English Version
English

قانون بد بهتر از بی‌قانونی است

قانون بد بهتر از بی‌قانونی است

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین رکن‌‌‌‌‌های اساسی در کنگره‌۶۰ "حرمت کنگره" است که به جهت حائز اهمیت بودن آن جز دستور جلسات سالیانه کنگره شده و در واقع این قوانین و حرمت‌ها هستند که چارت ساختاری سازمان‌ها و مجموعه‌ها را به وجود می‌آورند که بدون درنظرگرفتن آن‌ها دیگر قدرت و تضمین و نه جایی برای رشد و توسعه آن هدف وجود ندارد.

قوانین یعنی نظم و انضباط و این قوانین هستند که ما را به هدف اصلی هدایت می‌نمایند؛ این قوانین هستند که به ما شخصیت و هویت می‌دهند و تمدن و تاریخ یک مملکت خوب را در هر زمان و مکانی به تصویر می‌کشند؛ به عبارتی دیگر قانون بد بهتر از بی‌قانونی است؛ پس به‌راحتی می‌توان دریافت که قوانین و حرمت‌ها جز مؤلفه‌های مهم در هر ساختاری محسوب می‌شوند.


زمانی که در مورد حرمت کنگره۶۰ سخن به میان می‌آید باید کمی پا را فراتر بگذاریم؛ زیرا حرمت متعلق به مکانی است که از قداست بالایی برخوردار است. در کنگره برای کسانی که همواره خواستار رهایی از اعتیاد هستند یک بستر مناسب و شرایط خیلی خوب حاکم است که این شرایط تنها با احترام‌گذاشتن به حرمت‌ها به وجود می‌آید و در یک بخش از حرمت کنگره آمده است که اعضا نباید با هم رابطه مالی داشته باشند؛ زیرا این عمل باعث دورشدن یک نفر از پروسه درمان می‌شود. نیروهای منفی همیشه به زیباترین شکل وارد افکار و اندیشه ما می‌شوند، خیلی عمل‌ها ظاهر خوشایندی دارند؛ ولی فقط به‌ظاهر نیک هستند. عملی حقیقتاً نیک است که با دانایی مؤثر همراه باشد.


در نوشتار حرمت کنگره۶۰ به امنیت این مکان اشاره شده و به‌طورقطع می‌توان گفت امنیت این مکان به جهت حرمت‌های آن است که تمامی مفاد بندهای نوشتار حرمت کنگره۶۰ از فرامین الهی برگرفته شده و ازآن‌جهت که در کنگره افراد با قومیت‌های گوناگون و با افکار و دیدگاه‌های مختلف حضور دارند؛ بنابراین اگر حرمت‌ها نباشند در نهایت کنگره مکان امنی برای درمان اعتیاد نخواهد بود؛ پس ما وظیفه داریم به‌تمامی حرمت‌های کنگره۶۰ احترام بگذاریم و آنها را به نحو صحیح به اجرا در آوریم و هر فردی که از قانون و حرمت‌ها سرپیچی کند هم به خودش، هم به دیگران آسیب می‌زند.

شناخت حرمت‌ها و اجرای درست آن‌ها باعث می‌شود که اعضا به هدف اصلی خودشان که همان درمان است برسند. نوشتار حرمت کنگره یک‌بار در ابتدای جلسه و یک‌بار در انتهای جلسه توسط نگهبان جلسه قرائت می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت بالای آن هست و در حین قرائت حرمت، جلسه باید در سکوت کامل باشد تا هم به حرمت‌ها احترام گذاشته شود و هم اعضا با تمرکز کامل به آن گوش دهند. هر چیزی که حرمت دارد نمی‌توانیم به آن نزدیک شویم و باید حدومرز آن را نگه داریم؛ اما حرمت کنگره۶۰ به‌خاطر قداست و عظمت آن است چون مکان مقدسی است که در آن عملی عظیم نتیجه می‌دهد؛ چراکه مصرف‌کنندگان اعتیاد، انواع و اقسام قانون‌شکنی‌ها را در کارنامه گذشته خود داشته‌اند و در این مکان می‌توانند در کنار هم و در آرامش کامل به امر درمان اعتیاد بپردازند.

ایجاد رابطه کاری و مالی در کنگره باعث دورشدن افراد از کنگره و خراب‌شدن سفر آن‌ها می‌شود چرا که به دلیل مقروض شدن افراد به یکدیگر ممکن است دیگر نتوانند به کنگره مراجعه کنند. اعضای کنگره‌، بیرون از کنگره هیچ‌گونه ارتباط و رابطه خانوادگی باهم ندارند؛ حتی اعضای قدیمی کنگره آدرس محل سکونت و یا کار یکدیگر را ندارند؛ چون رابطه‌های کاری و شغلی جز حرمت‌های کنگره بوده و برقراری آن خطر جدی را برای مسافرین به‌خصوص در سفر اول را فراهم می‌آورد. افرادی که برای درمان به کنگره‌۶۰ مراجعه می‌کنند و در ابتدای سفر اول هستند، بدون اجازه راهنمای خود نمی‌توانند تلفن دیگر اعضای کنگره یا لژیون را داشته باشند.

مسئله پوشش و لباس منحصر به خانم‌ها نیست و در کنگره خانم‌ها و آقایان هر دو مشمول این موضوع هستند و بایستی از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند. مسئله بعدی دروغ گفتن یعنی انسان با یک دروغ ساده وارد چرخه دروغ شده و آسیب می‌بیند؛ زیرا راستی و درستی تضمین‌کننده سلامت و پیشرفت ما است. ما در کنگره یاد می‌گیریم که نقاب از رخ برداریم و غیبت‌کردن و سرزنش‌کردن همچون سمی است که به هر کجا وارد شود آنجا را ویران خواهد کرد و در کنگره ۶۰ هیچ‌کس حق ندارد رفتار و کردار دیگران را سرزنش کند؛ چراکه با این کار فکر و ذهنش معطوف به دیگران می‌شود و از هدف اصلی خود دور می‌ماند. در نهایت بین تمام اعضای کنگره۶۰ باید پرده‌ای باشد از جنس حرمت تا هیچ یک از مسیر اصلی خود خارج نشوند، حتی اگر دلیل حرمت و یا قانونی را ندانیم، بایستی آن را چشم‌بسته بپذیریم؛ زیرا علمی که تجربه شده باشد، سندی بدون نقص است.

نویسنده: همسفر سیمین، رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
رابط خبری: راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری، همسفر طیبه
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .