English Version
English

کسی که خدمت می‌کند عضو هستی می‌شود

کسی که خدمت می‌کند عضو هستی می‌شود

جلسه دهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دکتر مسعود؛ به استادی مسافر امیرحسین، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر وحید، با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان امیرحسین هستم یک مسافر؛ خیلی خوشحالم که یک‌بار دیگر اینجا در خدمت شما هستم. دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن روی من است؛ پس می‌بایست با توجه به تجربیاتمان از وادی‌های گذشته حرف تازه‌ای بزنیم و ببینیم چه تأثیری روی من گذاشته است؛ وگرنه آقای مهندس بسیار زیباتر از ما در مورد وادی‌ها صحبت می‌کنند.
من فکر می‌کنم وادی‌های اول تا چهارم، همین ابتدای کار تکلیف ما را روشن می‌کند؛ چون وقتی کسی بلاتکلیف باشد در ارتباط با همه بلاتکلیف است؛ با همسر، فرزند و همه اطرافیان. بلاتکلیفی باعث می‌شود انسان از خودش و جامعه دور شود و این دور شدن انسان را منزوی می‌کند و این انزوا همان دنیای اعتیاد است.
این چهار وادی برای ما مشخص می‌کنند که در کجا ایستاده‌ایم. ما به خاطر نا آگاهی اشتباهات زیادی انجام داده‌ایم؛ اشتباهاتی که حتی اگر بخواهیم جبرانش کنیم شاید دیگر نتوانیم افراد مربوط به آنها را پیدا کنیم؛ ولی کنگره یک راه برای من گذاشته که حتی با ندیدن و نشناختن بسیاری از آدم‌ها می‌توانم جبران خسارت کنم و آن راه خدمت کردن است.
فراموش نکنیم بسیاری از افراد هستند که در کنگره ۶۰ به ما خدمت می‌کنند. اگر می‌خواهیم بلاتکلیفی ما برطرف شود باید خدمت کنیم و نه فقط یک نوع خدمت، بایستی خدمت جانی، مالی و علمی انجام دهیم و این همان گونه است که آقای مهندس خدمت کرده و می‌کنند.
وادی چهارم به ما می‌گوید اگر خواسته‌ای داری باید از خودت بخواهی؛ در وادی اول با نقش خداوند کاملاً آشنا شدیم که می‌گوید این نیرو هیچ کاری نمی‌کند مگر با القای افکار؛ یعنی به جز خودت از هیچ‌کس چیزی نخواه زیرا تو توانمندترین هستی در صورتی که نترسی و فقط به تجربیات گذشته خودت بسنده نکنی.
کسی که خدمت می‌کند عضو هستی می‌شود و کسی که عضو هستی شود اجازه تزکیه و پالایش پیدا می‌کند و آن موقع است که می‌توان جهش‌های بزرگی انجام داد. همه ما دوست داریم حرکت مفیدی انجام دهیم ولی وقتی می‌توانیم که به ما اجازه داده شود و زمانی اجازه داده می‌شود که عضو هستی شویم و خدمت کنیم و فقط مصرف‌کننده بی مصرف نباشیم.
من در وادی چهارم می‌توانم یاد بگیرم چگونه مفید باشم و چگونه حرکت مفیدی انجام دهم و تفکراتی که می‌گوید مسئولیت کارهایم را به عهده دیگران بیندازم را دور بریزم.
از اینکه به صحبت‌هایم توجه نمودید تشکر می‌کنم.

تایپ: مسافر محمود
تنظیم: مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .