English Version
English

حریم به معنای مرز

حریم به معنای مرز

جلسه دوازدهم از دور سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی نمایندگی اردستان با استادی مرزبان خبری همسفر آسیه با دستور جلسه " حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ " روز شنبه (۲تیرماه ۱۴۰۳) برگزار شد.

سخنان استاد:
در ابتدا از جناب آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و همچنین راهنمای بزرگوارم خانم فاطمه تشکر می‌کنم و خدای مهربان را هزاران بار شکر می‌کنم که اذن ورودم به این مکان مقدس صادر شد؛ تا حال خوش را در زندگی مشترک تجربه کنم. دستور جلسه این هفته، حرمت در کنگره ۶۰ است. حرمت از کلمه حریم می‌آید. حریم به معنای مرز مشخص‌شده است؛ برای یک‌چیز که همراه با قوانین خاص خودش است. حرمت در همه مراحل زندگی ما نقش مهمی دارد؛ حتی در یک خانواده، برای هر عضو یک حریم و حرمت خاصی تعریف‌شده است. این‌قدر این موضوع اهمیت دارد که در کنگره هم جناب مهندس این تدبیر را داشته‌اند و در جلسات، دو بار نوشتار حرمت کنگره خوانده می‌شود که اگر رعایت نشود؛ همه‌چیز درهم‌وبرهم می‌شود.
در یک جامعه اگر حریم و حرمت‌ها نباشد؛ هرج‌ومرج به وجود می‌آید و قانون جنگل حکم‌فرما می‌شود و به قول قدیمی‌ها سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. برای اینکه یک فرد‌ مفید در جامعه و حتی خانواده باشیم؛ موظفیم حرمت‌ها را حفظ و اجرا کنیم؛ تا حال خودمان و اطرافیان ما خوب شود. در کنگره از همان ابتدا قوانینی هست که هر شخص از بدو ورود باید به آن احترام بگذارد و به‌درستی انجام دهد؛ تا حس خوبی پیدا کند و درواقع، بی‌چون‌وچرا چشم بگوید؛ چنین فردی سفری همراه با آرامش را تجربه می‌کند و به رهایی ناب دست پیدا می‌کند.

من به‌عنوان یک همسفر باید از همان ابتدای ورودم به کنگره در کار مسافرم دخالت نکنم که این هم حفظ حرمت هست. مسافران و همسفران هم در کنگره هرکدام برای خودشان حرمتی دارند که باید به آن‌ها احترام بگذاریم و به خودمان اجازه ندهیم؛ وارد حریم شخصی دیگران شویم و درواقع باید به فکر اصلاح خودمان باشیم؛ تا به دیگران هم حس خوب را انتقال بدهیم. حفظ حرمت درواقع، دوری از ضد‌ارزش‌ها و حرکت به سمت ارزش‌هاست و بارها این ضرب‌المثل را از آقای مهندس شنیده‌ایم که می‌فرمایند: "خانه همسایه کماچه، به ما چه ". از این گفته آقای مهندس، مفهوم حرمت را بهتر متوجه می‌شویم و همین‌طور می‌دانیم که انسان در عمل، معنای مطالب را درک می‌کند؛ نه اینکه فقط در حد حرف باشد.

در خانواده، حتی فرزندان هم برای خودشان حریم خاصی دارند که بدون اجازه نمی‌توان به آن وارد شد. من با آموزش‌های کنگره دریافتم که کسانی که به حرمت یک مکان احترام می‌گذارند، انسان‌های با‌ادب و منضبطی هستند که با دستور جلسات قبلی هم هماهنگ است. اگر بخواهیم در تعادل روحی و روانی باشیم؛ باید قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنیم. امیدوارم ازجمله کسانی باشم که حس و حال خوب را به دیگران هدیه بدهم؛ تا همه از دیدن من و شنیدن صحبت‌هایم لذت ببرند و بتوانم هر جایگاه خدمتی را که تجربه می‌کنم؛ اول حال خودم خوب باشد و بعد دیگران از من راضی خشنود شوند.

ویرایش: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون یکم)
عکس: همسفر مهتاج رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون دوم)
ارسال: راهنما همسفر الهام، خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی اردستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .