English Version
English

پیشرفت کنگره؛ نتیجه حفظ حرمت‌ها

پیشرفت کنگره؛ نتیجه حفظ حرمت‌ها

جلسه یکم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره 60 نمایندگی ساوه با استادی همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر نسرین با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در هر کشور و سازمانی، حتی خانواده یکسری قوانین و اصولی وجود دارد که افراد باید آن‌ قوانین را اجرا کنند؛ اگر رعایت و اجرا نشود باعث درهم‌ریختگی و هرج‌ومرج می‌شود. هر سازمانی از نظم و دیسیپلین خود خارج شود، تعادل به‌هم‌خورده و باعث سقوط می‌شود.

حرمت، کلمه‌ای است که بیان‌کننده حریم و مرزها است و نباید از حریم و مرزهای تعیین‌شده، خارج شد. در کنگره ۶۰ توسط آقای مهندس و اعضای دیده‌بانان حرمت کنگره و قوانین وضع‌شده است. قوانین وضع‌شده، از روی دانایی و آگاهی آقای مهندس است که باعث شده این مکان از امنیت و ارزش بالایی برخوردار شود. در کنگره همه مسافران و همسفران به دلیل داشتن هدف مشترک و ارزشمند؛ باید این حرمت‌ها را رعایت کنند، هدف آن‌ها درمان اعتیاد و خروج از تاریکی‌های اعتیاد و ضد ارزش‌هایی است که در تمام سطوح زندگی آن‌ها تخریب وارد کرده است.

من رهجو باید برای قوانین و حرمت کنگره ارزش قائل شوم، قوانین را درک کنم و نسبت به آن‌ها شناخت پیدا کنم، چون مکان امنی برای من فراهم‌شده است تا بتوانم خوب سفر کنم و هنر و علم درست زندگی کردن را بیاموزم. حرمت کنگره به علت این‌که از ارزش بالایی برخوردار است؛ هر جلسه دومرتبه توسط نگهبان جلسه خوانده می‌شود.

در ابتدا باید نظم و انضباط را رعایت کرد و به دنبال آن، احترام گذاشتن به یکدیگر، سرزنش نکردن، با اجازه راهنما شماره دادن و شماره گرفتن، پوشش ظاهری را رعایت کردن و مراقبت از لوازم شخصی است؛ از موارد دیگر حرمت که ممنوع است عبارت‌اند از: دروغ گفتن و حرف یکدیگر را قطع کردن. همه می‌دانیم چیزی که به درمان ما کمک می‌کند صداقت داشتن و درست رفتار کردن است.

ارتباط خارج از کنگره و مشورت گرفتن غلط و نسخه پیچیدن اشتباه باعث می‌شود سفر رهجو خراب شود. با ایجاد رابطه کاری و مالی در کنگره ممکن است افراد از کنگره فاصله بگیرند و درنهایت باعث خراب شدن سفر خود شوند؛ چراکه به دلیل مقروض شدن افراد به یکدیگر ممکن است نتوانند به کنگره بیایند، به همین دلیل رابطه کاری و مالی ممنوع است.

کنگره مکان مقدس و امنی است چون کارش نجات انسان‌ها از پلیدی و تاریکی‌ها است. افراد برای آموزش گرفتن و خارج شدن از تاریکی اعتیاد به کنگره مراجعه می‌کنند و تنها نقطه مشترک بین آن‌‌ها درمان اعتیاد، صورت‌مسئله اعتیاد و آموزش جهان‌بینی است. ارتباط اعضای کنگره ۶۰، محدود به مکان، فضا و زمان کنگره است و در بیرون از کنگره ارتباطی با یکدیگر نداریم. حرمت‌ها و محدودیت‌های تعیین‌شده برای این است که ما در کمال آرامش و صفا در کنار یکدیگر و بدون نگرانی آموزش بگیریم، خدمت کنیم و پیشرفت کنگره زمانی به نتیجه می‌رسد که حرمت‌ها حفظ شوند.

با‌ دقت در متن حرمت کنگره درمی‌‌یابیم تک‌تک قوانینی که بیان‌شده است همه اعمال درست و سالمی هستند که اگر با تمام وجود آن‌ها را باور داشته باشیم و اجرا کنیم، قطعاً درراه درست و مستقیم قرار می‌گیریم و به هدف و خواسته خود و درنتیجه به آرامش و آسایش می‌رسیم. وقتی من این حرمت‌ها را خوب درک کنم، بفهمم و آموزش بگیرم می‌توانم این قوانین را در زندگی کاربردی کنم و تغییرات اساسی در زندگی خودم به وجود بیاورم.


رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون سوم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر وجیهه
ویراستار: همسفر مهرناز رهجوی راهنما همسفر حمیده (لژیون دوم)
ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .