English Version
English

انسان بیهوده به این دنیا نیامده به او حق انتخاب داده شده

انسان بیهوده به این دنیا نیامده به او حق انتخاب داده شده

سومین جلسه از دور چهل‌ و‌ چهارم کارگاه‌ های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی عمان‌سامانی با استادی راهنمای محترم آقا داریوش، نگهبانی مسافر حمزه و دبیری مسافر محمد رضا با دستور جلسه « وادی چهارم و تاثیر آن روی من » پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ دقیقه آغاز به‌ کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان داریوش هستم یک مسافر.

قبل از هر چیز خداوند را شاکر و سپاس گزارم بابت اینکه در بهترین جای ممکن قرار دارم، هر آنچه دارم مدیون کنگره هستم. مدیون خداوند، آقای مهندس و راهنمای خوبم آقا کامران هستم.
خدا را شکر می‌کنم قبل از اینکه با مفهوم مسئولیت آشنا شوم این مسیر پیدا شد و درب کنگره برای من باز شد، تا من به کنگره روی آورم. آن چیزی که مد نظر همه انسان‌ها است که همان آرامش است به آن دست پیدا کنیم. من اینجا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ به آرامش رسیدم، پس از کلی تلاش و ناامیدی خداوند دری را برای من باز کرد که هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که روزی به درمان و آرامش برسم. علی رغم همه نوع ترک و تلاشی که کردم ولی نشد آخر دست گفتم کنگره را هم امتحان کنم و این درب رحمت باز شد و من به عنوان یک‌ مسافر باید قدر آن را بدانم. و این تجربه من از کنگره است به همه چیز می‌شود رسید. هر تازه واردی که وارد کنگره می‌شود اگر ۱۴ وادی که مهندس مبنای کنگره قرار داده را نشناسد، خودش را نشناسد قطعاً خدای خود را هم نمی‌شناسد. تا زمانی صور پنهان خود را نشناسد، مسئولیت را نشناسد، تفکر کردن را یاد نگیرد کاری درست نمی‌شود. باید بدانیم که انسان بیهوده به این دنیا نیامده به او حق انتخاب داده شده که مسیر را درست انتخاب کند، از ضد ارزش‌ها جدا شده و بداند کسی مشکل او را حل نمی‌کند، به غیر از شخص شخیص خودش. در ان جی او دیگری می‌گفتیم خدایا نواقص شخصی مرا به تو می‌سپارم تا تو آنها را حل کنی و مسئولیت را به گردن خدا می‌انداختیم اما در وادی سوم و چهارم انسان را وادار می‌کند تا دست از توقعات بی‌جا بردارد و باید بداند  که مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرد. خدا جای کسی کار نمی‌کند بدون مسئولیت به درمان نمی‌رسیم. همه وادی ها را باید کار کرد تا از ضد ارزش‌ها دور شویم و در نهایت به عشق در وادی چهاردهم برسیم و بتوانیم خدمت کنیم و نهایتا به عشق خداوند به بنده برسیم. شرط حل مشکلات قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم است مسئولیت سفر اولی و سفر دومی مشخص است. درسفر اول مسئولیت، درمان خود می‌باشد. چون یک شخص مصرف کننده هر آنچه از ثروت و مکنت و غیره داشته باشد به چه درد او خواهد خورد. عرض می‌کنم اگر ما بدانیم کنگره چیست و کجاست سینه خیز می‌آمدیم نه با ماشین. انشاالله که همه ما واقف به مسئولیت خودمان شویم و همه چیز را به گردن خدا نیندازیم و کمک کنیم خودمان درمان شویم و به درمان شدن دیگران کمک کنیم.

در آخر آقای مهندس و خودتان را تشویق کنید.

نگارنده و ویراستار: مسافر سهراب لژیون پنجم

تنظیم: مسافر کیارش

ارسال: مرزبان خبری مسافر جعفر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .