English Version
English

دستور جلسه هفته: حرمت کنگره ۶۰. چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟

دستور جلسه هفته: حرمت کنگره ۶۰. چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه هفته: حرمت کنگره ۶۰. چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟

حرمت کنگره ۶۰

کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشدکه هر شخصی با ورود در این مکان، باید حرمت آن را حفظ نماید.
دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی نمودن، بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، هرگونه وجهی را تحت عنوان قرض یا وام، به هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی، پرداخت کردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن، از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی می‌باشد.
بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق‌الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند.
در ضمن خواهشمند است با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از کیف و وسایل شخصی خود، فضای کنگره را مسموم نفرمایید.
حال این سؤال پیش می‌آید، کسانی که حتی قادر نیستند از کیف و موبایل شخصی خودشان مراقبت کنند، چگونه می‌توانند از زندگی خود مراقبت نمایند؟
نگهبان کنگره ۶۰

جمعیت احیای انسانی (کنگره ۶۰) در ۳۱ شهریورماه ۱۳۷۸ توسط مهندس حسین دژاکام، پایه‌گذاری و تأسیس گردید.
بنیان کنگره ۶۰ از همان ابتدا می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد و مواد مخدر و مصرف‌کنندگان مواد مخدر، امری سهل و آسان نیست و مشکلات خاص خود را دارد. ایشان در بدو شروع فعالیت، علاوه بر تنظیم قوانین اصلی و داخلی کنگره ۶۰ که در ۱۴ بند، در کلیه جلسات کنگره ۶۰ قرائت می‌شود، منشوری تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ را تنظیم و تدوین نمودند.

در این نوشتار که تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ از آن یاد می‌شود، مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که ممکن است اعضای کنگره ۶۰ از ناحیه آن‌ها آسیب ببینند، مدنظر قرارگرفته  و در تمامی جلسات و کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰، دو بار در ابتدا و انتهای جلسه، قرائت می‌شود.
کنگره ۶۰ یک مرکز راهنمایی درمان اعتیاد است و بایستی شرایط مطلوب و امنیت لازم، جهت برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی را داشته باشد تا مصرف‌کنندگان مواد مخدر که بعضی از آن‌ها کلکسیونی از قانون‌شکنی را در کارنامه گذشته خود داشته‌اند، بتوانند در کنار هم و در آرامش کامل به امر  درمان اعتیاد بپردازند.
از زاویه‌ای دیگر، مرکزی که هزاران مصرف‌کننده مواد مخدر (درمان شده و یا تحت درمان) را بتواند پوشش دهد و در خود جای دهد و به درمان و رهایی برساند، بالطبع بایستی قوانینی بسیار محکم، روشن و قابل‌اجرا داشته باشد تا بتواند در این حوزه فعالیت نماید.
از زمان تشکیل کنگره ۶۰ در شهریور ۷۸ تا به امروز، درگیری، دعوا و یا حرکتی که منجر به بر هم خوردن نظم کنگره شود و یا منجر به عدم برگزاری حتی یک کلاس در ساعت مقرر خود شود، مشاهده نشده است.
در این مدت، کسی از اعضای کنگره ۶۰ اخراج نشده؛ هر کس از کنگره ۶۰  خارج‌شده، خودش رفته و  کسی او را اخراج نکرده است.
با نگاهی به حجم فعالیت‌هایی که در کنگره ۶۰ انجام‌شده و می‌شود، کلاس‌ها و جلساتی که برگزار می‌شود و حجم شرکت‌کنندگان که از نگاه جامعه، بعضاً و به‌نوعی هنجارشکن محسوب می‌شوند، کار ساده‌ای نیست که آن را اتفاقی بدانیم و یا به‌راحتی از آن عبور کنیم.
کنگره ۶۰ چه‌کاری انجام داده که توانسته است هزاران مصرف‌کننده انواع مواد مخدر که بعضی از آن‌ها برای به هم ریختن یک محله کافی بودند را تبدیل به انسان‌هایی کند که سال‌ها در کنار یکدیگر به‌عنوان دوست یا همکار حضور دارند و  تنش، اصطکاک، درگیری و بی‌احترامی یا بی‌نظمی در بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود؟ ممکن است در بخش‌های مختلف اجتماعی چنین مواردی روی دهد که می‌دهد؛ اما چه شده که در کنگره ۶۰ چنین مسائلی وجود ندارد.
در پاسخ باید بگوییم: ابتدابه‌ساکن، آموزش‌های کنگره ۶۰. در اینجا متد DST و داروی اپیوم یا اپیوم تینکچر و بحث درمان قطعی و تعادل جسمی، روانی و جهان‌بینی نیز مطرح می‌شود و بالاخره از همه مهم‌تر، حرمت کنگره ۶۰.
اعضای کنگره ۶۰، پس از درمان و رهایی از اعتیاد، ازنقطه‌نظر جسم، روان و جهان‌بینی از سالم‌ترین و متعادل‌ترین انسان‌های جامعه می‌باشند . این ادعا به حرف و سخن نیست، در آزمایش‌ها و تست‌های گوناگون علمی و پزشکی معتبر که بعضاً اعضای کنگره انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که از درجه سلامتی و تعادل جسمی بسیار بالایی برخوردار هستند. دلیل آن، به‌کارگیری متد DST و داروی شگفت‌انگیز و شفابخش Opium  یا OT و در ادامه، ورزش منظم است که برای اعضای کنگره اجباری است.
مسئله بعدی، آموزش‌های جهان‌بینی کنگره است. آموزش‌های جهان‌بینی کنگره ۶۰، گسترده‌ترین علوم جهان‌بینی و انسان‌شناسی را که برگرفته از کلام‌الله شریف، قرآن می‌باشد را بابیانی ساده و قابل‌فهم و قابل‌استفاده در امر درمان اعتیاد و در ادامه برای برخورداری از یک زندگی سالم را به اعضای خود ارائه می‌نماید.
جالب است بدانید: در پروژه پایلوت OT که در مرکز ملی مطالعات اعتیاد با حضور بیش از یک هزار نفر از اعضای کنگره ۶۰ در طول ماه‌ها برگزار گردید، حتی یک مورد رفتار بی‌ادبانه از اعضای کنگره گزارش نشد.
چهارده وادی کنگره ۶۰ دایره‌ای وسیع از آموزش‌های ناب جهت یک زندگی سالم و لذت‌بخش و سرشار از آرامش را ارائه می‌نماید. دایره‌ای که از موضوع تفکر آغاز می‌شود و به وادی محبت می‌رسد و دوباره از وادی محبت به وادی تفکر.

و بالاخره نوبت به حرمت کنگره ۶۰ می‌رسد.

در اینجا صحبت از قوانینی است که اهمیت آن‌ها از قانون، بالاتر است و به همین دلیل از واژه حرمت استفاده‌شده است. حرمت با کلماتی چون حریم، محرم و حرام هم‌خانواده است و نشان از اهمیت خاص موضوع می‌باشد.
کنگره ۶۰ مکانی مقدس و امن است، زیرا هدف آن مقدس است. آیا رهایی یک انسان از دام اعتیاد مقدس نیست؟ آیا احیای یک‌نفس که به تعبیر کلام‌الله، احیای کل نفوس است، مقدس نیست؟
بنابراین، در چنین مکان و فضایی، امنیت خاطر، بسیار مهم است و بایستی این شرایط وجود داشته باشد.
به همین منظور، در کنگره ۶۰ حریم‌هایی در نظر گرفته‌شده که اعضا هیچ‌گاه نبایستی از آن‌ها عبور نمایند؛ زیرا عبور از آن‌ها، به معنی وارد شدن به مسائلی است که به‌احتمال قطع به‌یقین به شخص آسیب می‌رساند و او را از ادامه درمان و یا بعد از درمان، از ادامه سفر دوم بازمی‌دارد.

ما می‌خواهیم در کمال آرامش و فراغت، اعتیاد خود را درمان کنیم و پس‌ازآن در سفر دوم به ادامه آموزش و خدمت خود بپردازیم. می‌خواهیم با خیال راحت و بدون اضطراب به کنگره بیاییم و باکسی خرده‌حساب نداشته باشیم.
کنگره ۶۰ این حریم و مرزها و خطوط قرمز را برای ما در نظر گرفته و مشخص نموده است  که اگر می‌خواهیم با خیال راحت راهمان را ادامه دهیم، بایستی آن‌ها را رعایت کنیم، در غیر این صورت، دیگر کنگره ۶۰ برای ما کنگره ۶۰ نخواهد بود.

دروغ گفتن:
ما در کنگره ۶۰ یاد می‌گیریم که راستی و درستی، تضمین‌کننده سلامتی و پیشرفت ماست. دلیلی ندارد که یک سفر اولی به راهنمایش دروغ بگوید و برای مثال مقدار مصرف یا وضعیت خود را پنهان کند. ما در اینجا می‌آموزیم که حقیقت، در اعمال و ادامه، نقاب از رخ برمی‌گیرد.
پس چه‌بهتر که از همان ابتدا با راستی و درستی جلو برویم و نگران برملا شدن چیزی نباشیم. در تمام سطوح زندگی این قانون حکم‌فرماست و با یک دروغ، انسان به چرخه دروغ وارد می‌شود و برای اینکه دروغ اول و دروغ‌های بعدی لو نرود، باید صدها دروغ بگوید که در نوع خود، جهنمی بی‌نظیر است . ما یاد می‌گیریم بالاترین زرنگی صداقت و راست‌گویی است.

علیه شخصی سرزنش کردن:
به تعبیر نگهبان کنگره ۶۰، غیبت کردن و سرزنش کردن، یک سم مهلک است و در هرکجا شایع شود، آنجا را ویران خواهد کرد. اعضای کنگره خوب می‌دانند که غیبت کردن و سرزنش کردن پشت سر دیگران، چگونه حال خود انسان را خراب می‌کند. ما خوب می‌دانیم که اگر غیبت‌کنیم، چه غیبت‌هایی که ممکن است در مورد ما انجام شود. ما یاد گرفته‌ایم که اگر باد بکاریم طوفان برداشت می‌کنیم. پس اگر می‌خواهیم در مورد ما غیبت و سرزنش نشود، برای حال خودمان هم که شده، غیبت دیگران را نمی‌کنیم. الحق و الانصاف که این مسئله در کنگره ۶۰ به سطح بسیار پایینی رسیده است.

حرف یکدیگر را قطع نمودن:
این مسئله در کنگره ۶۰ بسیار عالی اجرا می‌شود  و کسی حرف کسی را در هنگام صحبت قطع نمی‌کند و چقدر زیباست که انسان می‌بیند افرادی که روزگاری مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند، در ادبیات و گفتمان خود، چه نکات ظریفی را رعایت می‌کنند که حتی بعضی افراد با تحصیلات بالا ممکن است رعایت نکنند.
بچه‌های کنگره، زمانی که در جمع صحبت می‌کنند، انسان لذت می‌برد از این‌همه احترام، ادب و آداب سخن گفتن.

بحث سیاسی نمودن:
این مسئله نیز در عالی‌ترین سطح خود، در کنگره ۶۰ رعایت می‌شود و اعضای کنگره به‌طور کامل، از بحث‌های سیاسی اجتناب می‌کنند.

الفاظ ناشایست بیان کردن:
مسئله الفاظ ناشایست در ادبیات و فرهنگ اعتیاد، چیز دور از انتظاری نیست. البته نه در مورد همه. در کنگره ۶۰ به دلیل وارد شدن این موضوع به حرمت و از سوی دیگر، آموزش‌ها و فراگیری آداب معاشرت، باعث گردیده، این موضوع به کمترین سطح ممکن برسد و اعضای کنگره می‌دانند که اهمیت واژه‌ها و بار آن‌ها چه نقش مهمی در روحیه و به‌طورکلی در حال خوش ما دارد و حال خوش چیزی نیست که بتوان به‌راحتی آن را از دست داد.

بدون اطلاع و هماهنگی، هرگونه پولی را پرداخت و دریافت کردن؛ و یا هرگونه وجهی را تحت عنوان قرض یا وام به هر شخص حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن:

مسئله ارتباطات مالی، یکی از مفاد مهم حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. اعضای کنگره ۶۰ به‌خوبی دریافته‌اند که حساب‌وکتاب مالی با اعضای کنگره داشتن، یعنی از دست دادن آرامش و حال خوش. حساب‌وکتاب مالی یعنی اینکه دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به کنگره بیاییم؛ زیرا بسیار محتمل است و طبیعی است که تعهد مالی در زمان خود انجام نشود و این می‌تواند روابط ما را با طرف مقابل خدشه‌دار نماید و درنهایت باعث شود که فرد یا افرادی که وارد این داستان شده‌اند، دیگر نتوانند به‌راحتی در کنگره حضورداشته باشند.
نمی‌توانیم ادعا کنیم که این مسئله اصلاً در کنگره وجود ندارد، خیر، باید بگوییم در طول مدت فعالیت کنگره ۶۰ در موارد بسیار محدود، هرکسی در هر جایگاهی به این مسئله واردشده، جایگاه خود را ازدست‌داده و درنهایت از کنگره جداشده است.

از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن:
مسئله پوشش و لباس منحصر به خانم‌ها نیست. در کنگره، خانم‌ها و آقایان، هر دو بخش مشمول این موضوع هستند و بایستی از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند. حتی در بین آقایان، استفاده از تی‌شرت بدون یقه با آستین‌های خیلی کوتاه، ممنوع است.

بدون مجوز راهنما، تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن:

افرادی که برای درمان به کنگره ۶۰ مراجعه می‌نمایند و در ابتدای سفر اول هستند، بدون اجازه راهنمای خود، حتی نمی‌توانند تلفن دیگر اعضای لژیون یا کنگره را داشته باشند.
اعضای کنگره، بیرون از کنگره، ارتباطی با یکدیگر ندارند و هیچ‌گونه رفت آمد خانوادگی نیز ندارند. حتی اعضای قدیمی کنگره، آدرس محل سکونت یا کار یکدیگر را دقیقاً ندارند و رفت‌وآمدی نیز ندارند. رابطه کاری و شغلی نیز از مواردی است که جزو حرمت می‌باشد و برقراری آن خصوصاً در سفر اول می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد.
بخش دیگری از حرمت کنگره ۶۰ به موضوع محافظت از وسایل شخصی مثل کیف موبایل و غیره اشاره می‌نماید. در کنگره ۶۰ اگر کسی به فرض کیف یا موبایل خود را گم کند، به‌جای اینکه طلبکار باشد، سرافکنده و خجالت‌زده است که چرا نتوانسته از کیف یا موبایل خود مراقبت کند و به تعبیری حرمت را رعایت نکرده است.

درمجموع؛ تک‌تک مفاد حرمت کنگره ۶۰، باظرافت و تفکری همه‌جانبه، تمام کانال‌هایی که ممکن است به نحوی از آنجا، به حضور و ارتباطات ما در کنگره آسیب برساند را مسدود می‌نماید. ما با رعایت این حریم‌ها، می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره ۶۰ حضورداشته باشیم و باکسی کوچک‌ترین مشکل و مسئله‌ای نداشته باشیم  و از حضور در کنگره ۶۰ و بودن با اعضای کنگره لذت ببریم و کنگره ۶۰ برای ما یک بهشت حقیقی باشد که البته هست.
ما در کنگره ۶۰ زندگی می‌کنیم و این زندگی و زنده‌بودن منوط به رعایت حرمت کنگره ۶۰ است. حرمت کنگره رگ حیاتی ماست. مادامی‌که رعایت می‌کنیم در کنگره ۶۰ زنده‌ایم، لذت می‌بریم و استفاده می‌کنیم؛ اما خدایی نکرده اگر حرمت کنگره ۶۰ رعایت نشود، گویی شخص رگ حیات خود را زده است و دچار نوعی مرگ و ممات تدریجی می‌شود و در انتها خودبه‌خود از این جمع ترد می‌شود. فضای کنگره ۶۰ برای افراد حرمت‌شکن چنان سخت و سنگین می‌شود که قابل‌تحمل نیست و همین مسئله فرد را از کنگره ۶۰ خارج و دور می‌نماید.

بنابراین حرمت کنگره ۶۰، برای ما محدودکننده نیست، بلکه نگه‌دارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌هاست. رعایت حرمت کنگره برای همه است، جدید و قدیم ندارد. هر کس در هر جایگاهی که هست رعایت حرمت کنگره ۶۰ برای او الزامیست. همان‌گونه که نگهبان کنگره در نوشتار حرمت اشاره نموده‌اند که بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق‌الذکر را محترم شمارند.

با احترام، مسافر علی خدامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .