English Version
English

سفری آسوده با رعایت حرمت

سفری آسوده با رعایت حرمت

حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟
کاری که در کنگره اتفاق می‌افتد رهایی و درمان بیماری اعتیاد است. اعضای کنگره ۶۰ مسافرانی هستند که با مشکل اعتیاد وارد کنگره می‌شوند و همسفران هم خانواده‌های مصرف کننده‌ها هستند. هیچ کدام از مسافران و همسفرانی که وارد کنگره می‌شوند در ابتدا حال خوشی ندارند؛ اما چه اتفاقی می‌افتد که اعضا می‌توانند در کنار یک‌دیگر با آرامش به درمان برسند؟
شخصی که وارد کنگره می‌شود از همان ابتدای حضور در کارگاه‌های آموزشی با نوشتارها آشنا می‌شود. یکی از مهم‌ترین نوشتارهای کنگره حرمت است که دو بار در ابتدا و انتهای کارگاه آموزشی خوانده می‌شود.
در حرمت کنگره می‌خوانیم " کنگره مکان مقدس و امنی است که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ کند." حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریمی دارد؛ حریم خانواده، روابط با دوستان و غیره. رعایت حریم باعث می‌شود از آسیب‌ها دور بمانیم. در کنگره هم برای این که همه اعضا بتوانند در کنار یک‌دیگر با آرامش و امنیت سفر کنند، حریم‌هایی در نظر گرفته شده است. نکته‌ای که برای من جالب است این است که شاید به نظر نکاتی که در حرمت مطرح می‌شود ساده باشند؛ اما رعایت همین نکات باعث می‌شود که افراد در کنار هم در صلح و آرامش به سفر خود ادامه دهند.

ما می‌آموزیم که در کنگره باید فردی صادق باشیم، چه در مقابل راهنما و چه در مقابل خودمان. اگر فرد مسافر در مورد میزان تخریب خود به راهنمایش دروغ بگوید، خودش در درمان با مشکل مواجه خواهد شد‌؛ زیرا در کنگره بنا بر راستگویی و اعتماد گذاشته می‌شود و هیچ کسی را به زور در کنگره درمان نمی‌کنند و شخص باید خودش خواسته درمان داشته باشد. یاد می‌گیریم که دیگران را سرزنش نکنیم، حرف یک‌دیگر را قطع نکنیم، الفاظ ناشایست به کار نبریم و همه نکاتی که در حرمت بیان می‌شود باعث می‌شوند که راحت و آسوده سفر کنیم و به حاشیه کشیده نشویم. در کنگره بحث سیاسی نمودن ممنوع است؛ زیرا هدف کنگره درمان اعتیاد است و این موضوعات می‌تواند باعث دور شدن افراد از کنگره شود. داشتن هرگونه رابطه مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است، کسی ‌که حرمت کنگره را رعایت نکند قطعا به مشکل برخورد خواهد کرد. زمانی که شخصی پولی را دریافت می‌کند، ممکن است در بازپرداخت آن به مشکل برخورد کند و این امر باعث می‌شود که آن شخص دیگر نتواند با آسودگی خاطر در جلسه حضور پیدا کند و به سفر خود آسیب خواهد زد. در کنگره باید از لباس و پوشش مناسب استفاده شود، آقایان با لباس سفید و خانم‌ها با شال سفید، که این موضوع می‌تواند به نظم بخشیدن به افراد کمک کند و همچنین در رعایت بهداشت مفید باشد.
یک نکته جالب دیگری که در حرمت بیان می‌شود این است که ما باید یاد بگیریم که از وسایل شخصی خود محافظت کنیم و این موضوع باعث می‌شود که من بدانم مسئول کارهای خودم هستم. رعایت حرمت به علاوه‌ قوانینی که در ۱۴ بند در نوشتارهای کنگره خوانده می‌شود به من کمک می‌کند که با خیال آسوده بتوانم در کنگره به سفر خود ادامه دهم و روی جهان‌بینی خود کار کنم. رعایت نکاتی که در حرمت بیان شده است، نه تنها در کنگره بلکه در جامعه نیز می‌تواند برای من مفید باشد و از اتفاق افتادن بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.


به قلم: همسفر مریم راهنمای لژیون هشتم
ویراستار و ارسال: همسفر سعیده راهنمای تازه‌واردین
رابط خبری: همسفر زهرا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .