English Version
English

حرمت از حریم می‌آید

حرمت از حریم می‌آید

جلسه چهارم از دوره ششم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی راهنما همسفر فاطمه  روز شنبه ۲ تیر‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

حرمت از حریم می‌آید؛ هرچیزی حریمی دارد؛ مثلاً حریم خانه، حریم جاده یا رودخانه یا حریم شهر. مثلاً خانه حریم دارد؛ در دارد و ما بدون اجازه نمی‌توانیم وارد یک خانه شویم یا انسان‌ها دارای حریم شخصی هستند و ما نمی‌توانیم بدون اجازه وارد حریم شخصی افراد شویم و در‌مورد مسائل خصوصی آن‌ها سوال بپرسیم؛ این حرمت و حریم‌ها گذاشته می‌شوند تا ما را از یک‌سری خطرات محفوظ نگه‌دارند، کنگره هم مثل همه جاهای دیگر حرمت و حریم دارد. در کنگره حرمت‌ها گذاشته شده‌اند تا ما بتوانیم به درمان و تعادل برسیم. حرمت کنگره در جلسات دوبار خوانده می‌شود و ما مؤظف هستیم موقع خواندن حرمت به دقت به آن‌ها گوش بدهیم تا بدانیم چه‌چیزهایی از ما خواسته انجام بدهیم و چه‌کارهایی نباید انجام بدهیم. 

آقای مهندس می‌فرمایند: «این حرمت‌های کنگره باعث انسجام ما می‌شوند و اگر حرمت‌ها گرفته شود کنگره سر یک ماه از هم متلاشی می‌شود و هرکسی ساز خودش را می‌زند.» در حرمت کنگره می‌خوانیم کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هرکس با ورود در این مکان باید حرمت آن‌را حفظ کند؛ مقدس و امن بودن کنگره بخاطر این است که می‌آید و انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی خارج می‌کند؛ در‌مورد رابطه‌ کاری و مالی که در کنگره ممنوع می‌باشد؛ آن هم به‌خاطر آرامش و امنیت خود افراد می‌باشد.

آقاي مهندس می‌فرمایند: «هرکس بیاید و بگوید من به فلانی پول قرض دادم و پول من را پس نداد به او می‌گویند کار خوبی انجام داده است؛ مگر در حرمت نمی‌خوانیم که پول دادن و پول قرض گرفتن ممنوع است؛ پس مقصر خودت هستی که حرمت کنگره را رعایت نکردی؛ چون وقتی به هم پول بدهیم با هم خورده حساب داریم.» ممکن است بگویید که می‌خواهیم به‌هم کمک کنیم ولی این کمک، این سود؛ بالاترین ضرر را برای ما دارد.

دروغ گفتن در کنگره ممنوع است؛ چون مادر همه فسادها دروغ است، همه بدبختی‌ها پایه اش دروغ است‌؛ علیه شخصی سرزنش کردن، پشت‌سر هیچ‌کس ما در کنگره صحبت نمی‌کنیم؛ هرکس صحبت کند می‌گوییم در روی خودش بگو. حرف یک‌دیگر را قطع کردن؛ دو نفر که با هم صحبت می‌کنند حرف آن‌ها را قطع نمی‌کنیم در کنگره ما فرصت می‌دهیم تا حرف آن‌ها تمام شود. الفاظ ناشایست بیان کردن؛ ما اجازه نداریم حرف زشتی بیان کنیم؛ در کنگره هیچ‌کس حرف زشت و توهین آميز نمی‌زند. در کنگره از لباس و پوشش مناسب استفاده می‌کنیم؛ هم خانم‌ها و هم آقايان.

یک جمله در انتهای حرمت است که می‌گوید: «در ضمن خواهشمندیم با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود کیف و موبایل فضای امن کنگره را ناامن و مسموم نکنید حال این سوال پیش می‌آيد، کسانی که حتی قادر نیستند از لوازم، کیف یا موبایل شخصی خودشان مراقبت نمایند.» شخصی که نمی‌تواند از کیف خودش مراقبت کند؛ چگونه می‌خواهد از زندگی خودش مراقبت کند؟ کیف را روی صندلی می‌گذاری و می‌روی و بعد می‌بینی کیف نیست یا داخلش را خالی کرده‌اند، مهم نیست کیف گم‌شده است؛ مهم این است که فضای کنگره را مسموم کرده‌ای! وقتی بگویی کیف مرا دزدیده‌اند، حال من گرفته می‌شود فضا ناامن می‌شود به صد نفر شک می‌کنی بنابراین هرکس باید از لوازم شخصی خود مراقبت کند. همه ما مؤظف هستیم تک‌تک موارد گفته شده در حرمت کنگره‌۶۰ را رعایت کنیم تا در کنگره بتوانیم به درمان و آرامش‌ برسیم.

تایپ و رابط خبری: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .