English Version
English

کنگره یک مکان آموزشی و درمانی است

کنگره یک مکان آموزشی و درمانی است

جلسه سیزدهم از دوره دوازدهم کارگاه‌های مجازی نمایندگی پرستار به استادی راهنما همسفر ریحانه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟» در روز شنبه ۲ تیر ماه، سال ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
تمام هستی و آفرینش دارای یک نظام قانونمند می‌باشد‌ و هر آن چیزی که در جهان وجود دارد اعم از کهکشان‌ها و ستاره‌ها، حیوانات و گیاهان همه و همه به فرمان خالق هستی در حریم تعیین شده از جانب او طبق قانون به حیات خود ادامه می‌دهند.
برای مثال اگر نیروی جاذبه کمی قوی‌تر بود، زمین مچاله و فشرده می‌شد و همین‌طور اگر نیروی جاذبه کمی ضعیف‌تر بود کل جهان از هم می‌پاشید، این موضوع بدین معناست که نیروی جاذبه به طور دقیق و به اندازه‌ای که باید قوی باشد وجود دارد.


با توجه و تفکر به این خلقت بی‌نقص که الگویی است برای یادگیری، آموزش می‌گیرم که جایگاه درست و حقیقی خودم را در هستی پیدا کنم و از قوانین پیروی کنم.
انسان در طول حیات خودش نیازمند قانون است و همه متفکران و حقوق‌دانان و جامعه شناسان از زمانی که تاریخ ثبت کرده، همه با هم بر این عقیده بودند که داشتن قانون در هر جامعه‌ای بهتر از آزادی‌های بی بند و بار است؛ حتی اگر آن قانون دارای ایرادات و اشکالاتی هم باشد در این خصوص متفکرانی مثل کانت، هابز، لاک و راسل نظرات خود را در همین زمینه بیان کرده‌اند که خلاصه‌ی آن در یک جمله است و آن این‌که «قانون بد بهتر از نبودن قانون است.»
همان‌طور که گفته شد انسان برای یک زندگی بهتر، همراه با صلح و آرامش نیازمند قانون و حفظ حریم‌ها و حرمت‌ها می‌باشد.
در هر جایگاهی که انسان از فردیت خارج و به زوجیت تبدیل شد آن‌جا نیاز به قانون و حفظ حرمت‌ها حس می‌شود در خانواده، جامعه، شرکت‌ها و سازمان‌ها در هر جمعی انسان نیازمند قاعده و قـانون است.
به همین منظور با تدابیر آقای مهندس و دیده‌بانان کنگره هم همانند دیگر سازمان‌ها دارای یکسری قوانین می‌باشد و این قوانین در طول ۲۷ سال فعالیت این مجموعه هم‌چنان پویا است.
در کنگره نوشتاری داریم با عنوان حرمت کنگره ۶۰ که در آن یکسری قوانین کلی و مهم مطرح شده است و در سطر اول نوشتار می‌گوید: کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان، باید حرمت آن را حفظ نماید.
به گفته‌ی آقای مهندس مقدس بودن کنگره به این دلیل است که در این مکان انسان‌ها به رهایی و درمان می‌رسند وگرنه آدم‌ها در این مکان، مقدس نیستند و همچنین امن بودن کنگره به دلیل آموزش‌هایی است افراد از آن بهره‌مند می‌شوند و همین‌طور رعایت قوانین توسط افراد و مجریان قانون که مرزبانان هستند.
آقای مهندس همیشه در صحبت‌هایشان به این نکته اشاره کردند که اعتماد کردن بسیار خوب است ولی اعتماد به همراه نظارت باید صورت گیرد و درباره‌ امن بودن کنگره بیان کردند که درست است کنگره مکان امنی می‌باشد ولی هر شخص باید از لوازم شخصی خود نگهداری کند، رعایت همین نکته به ظاهر ساده باعث امنیت و آرامش در کنگره می‌شود.
در ادامه‌ دستور جلسه گفته شده که چرا رابطه‌ی کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟
هدف کنگره ۶۰ مشخص است و آن هم درمان بیماری اعتیاد است و به همین منظور برای مصرف‌کنندگان خواهان درمان و رهایی و همچنین خانواده‌هایشان کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این موضوع برگزار می‌شود؛ بنابراین کنگره یک مکان آموزشی و درمانی است در نتیجه برقراری رابطه مالی مثل پول قرض گرفتن، رابطه کاری مثل شریک شدن در کار و تجارت، خرید و فروش، رابطه خانوادگی مثل مسافرت رفتن یا مهمانی رفتن خانه‌ی یک‌دیگر در کنگره ممنوع می‌باشد؛ زیرا افراد از هدف اصلی دور می‌شوند و درگیر مسائل دیگری خواهند شد.
من در کنگره یاد گرفتم که قانون ورای من است نه من ورای قانون و امیدوارم در این امر مهم همیشه کوشا باشم.

نویسنده و تایپ: راهنما همسفر ریحانه لژیون هشتم
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .