English Version
English

قانون در همه‌جا حاکم است

قانون در همه‌جا حاکم است

هفتمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گوجان به استادی همسفر توران با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.


خلاصه سخنان استاد:
درکنگره ساختار و قوانین به گونه‌ای طراحی شده است که هر کدام به نحوی جایگاه و ساختار سازمان کنگره ۶۰ را به تصویر می‌کشاند. ‌حرمت از حریم می‌آید و حریم، قوانین و اجرای آن‌ها نظم و سازمان‌دهی را به دنبال دارد.‌ اگر هر کدام از اعضا، قوانین و حرمت‌ها را جدی نگیرند، هرج و مرج به‌وجود می‌آید و ساختار نظم خود را از دست می‌دهد و این باعت می‌شود که ساختار هیچ بقایی نداشته باشد. قوانین، نباید تنها به زبان و گفتار باشد؛ بلکه باید به صورت عملی و کاربردی اجرا شود و با عمل کردن به آن‌ها هر رهجوی تازه‌وارد نیز آموزش می‌گیرد.

اگر در هر مکان، همه چیزی در جایگاه خودش باشد و هماهنگ و همسان باشد، قانون نیز در آنجا پر رنگ است. ‌اگر به قوانین احترام بگذاریم، خودمان نیز در امنیت هستیم. قوانین مانند یک سپر از انسان‌ها مواظبت می‌کند. آقای مهندس در صحبت‌های خود فرمودند: «قدر دو چیز را بدانیم، یکی سلامتی و دیگری امنیت.»وقانون در همه جا حاکم است. در خانواده، جامعه، سازمان‌ها و نهادها در کل هستی و اگر قانون نباشد، هیچ چیز در سر جای خودش نیست. حرمت واژه بسیار پر معنا و مفهومی است. در کنگره حرمت بسیار به جا و درست تعریف شده است.

حرمت در کنگره برقراری رابطه مالی و کاری را ممنوع کرده است؛ زیرا کاری که از روی تفکر نباشد، عواقب بدی به دنبال دارد. در این مکان مقدس همه اعضا موظفند، حرمت‌ها را رعایت کنند. هیچ لزومی ندارد که اعضا در کنگره پول و شماره تلفن رد و بدل کنند. پوشیدن لباس سفید، در این مکان قانون است، نباید از هر تیپ، مد و لباس دلخواهی استفاده کنیم، دروغ نگوییم، تجسس و در کار دیگران دخالت نکنیم، همچنین حضور در جلسات، احترام به شال‌ها و اعضای خدمت‌گزار، همه جز قوانین و حرمت‌های تعریف شده در کنگره است.

هر شخصی برای رسیدن به تعادل به کنگره می‌آید، پس باید بداند، بیرون از کنگره نیز رابطه برقرار کردن تخریب به دنبال دارد. حرمت آنقدر حائز اهمیت است که در جلسات کنگره نیز دوبار خوانده می‌شود. کنگره با متد بی‌نقص، حرمت و قوانین به‌جا و بررسی شده، توانسته است، هزاران نفر را از بند اعتیاد و تاریکی برهاند. آموزش‌ها در قالب جهان‌بینی، دیدگاه و تفکر هر فرد را رو به صراط مستقیم و روشنایی سوق می‌دهد؛ زیرا قوانین به صورت قاطعانه با پشتوانه محکم اجرایی در حال پیشروی است. در کنگره هر چیزی را که حضور و ارتباط اعضا با یک دیگر را به خطر می‌اندازد با حرمت و قوانین به‌جا و به موقع مسدود می‌نماید.

تایپ: همسفر توران، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر فریبا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .