English Version
English

گروه خانواده - کنگره مکانی مقدس است، چون هدف انسانی دارد

گروه خانواده - کنگره مکانی مقدس است، چون هدف انسانی دارد

سیزدهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی سیرجان به استادی مرزبان گروه خانواده همسفر زهرا با دستور جلسه «حرمت کنگره 60؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز شنبه 2 تیرماه 1403 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

با تشکر از آقای مهندس و خانواده محترمشان که آرامش امروز خود را مدیون ایشان هستم و تشکر می‌کنم از خانم سمیه راهنمای گرامی که اگر راهنمایی‌های ایشان نبود من در کنگره ماندگار نمی‌شدم تا از آموزش‌ها برخوردار شوم.

حرمت از حریم می‌آید، هر چیزی حریمی دارد آقای مهندس این مثال جالب را زدند که: «رودخانه حریم دارد اگر ما وارد حریم رودخانه بشویم و آنجا خانه بسازیم، زمانی که باران و سیلاب بیاید خانه ما را هم با خودش می‌برد و ما خودمان باعث شدیم به ما ضرر وارد شود.» در کنگره پلیس یا نیروی انتظامی وجود ندارد، بنابراین باید چیزی وجود داشته باشد که بتواند ما را حفظ کند و آن حرمت است؛ حرمت دوبار خوانده می‌شود یک‌بار در اول جلسه و بار دیگر آخر جلسه و این اهمیت آن را می‌رساند.

کنگره مکان مقدس و امنی است، مقدس است چون هدف انسانی دارد و می‌خواهد به انسان‌ها کمک کند تا بتوانند مواد مخدر را کنار گذاشته، از ضدارزش‌ها دوری کنند و زندگی آشفته خود را به زندگی آرام تبدیل کنند.

امن است، چون در کنگره کسی را قضاوت نمی‌کنند و این باعث می‌شود افراد بتوانند به‌راحتی مشارکت کنند؛ در امور دیگری تجسس نمی‌کنند، دنبال این نیستند که سر از کار دیگران درآورند، چه شغلی دارند، خانواده آن‌ها کیست و کجا زندگی می‌کنند. از دلایل اینکه در کنگره تأکید می‌شود فقط نام افراد برده شود این است که افراد احساس آرامش و امنیت کنند و هویت آن‌ها محفوظ بماند.

در کنگره نباید رابطه تجاری داشته باشیم، هیچ‌گونه پولی نمی‌توان قرض داد یا قرض گرفت، اگر شخصی رعایت نکرد و متضرر شد نمی‌تواند کنگره را مقصر بداند، چون همان ابتدا حرمت‌ها و قوانین گفته شده است.

تلفن دادن و تلفن گرفتن ممنوع است، اعضای کنگره باوجوداینکه یکدیگر را دوست دارند؛ ولی با هم دوست نیستند و دلیلی برای تماس گرفتن و از حال همدیگر باخبر شدن وجود ندارد. اگر بیرون از کنگره یکدیگر را دیدیم نباید جلو برویم و سلام کنیم، چون ممکن است کسی همراه فرد باشد و او نخواهد یا نتواند ما را معرفی کند.

ما روی نقاط مشترک، یعنی درمان اعتیاد کار می‌کنیم، بحث سیاسی نداریم و نمی‌خواهیم اختلافات سیاسی را به کنگره بیاوریم، ما کاری به اینکه فرد چه دین و مذهبی دارد، نداریم. حق نداریم صحبت افراد در جلسات را به خانواده و دیگران منتقل کنیم، شاید هیچ‌کس از اعتیاد آن فرد خبر ندارد و در کل دلیلی برای بازگو کردن صحبت افراد وجود ندارد. باید خیلی بااحتیاط برخورد کنیم و باعث بروز مشکل برای خودمان و دیگران نشویم، با رعایت حرمت نه خودمان از کنگره بیرون می‌رویم نه باعث می‌شویم دیگران از کنگره بروند.

ویراستاری: راهنما همسفر وجیهه (لژیون دوم)
عکس و ارسال: مرزبان خبری همسفر اعظم
همسفران نمایندگی سیرجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .