English Version
English

اگر هدف را گم نکنیم، هیچ‌وقت اصول و حرمت‌های کنگره را زیر پا نمی‌گذاریم

اگر هدف را گم نکنیم، هیچ‌وقت اصول و حرمت‌های کنگره را زیر پا نمی‌گذاریم

جلسه سوم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی امام قلی خان، با استادی راهنمای تازه واردین همسفر مریم با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" در روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

این دستور جلسه از چند بخش تشکیل‌شده است که اولین بخش آن حرمت است. حرمت به معنای حفظ حریم و رعایت اندازه خود است. هر مکانی قوانین خاص خودش را دارد و با رعایت این قوانین است که آن مکان می‌تواند شأن خودش را حفظ کند. این موضوع شامل هر ارگان یا مرکزی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در خانه و خانواده، پدر و مادر یک سری قوانین مخصوص به خانواده خودشان را دارند که فرزندان باید آن قوانین را رعایت کنند، مانند دیرهنگام به خانه نیامدن و عدم ارتباط برقرار کردن با دوستان ناباب، این قوانین به‌منظور حفظ بنیان خانواده وضع‌شده‌اند، حال اگر هریک از فرزندان خانواده بخواهند از این اصول تخطی کنند و هرکسی هر کاری که دلش می‌خواهد را انجام دهد یا هر ساعتی که دلش می‌خواهد بیاید و برود و با هرکسی معامله و مشارکت کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در اینجا دیگر بنیان خانواده از هم می‌پاشد و اصلاً پیکره خانواده‌ای وجود نخواهد داشت؛ پس رعایت اصول و قوانین بسیار مهم و ضروری است.

در کنگره ۶۰ نیز حرمت‌ها توسط نگهبان، در جلسات عمومی و خصوصی دو بار خوانده می‌شود، هدف از این تکرار چیست؟ اول این‌که افرادی که دیر به جلسه می‌رسند، متوجه این قوانین شوند و دوم این‌که تکرار و تمرین باعث می‌شود که این قوانین به قول معروف در ذهن ما ملکه شوند و به آن‌ها عمل کنیم؛ این موضوع مشابه نمازخواندن است که هرروز در پنج وعده همان متن نماز خوانده و تکرار می‌شود؛ ولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ می‌خواهم برایتان مثالی در این مورد بزنم. چند سال پیش در سفر دوم یک نفر در کنگره از من درخواست مبلغی پول کرد و من به او آن مبلغ پول را دادم. دفعه بعد از من طلا خواست و من ندادم و متوجه اشتباه خودم شدم، در اینجا من مقصر بودم و بعدازآن دیگر چنین کاری نکردم؛ آقای مهندس حتماً دلایل محکمی دارند که این قوانین و حرمت‌ها را وضع کرده‌اند.

رابطه کاری نیز همین‌طور است، وقتی باکسی که در کنگره حضور دارد، کار می‌کنید و قراردادی تنظیم نمی‌کنید، به مشکلاتی بر خواهید خورد؛ قرار نیست هرکس که در کنگره حضور دارد، از همه لحاظ قابل‌اعتماد باشد، اضداد همه‌جا هستند و شیطان به زیباترین شکل ممکن می‌تواند گوهر وجودی ما را شکار کند. در رابطه خانوادگی نیز همین موضوع صادق است. ما از درون هیچ فردی آگاه نیستیم و نباید اسرار زندگی خود را برای نزدیک‌ترین دوست بازگو کنیم؛ زیرا ممکن است روزی دشمن سرسخت ما شود و اسرار ما را فاش کند. اگر هدف را گم نکنیم، هیچ‌وقت اصول و حرمت‌های کنگره را زیر پا نمی‌گذاریم و آن‌ها را موبه‌مو رعایت می‌کنیم؛ باید حد و حدود خود را بدانیم و وظیفه و رسالتی که بر عهده‌داریم را انجام دهیم و وارد حریم دیگران نشویم‌، رعایت قوانین و حرمت‌ها باعث شده که کنگره اکنون با سرعت در حال حرکت و جهش باشد؛ پس من رعایت می‌کنم و با رفتارم به دیگران آموزش خواهم داد که شما هم باید رعایت کنید. کنگره یک مجموعه‌ای بسیار عظیم و بزرگ با مباحث علمی پیشرفته در جهت سلامت روح، روان و جسم است؛ بنابراین باید در حفظ این گوهر گران‌بها کوشا باشیم و قدر آن را بدانیم؛ باید پیشکسوتان کنگره را الگو و سرمشق خود قرار دهیم و همیشه حافظ حرمت و اصول کنگره باشیم؛ فرصت‌ها همیشگی نیستند؛ پس باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را کنیم.

نویسنده: راهنمای تازه واردین همسفر مریم
عکاس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .