علم.
شعبه دنا: دارای انرژی بسیار زیاد و به جرات می‌توانم بگویم دنا برابر است با انرژی.

افرادی در کنگره در یک جایگاه خدمتی هستند و صحبت‌هایی را بین افراد می‌شنوند و آن را بازگو می‌نمایند و حال دیگران را شاید خراب کنند، ما با این افراد، چگونه باید برخورد نماییم؟
طبق صحبت‌های آقای مهندس ما هرگونه عیبی که از دیگران می‌بینیم در درون خودمان نیز وجود دارد و برداشت خود من این گونه است که ما نباید با این افراد به این راحتی صحبت نماییم، اگر چنین شخصی حضور داشته باشد باید به حال خودش رها کنیم. آقای مهندس می‌فرمایند که ما با کلام خودمان خیلی انسان‌ها را بزرگ می‌کنیم، اگر ما حرفی را که پشت سر دیگران زده شده را انتقال دهیم، تازه آن بزرگتر می‌شود و آقای مهندس می‌فرمایند با نادانان سخن نگویید و سیستم کنگره این عزیزان را به صورت اتوماتیک از کنگره حذف می‌نماید و یک سی دی به نام گردباد سبز وجود دارد که در این سی دی این اتفاق برای این افراد می‌افتد. تجربه‌ای که من از قدیمی‌ها یاد گرفتم این است که اگر من یک کاری را انجام دادم، سعی می‌کنم اگر به جایگاه راهنمایی یا مرزبانی یا هر خدمت دیگر که رسیدم دیگر این اشتباه را انجام ندهم و این را تکرار نکنم و باید این را در ذهن بسپاریم.

کلام آخر:
نسبت به حرمت اگر بخواهم جمله‌ای بگویم حرمت در کنگره ۶۰ یعنی فرمانبرداری، از روز اول که یک تازه وارد، به کنگره می آید و موقعی که حرمت خوانده می‌شود و آن را گوش و اجرا می‌کند تا موقعی که دیده بان شود، پس فرقی نمی‌کند که ما کجای سفر باشیم اگر ما بخواهیم حرمت خودمان حفظ شود باید حرمت کنگره را حفظ نماییم،یعنی آن را انجام نماییم.

تهیه وتنظیم: گروه مصاحبه سایت شعبه دنا، شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .