English Version
English

وقتی زیر دین کسی نباشیم می‌توانیم به بهترین شکل ممکن در کنگره۶۰ سفر کنیم

وقتی زیر دین کسی نباشیم می‌توانیم به بهترین شکل ممکن در کنگره۶۰ سفر کنیم

اولین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیه با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است» روز شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

جناب آقای مهندس  در زمان تاسیس کنگره‌۶۰ می‌دانستند که ورود به حوزه مواد مخدر و اعتیاد کاری دشوار و سخت  است و مشکلات خاص خود را دارد بنابراین تصمیم گرفتند منشوری تحت عنوان حرمت کنگره‌ ۶۰ بنویسند و در جلسات توسط نگهبان دو بار خوانده شود تا مهر تاکیدی بر مهم بودن این حرمت‌ها زده شود و چنین میخوانیم: کنگره مکان امن و مقدسی می‌باشد که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید، و در مورد مسائل مالی می‌فرمایند: بدون اطلاع و هماهنگی هر گونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، هر گونه وجهی را تحت عنوان قرض یا وام به هر شخصیت حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن ممنوع است‌، که باید به آن عمل شود .

ما با قوانین و مقررات در جامعه هم آشنا هستیم و قانون‌گذاران با وضع قوانین ما را با پیامدهای رعایت نکردن آن آگاه کرده‌اند. مثلا قوانین راهنمایی و رانندگی و یا قوانین مربوط به کسب و کار و ..‌‌‌....

در کنگره۶۰‌ ما با قانون ممنوعیت روابط کاری و مالی آشنا شده ایم و من در ابتدا از مهم بودن این قانون آگاهی نداشتم و فکر می‌کردم کمک به یک مسافر تحت درمان چه از نظر مالی و کاری کار خیری است و من با انجام دادن آن به کمک و یاری مسافر و یا خانواده‌اش میروم، اما با آموزش‌های کنگره۶۰ متوجه شدم و یاد گرفتم که این روابط و کمک‌ها باعث آسیب جدی به یک مسافر در حال درمان می‌زند، به گونه ای که یک مسافر به علت نداشتن تعادل و ندیدن آموزش ممکن است کار و یا وعده ای بدهد و در قبال آن پول دریافت کند و به علت وضعیت سفر نتواند آنرا تحقق بخشد و به علت شرمندگی از انجام ندادن آن از سفر باز ماند و دیگر به شعبه نیاید . با دادن پول به مسافری بد حال شرایط را برای گریز زدن و تهیه مواد مصرفی او فراهم می‌کنیم و سفرش خراب می‌شود و از  ادامه سفر باز می‌ماند.

وقتی فردی تازه وارد ِلژیون می‌شود و بیکار است یک سفر دومی او را سر کار می‌برد و در مسایل کاری و مالی با هم شریک می‌شوند فقط کافیست کوچکترین مشکل یا مسئله‌ای در کار پیش بیاید و این باعث بهم خوردن روابط این دو نفر می‌شود با اینکه این اتفاق در بیرون از کنگره افتاده ولی به خاطر اینکه این دو نفر با هم رو در رو نشوند دیگر هیچ‌کدام به شعبه نمی آیند و سفر هر دو خراب می‌شود .

جناب آقای مهندس دژاکام با درایت و تجربه این قوانین و حرمت‌ها را مکتوب کردند و بر تمام اعضای کنگره‌۶۰ واجب است که به آنها عمل کنند تا با پیش گرفتن راه ارزشها و در مسیر مستقیم قرار گرفتن به سلامت جسم و روان برسند . وقتی قولی به کسی نداده باشیم و زیر دین کسی نباشیم می‌توانیم به بهترین شکل ممکن در کنگره۶۰ سفر کنیم و به حال خوش برسیم و خدمتگزار کنگره ۶۰ باشیم .

رابط خبری و ویراستاری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .