English Version
English

حرمت‌های کنگره برگرفته از کلام‌الله است

 حرمت‌های کنگره برگرفته از کلام‌الله است

انسان به دلیل اجتماعی بودن خود نیازمند به حضور در جمع و داشتن ارتباط‌های گوناگونی می‌باشد. هر ارتباطی دوسویه است و ملزم به داشتن چهار‌چوب می‌باشد تا مستمر باشد، یعنی برای حفظ و بقای هر رابطه باید قوانین و حرمت‌هایی را اجرا و رعایت کنیم تا دچار آسیب و گزند نشویم. دستور جلسه این هفته «حرمت کنگره ۶٠؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» سوالی را از ما می‌پرسد که جواب آن بستگی به میزان رشد دانایی و نوع جهان‌بینی ما دارد، اگر این سوال موجب ناراحتی ما شود، باید نوع نگرش خود را تغییر دهیم. کنگره ۶۰ مبنای محکم و جدیدی برای حفظ ارتباط بنا کرده‌است که در سایه آن همه در امنیت کامل می‌‌توانند، مسیر درمان و رهایی را طی کنند.

ما بر این باوریم که در هر کشوری یا جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، باید به قوانین و حرمت‌های وضع‌ شده احترام بگذاریم، احتمال دارد که خوش‌مان بیایید یا نیایید.
محدوده یا حریمی که قابل‌ احترام و ارزشمند باشد را حرمت می‌گویند و خیلی از افراد به حرمت آن مکان یا حریمی که در آن هستند، بعضی از امورات خود را انجام نمی‌دهند و یا برخی دیگر را به حرمت آن مکان انجام می‌دهند. حال این حرمت که متشکل از یکسری قوانین و ضوابط حاکم است در سیستم کنگره ۶۰ هم دایر می‌باشد و به اجرا درمی‌آید؛ شرط عضویت در کنگره ۶۰ تمایل به درمان اعتیاد و رعایت اصول و قوانین و حرمت‌های آن است.

برخی بعد از ورودشان به کنگره شاید از قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ راضی نباشند و سؤال برایشان پیش می‌آید که  چه قوانین سختی است؟ ولی با گذشت زمان نظرشان عوض می‌شود و می‌فهمند که اگر بخواهند به یک جای امن و راحت قدم بگذارند، چه خودشان و چه همسفرشان، باید این قوانین و حرمت‌ها رعایت شود. در صورتِ رعایت حرمت‌ها وارد دایره کنگره ۶۰ می‌شویم و در غیر این صورت از این محدوده خارج و از کنگره دور می‌شویم.

حرمت‌ها مانند شیارهای کنار جاده هستند، زمانی که شما با اتومبیل از آن عبور می‌کنید به شما اخطار می‌دهد که پرت می‌شوید و راهتان را گم‌ کرده‌اید. یکی از حرمت‌ها دروغ نگفتن است. شاید در ابتدای ورود شخص نتواند صداقت داشته باشد اما می‌تواند از همین نقطه شروع کند و به راهنمای خود دروغ نگوید. نوشتار حرمت کنگره ۶۰ مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که اعضای کنگره ممکن است، از آن آسیب ببینند را مدنظر قرار داده است و دو بار خوانده شدن آن در جلسه نشانه اهمیت بسیار بالای آن است.
در این نوشتار نیز نوشته شده است که هر کسی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید؛ کلمه بایدیک کلمه تأکیدی است و بر تک‌تک اعضا واجب است که این حرمت‌ها را رعایت کنند.
وقتی در نوشتار آمده که کنگره مکان امن و مقدسی است، از این نظر مقدس است که احیا کردن انسان‌ها مقدس است. در کنگره کسی در مورد کسی قضاوت نمی‌کند، در امور دیگری تجسس نمی‌کند و غیبت هم نمی‌کند و از این نظر امن هست که هویت اعضا حفظ می‌شود.

اهمیت قوانین کنگره از قانون کشوری هم مهم‌تر است، برای همین از کلمه حرمت استفاده شده است. تک‌تک کلمات و جملاتی که در حرمت بیان شده همه اعمالی هستند که سالم هستند و برگرفته از کلام الله می‌باشند و باید با تمام وجود به آن‌ها باور داشته باشیم و آن‌ها را عملی کنیم. اینکه دروغ نگوییم، تجسس نکنیم، قضاوت نکنیم، غیبت نکنیم همه این‌ها فرامین الهی است که نه تنها در کنگره ۶۰ بسیار مهم و ضروری است بلکه در تمام مراحل زندگی ما و در بیرون از کنگره نیز به ما کمک بسیاری می‌کند. کسانی که خدمت کرده و حرمت کنگره را بجا می‌آورند، دروغ نمی‌گویند و ظلم نمی‌کنند، اینها بهترین انسانها هستند.
آقای مهندس سعی کرده‌اند در سی‌دی‌ها حرمت ها را برای ما بیان کنند، به طور مثال در سی‌دی وظایف رهجو آمده است: «رهجو کسی است، که اصول، قوانین و حرمت کنگره ۶۰ را رعایت می‌کند. غیبت نمی‌کند، وارد مسایل حاشیه ای نمی‌شود، کاری به کار دیگران ندارد، با راهنما صداقت دارد و...».‌ در سی‌دی بقا می‌خوانیم: «در کنگره گرفتن طغیان همان حرمت کنگره است که جلوی هر غائله و مخاطره ای را می‌گیرد.»

هیچ‌گونه رابطه کاری و مالی در کنگره نباید وجود داشته باشد، حتی اگر از حرفه خاصی برخوردار باشیم. هر انسانی با رفتارش حریم خود را مشخص می‌کند؛ شما با رفتارتان اجازه می‌دهید افراد وارد حریم شما شوند. بنابراین حرمت‌های کنگره در برابر آسیب‌ها نقش محافظ را ایفا می‌کنند.
اگر می‌خواهیم با خیال راحت راهمان را ادامه دهیم باید آن‌ها را رعایت کنیم در غیر این صورت هیچ‌گونه آموزش سالمی را در کنگره دریافت نخواهیم کرد. درنتیجه باید از تمامی قوانین کنگره ۶۰ پیروی کنیم چون‌که همه ما در هر حرکت خود الگویی برای سایر افراد هستیم.

 

رابط خبری و نویسنده: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوم)
عکاس: همسفر نسرین مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .