English Version
English

انسانی در صراط مستقیم حرکت کند جادو اثری ندارد

انسانی در صراط مستقیم حرکت کند جادو اثری ندارد

سلام دوستان ریحانه هستم یک همسفر

داستان حضرت موسی از جهاتی شبیه به داستان خود ما است، چون فرعون، بنی‌اسرائیل را به بردگی کشیده بود و کاملاً به آن‌ها سلطه داشت و هر کار و فرمانی که داشت، می‌توانست روی آن‌ها اجرا کند، اما فرامینش، فرامین شر بود.

نکته تشابه در اینجا است که آنجا فرعون بود و بر مردم سلطه داشت، ولی اینجا برای ما اعتیاد و موادمخدر، نقش فرعون را بازی می‌کند و ما خودمان نقش بنی‌اسرائیل را بازی می‌کنیم که می‌خواهیم از این مسئله خودمان را خارج کنیم.

قدرت اصلی در این داستان خواسته‌های نفس است که می‌گوید؛ من به هر خواسته‌ای که دارم باید به هر قیمتی برسم، به هر شکلی هم که باشد مهم نیست، چون وقتی به خواسته خودم برسم، قوی‌تر و نیرومندتر می‌شوم، کسی که برای رسیدن به خواسته‌اش از هر روشی استفاده می‌کند، تبهکار است یعنی؛ تباهی به وجود می‌آورد و تکبر باعث می‌شود که انسان از این روش استفاده کند و مانند فرعون عمل می‌کند.

اگر انسان بخواهد از این مرحله عبور کند، باید تکبر از بین برود، اینکه بگوییم جادو اصلاً وجود ندارد، نه چنین چیزی نیست، جادو وجود دارد و استفاده می‌شود، چون نیروهای منفی و شیطانی وجود دارند. یکی از روش‌هایی که نیروهای منفی کار خود را پیش ببرند، این هست که شما فکر کنید اصلا وجود ندارند، ولی جادو روی القا اثر می‌کند، یعنی خودش کاری را مستقیم انجام نمی‌دهد، بلکه روی ذهن انسان القا می‌کند و اگر انسان در صراط مستقیم حرکت کند، دیگر جادو اثری ندارد. اگر علم باشد، انسان می‌تواند از بند آزاد شود، اگر دانش باشد رهایی اتفاق می‌افتد.

مرحله دوم این است که حالا که یک قومی از تاریکی‌ها آزاد شده‌اند و می‌خواهند بروند تا برای خود زندگی تشکیل دهند و مثل انسان آزاد زندگی کنند و حال که می‌خواهند برگردند به چرخه حیات و زندگی، که عزت و بزرگی نزد قدرت مطلق است، پس باید فرامین او را اجرا کنند. آن‌هایی که فرامین را اجرا می‌کنند رستگار می‌شوند، ولی آن‌هایی که می‌خواهند به هر شکلی به خواسته‌های خودشان برسند، دوباره وارد جهان تاریکی می‌شوند.

پس این چرخه مدام اتفاق می‌افتد و این برای ما هم وجود دارد که وقتی از جهان تاریکی خارج می‌شویم، وارد روشنایی خواهیم شد. در آن مرحله دوم مبارزه ادامه دارد، تلاش ادامه دارد، اگر از رهایی سرمست شوید و به دنبال خیلی از خواسته‌هایی که می‌خواهید بروید، دوباره به یک شکل دیگری در جهان تاریکی فرو خواهی رفت.

تا زمانیکه که رکاب بزنید، حرکت ادامه دارد اگر درست حرکت کنید، به جایی می‌رسید که دیگر سخت نیست، باید تلاش کنید و زحمت بکشید، ولی این دیگر سخت و طاقت فرسا نیست و لذت‌بخش هم خواهد بود.

نویسنده متن: همسفر ریحانه، رهجوی راهنما همسفر زینب (لژیون هفدهم)

ویرایش متن: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون شانزدهم)

ارسال مطلب همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم) 

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .