English Version
English

رعایت حرمت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در رسیدن به حال‌خوش و تعادل دارد

رعایت حرمت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در رسیدن به حال‌خوش و تعادل دارد

جلسه ششم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی امین قم به استادی راهنما همسفر معصومه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز شنبه 2 تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شاکر و سپاس‌گزارم که اجازه حضور، آموزش گرفتن و خدمت کردن در کنگره را روزی من کرد. دستور جلسه این هفته «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» کنگره ۶۰ سازمان مردم نهادی است که پذیرای مصرف‌کنندگان خواستار رهایی از اعتیاد با هر فکر، فرهنگ، سلیقه، نژاد و مذهب است. آقای مهندس برای کمک به رهایی افراد از همان ابتدا حرمت‌ها را وضع کردند که مصرف‌کننده‌ها در پرتو اجرای حرمت‌ها بتوانند در کنگره ۶۰ آموزش بگیرند و به درمان و رهایی و از همه بالاتر به تعادل برسند.

حرمت از حریم می‌آید، وقتی در جایی حریم مطرح می‌شود، نباید از آن حد تجاوز کرد، زیرا اولین آسیب به فرد وارد می‌شود؛ مثلاً رودخانه‌ها حریمی دارند که اگر انسان به حریم آن تجاوز کند، باعث بروز آسیب و مشکلات برای خودش می‌شود. در نوشتار حرمت آمده است: «کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی است که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید».
حالا چرا کنگره مکانی امن است؟ چون در حرمت‌ها آمده که دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن و یا بحث سیاسی نمودن در کنگره از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی است و مطمئناً انسان در جایی که دروغ نباشد یا او را سرزنش نکنند و یا او را با القاب زشت و نامناسب خطاب قرار ندهندو.. احساس امنیت و آرامش می‌کند.

حال چرا کنگره مکان مقدسی است؟
خداوند در کلام الله می‌فرماید: «فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا» به تعبیر این آیه از قرآن هر کس نفسی را احیا کند، گویی کل نفوس را احیا کرده، هدف کنگره هم احیای انسان‌ها می‌باشد. انسان‌هایی که مانند مرده متحرک هستند و حتی نزدیک‌ترین عزیزان‌شان آنان را طرد کرده‌اند ولی در کنگره احیا می‌شوند، پس چنین مکانی بدون شک مقدس می‌باشد.

اما چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ چون به تجربه ثابت شده، داشتن چنین روابطی باعث از دست دادن آرامش و حال خوش افراد می‌شود و هر کسی در هر جایگاهی وارد این حریم شده یا جایگاه خود را از دست داده و یا در ادامه از کنگره جدا شده است؛ حتی کنگره به افرادی که نسبت فامیلی با هم دارند، اجازه حضور با هم در یک لژیون را نمی‌دهد چون باعث می‌شود که افراد نتوانند به راحتی مشکلات خود را بیان کنند و آموزش بگیرند. در ادامه حرمت‌های کنگره ۶۰، به داشتن پوشش مناسب تاکید می‌شود و باید در کنگره چه مسافر و چه همسفر از لباس‌های رسمی سازمانی استفاده کنند و در خاتمه حرمت‌ها به حفظ وسایل شخصی تاکید شده و هر فردی در کنگره ملزم به مراقبت و نگهداری از اشیا و لوازم خود می‌باشد.

رعایت حرمت‌ها در کنگره از اهمیت فراوانی برخوردار است به این دلیل، نوشتار دو بار در جلسات خوانده می‌شود. اعضای کنگره ۶۰ با فراگیری این حرمت‌ها و رعایت آنها به این درک و آگاهی رسیده‌اند که رعایت این حرمت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در رسیدن به حال خوش و تعادل دارد و فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند در کنگره ماندگار باشند باید حرمت‌ها را رعایت کنند و به این خاطر از ابتدای تاسیس کنگره تاکنون هیچ گونه دعوا و مشاجره‌ای بین اعضای کنگره وجود ندارد و همه با هم با هر فکر، فرهنگ، سلیقه و مذهب در کنار هم ساعات خوشی را در کنگره سپری می‌کنند، آموزش می‌گیرند و حال خوش را تجربه می‌کنند.

 

عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .