English Version
English

قوانین هر مکانی بر اساس تدبیر و تفکر عظیمی به وجود آمده است

قوانین هر مکانی بر اساس تدبیر و تفکر عظیمی به وجود آمده است

‌یکی از دستور جلسات مهم در کنگره۶۰ حرمت آن است. قطعاً هر‌ مجموعه و سازمانی که در هر زمینه‌ای در حال فعالیت است، نیازمند یکسری قوانین و مقررات است و اعضای آن باید از این قوانین اطاعت کنند؛ حتی در یک نهاد کوچک مانند خانواده نیز باید‌‌ یکسری قوانین و‌ ‌حد‌و‌‌مرزهایی وجود داشته باشد.

وجود این قوانین و مقررات و اجرای آن‌‌ها از سوی افراد باعث می‌شود که از ایجاد هرج‌ومرج جلوگیری به عمل آید و از سویی آرامش افراد را نیز تضمین می‌کند اما زمانی که در‌ مورد حرمت کنگره‌۶۰ سخن به میان می‌آید، بایستی پا را کمی فراتر گذاشت؛ زیرا حرمت، متعلق به مکانی است که از قداست بالایی برخوردار است. کلمه‌ حرمت؛ هم‌خانواده حریم و حرام است. باید حدو‌مرز هر چیزی را نگه‌داریم اما حرمت کنگره۶۰ به خاطر مقدس بودن آن است؛ چراکه در آن عمل بسیار عظیمی انجام می‌شود. چه عملی بالاتر از اینکه انسان‌هایی که از چرخه حیات خارج‌شده‌اند دوباره احیاء می‌شوند. در‌ نوشتار حرمت کنگره۶۰ از امنیت این مکان، سخن به میان آمده که مسلماً امن بودن این مکان به دلیل وجود حرمت‌‌های آن است. مفاد تمامی بندهای نوشتار حرمت کنگره۶۰ از فرامین الهی نشأت گرفته است.‌ شناخت حرمت‌ها و درست اجرا کردن آن‌ها باعث می‌شود که اعضا به مقصد اصلی خودشان؛ یعنی همان درمان و رهایی دست یابند. نوشتار حرمت کنگره از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل یک‌‌بار در ابتدای کارگاه و بار دیگر در انتهای آن توسط نگهبان جلسه قرائت می‌شود. در‌ حین قرائت حرمت بایستی در جلسه سکوت کامل برقرار باشد تا هم به حرمت‌‌ها احترام گذاشته شود و هم اعضا با تمرکز کامل به آن گوش دهند. بر‌ هر یک از اعضا لازم و ضروری است که به این قوانین و حرمت‌‌ها احترام بگذارند و آن‌ها را به نحو صحیح اجرا نمایند. اگر فردی از قوانین عدول و حرمت‌شکنی کند، هم به خودش و هم به دیگران ضربه وارد می‌نماید.‌ قرآن نیز قانون‌‌شکنان را ظالم و کافر معرفی می‌کند.

بدون شک قوانین هر مکانی بر اساس تدبیر و تفکر عظیمی به وجود آمده است؛ حال اگر فردی بخواهد این قوانین را زیر پا بگذارد باید جوابگوی آن باشد؛ زیرا در هستی هیچ عملی بدون پاسخ نمی‌ماند. طبق نوشتار حرمت کنگره۶۰، دروغ گفتن ممنوع است. صداقتی که یک رهجو در مقابل راهنما دارد، پله موفقیت اوست و دروغ گفتن و پنهان‌‌کاری رهجو در این سفر برای او ایجاد مشکل می‌نماید. علیه شخصی سرزنش کردن؛ یعنی هیچ‌کس حق ندارد رفتار و کردار دیگران را مورد سرزنش قرار دهد؛ زیرا با این عمل فکر و ذهنش معطوف به دیگران می‌شود و از هدف اصلی خود دور می‌شود. حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ‌ ناشایست بیان کردن و در جلسه بدون اجازه سخن گفتن در کنگره ممنوع است؛ همچنین بحث سیاسی نمودن؛ چراکه هر سخن، جایی و هر نکته، مکانی دارد. لباس پوشیدن اعضا بایستی مرتب و در عین‌حال ساده باشد. در کنگره رد‌ و بدل کردن و قرض دادن پول بین اعضا ممنوع است. شاید فردی در خیال خود قصد کمک داشته باشد اما این عمل نتیجه خوبی ندارد و عمل سالم محسوب نمی‌شود؛ زیرا اگر فرد مقابل، در موعد مقرر نتواند پول را بازگرداند از آمدن به کنگره صرف‌نظر کرده و از ادامه سفر باز می‌‌ماند؛ بنابراین روابط بین اعضا بایستی در حال تعادل باشد. اگر بیش‌ از حد به هم نزدیک شوند، این امر هم برای خودشان و هم برای کنگره ایجاد مشکل می‌نماید. بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن ممنوع است؛ شاید اجرای این قانون برای بعضی از افراد سخت باشد اما این روابط و وارد‌شدن به حریم یکدیگر چیزی جز تخریب به دنبال نخواهد داشت. روابط بیرون از کنگره و برقراری دورهمی در ادامه ایجاد مشکل‌ می‌کند و ممکن است اثرات سوء آن به کنگره نیز رسوخ پیدا کند و فضای امن آن را متشنج نماید. انجام موارد فوق‌الذکر مانند سمی فضای کنگره را مسموم می‌کند. ما بایستی بدانیم اگر به دیگران احترام می‌گذاریم درواقع به خودمان احترام گذاشته‌ایم. در کتاب‌‌ها حرمت را به دیوار تشبیه کرده‌اند و این کاملاً‌ درست است؛ زیرا اگر ما یک باغ پر از میوه ‌و زیبا را در نظر بگیریم که دور تا دورش باز باشد و دیوار نداشته باشد، هر کسی با هر طرز فکری راحت می‌تواند وارد آن باغ شود و هر طوری که خودش دوست دارد از آن باغ و میوه‌هایش استفاده نماید! او می‌تواند درخت‌ها را بشکند و باعث نابودی آن باغ شود پس برای نگهداری و مراقبت از هر ساختاری بایستی دور آن‌ را یک دیوار یا یک حفاظ کشید‌.‌ در کنگره۶۰ این دیوار حرمت نام دارد که در هر کارگاه آموزشی دو مرتبه توسط نگهبان جلسه قرائت می‌گردد و در آن توصیه می‌شود رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره۶۰ نداشته باشیم. قبول این حرمت برای کسی که آموزش کافی ندارد، بسیار سخت است و به نظر من اگر در‌ هر کارگاه آموزشی این‌ حرمت ۱۰ بار‌ هم‌ خوانده‌ شود تا یک تازه‌وارد با این حرمت‌ها آشنا گردد، به اندازه عمل کردن به آن‌ها توسط پیشکسوتان در تازه‌واردین اثر نمی‌گذارد.‌ اگر هدف واقعی یک پیشکسوت که خودش را یک کنگره‌ای می‌خواند،‌ حفظ و بقای کنگره۶۰ باشد، بهترین راه برای رسیدن به این هدف، اجرای قوانین و حرمت‌ها است.

این حرمت‌ها را باید درست انجام داد تا کنگره۶۰، شعبه و لژیون رشد نماید. البته همان‌طور که آقای مهندس در سی‌‌‌دی بند می‌فرمایند: هیچ چیز خالص و کامل در هستی وجود ندارد ولی می‌‌توانیم ذره‌ذره آن را به خلوص کامل برسانیم. برای رسیدن به بالاترین حد اجرای حرمت در کنگره راهی به جز اجرای آن نیست که این اتفاق به یک‌باره امکان‌‌پذیر نبوده و بایستی کم‌کم و در طول زمان انجام گردد. به امید روزی که نهال کنگره‌۶۰ به درختی تنومند تبدیل شود و ما برای حفاظت از این نهال باید دور آن را حصار بکشیم.

در کنگره افرادی از قومیت‌های گوناگون و با افکار و دیدگاه‌‌های مختلف حضور دارند؛ بنابراین اگر این حرمت‌ها نباشند، صلح و آرامش نیز در این مکان وجود نخواهد داشت. همه ما وظیفه داریم به این حرمت‌ها احترام بگذاریم. اجرای صحیح حرمت‌ها جهت توسعه و حفظ آن‌ها لازم است؛ در نتیجه اگر هر یک از اعضا خود را ملزم به رعایت قوانین بداند، می‌تواند در پیشبرد اهداف کنگره۶۰ سهیم باشد.

 

نویسنده: راهنمای لژیون چهاردهم همسفر فاطمه

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

ویراستار: همسفر الهه لژیون راهنما همسفر صدیقه (لژیون دهم)

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .