English Version
English

شکستن حرمت‌ها؛ یعنی ضربه زدن به خود

شکستن حرمت‌ها؛ یعنی ضربه زدن به خود

 جلسه ششم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی زاگرس با استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس با دستور جلسه‌ «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

در ابتدا خدا را سپاسگزارم که توفیق حضور در کنگره ۶۰ را به من عطا کرد و همچنین توفیق داد که این جایگاه خدمت کنم و آموزش دریافت کنم.

در مورد دستور جلسه این هفته «حرمت کنگره۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟»؛ از یک خانواده کوچک تا یک سیستم بزرگ، ملزم به این هستند که یک‌سری قوانین و مقررات و حد و حریمی داشته باشند تا آن سیستم پابرجا و برقرار باشد و تمامی افراد ملزم به رعایت این قوانین و مقررات هستند.

در کنگره ۶۰ هم این قوانین و مقررات پابرجا است و از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد و این دستور جلسه یکی از دستور جلسات مهم در کنگره ۶۰ می‌باشد؛ چرا که با رعایت کردن حرمت‌ها از بی‌قانونی و هرج‌ومرج جلوگیری می‌شود و آرامش تمام اعضا را تضمین می‌کند و همچنین دو بار خوانده‌شدن حرمت کنگره ۶۰، یکی در ابتدا و دیگری در انتها، نشانگر مهم بودن این حرمت‌ها می‌باشد و تماماً از قوانین‌الهی منشأ گرفته‌شده است.

در نوشتار حرمت کنگره ۶۰، مطرح شده است که کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشد؛ مقدس بودن کنگره، این اطمینان را به من تازه‌وارد که هنوز آشنایی با کنگره ندارم را می‌دهد که با خیال راحت قدم به این مکان بگذارم و همچنین موظف هستم که حرمت آن را حفظ کنم و بر تمامی اعضا لازم و ضروری است که به قوانین و حرمت‌ها احترام بگذارند و به اجرا درآوردند. چرا که شکستن حرمت‌ها؛ یعنی ضربه‌زدن به خود و هم به دیگران که شاید گاهاً قابل جبران هم نباشد و اگر به حرمت‌ها عمل نکنیم؛ یعنی نقض فرمان کرده‌ایم و در هستی هر عملی، عکس‌العملی دارد؛ پس این سرپیچی و نقض فرمان به خود ما برمی‌گردد.

در کنگره ۶۰ هدف، رسیدن به تعادل است و به آن توجه می‌شود و فرمان‌بردار بودن به تمامی بایدها و نبایدها؛ یعنی پیمودن راه، برای رسیدن به تعادل. کنگره ۶۰، متعلق به یک دین، مذهب و یا جامعه و کشور نیست؛ افراد با قومیت‌های مختلف، اعتقادات مذهبی، افکار، اندیشه و ... حضور دارند؛ پس اگر این حرمت‌ها و قوانین نباشند، صلح و آرامشی وجود نخواهد داشت.

همه ما به این موضوع پی برده‌ایم که اگر روی اصل و اصول حرکت نکنیم، به‌نتیجه مناسب نمی‌رسیم؛ پس همه ما وظیفه داریم به این حرمت‌ها احترام بگذاریم، چرا که اجرای درست و صحیح حرمت‌ها برای حفظ این مکان مقدس لازم و ضروری است.

در پایان از آقای مهندس به‌خاطر تفکر عظیمی که برای بنا نهادن این مکان مقدس به‌کار بردند، بسیارتابسیار سپاسگزارم و از خداوند برای ایشان سلامتی خواستارم.

 


عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .