English Version
English

عبور از هر حرمتی، یعنی خارج شدن از دایره امن

عبور از هر حرمتی، یعنی خارج شدن از دایره امن

چهاردهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی صفا‌دشت با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی مرزبان، همسفر پروین در روز شنبه ۲ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدارا شاکرم که اجازه این جایگاه به من داده شد تا خدمت کنم. در باب این دستور جلسه؛ بایستی یک نکته کلیدی و اساسی را در نظر داشته باشیم که حرمت،کلمه‌ای است که بیان حریم و مرزها است، مرزهایی که نباید از آن‌ها عبور کرد. عبور از هر حرمتی، یعنی خارج شدن از دایره امن، دایره‌ای امنی که تک‌تک ما اعضای کنگره برای حضور خود در کنگره به آن نیاز داریم.

هریک از ما اعضای کنگره، در هر جایگاه و در هر مرحله‌ای از سفر اول یا دوم که باشیم، اگر می خواهیم با خیال آسوده و در کمال آرامش و با اطمینان در کنگره حضور داشته و دیگران از حضور ما خرسند و خوشحال باشند و بتوانیم به آموزش و خدمت بپردازیم؛ باید بدانیم که مهم‌ترین شرط آن رعایت حرمت است.

«آقای مهندس می فرمایند: بد قانونی بهتر از بی‌قانونی است.»  اگر جایی قانون بدی باشد آن را می توان تغییر داد و لیکن زمان می‌برد؛ ولی جایی که بی قانونی باشد آن‌جا هرج و مرج و مشکلات زیادی را به دنبال دارد. سعی کنیم با بذر عشق، محبت و دوست داشتن دل همه را شاد کنیم، تا بتوانیم از ضد ارزش‌ها فاصله بگیریم و سعی کنیم، صداقت و درستی را سر لوحه رفتار و عمل‌کرد خودمان قرار بدهیم و خدمتی که به ما سپرده شده را به نحو احسن انجام بدهیم.

ملاک برای ما خانواده نیست، دوست فلانی نیست یا شاگرد فلان راهنما نیست، همه از نظر کنگره یکی هستند، فقط باید حرمت‌ها را رعایت کنیم و با عمل سالم و عدالت خدمت کنیم و خدمت بدهیم. یک نظر شخصی و تجربه خودم را می‌خواهم بگویم:  ارتباط بین راهنمای همسفر و راهنمای مسافر و یا ارتباط همسفر با راهنمای مسافر، از نظر من دخالتی بیش نیست و این جزو قوانین کنگره محسوب می‌شود؛چون زمانی که رهجو به لژیون وارد می‌شود، راهنما با حس خوب با او رفتار می‌کند و به او کمک می کند که  شخص مصرف کننده به درستی آموزش ببیند و درمان بشود.

زمانی که همسفر با راهنمای مسافر صحبت می‌کند و گلایه و شکایت او را پیش راهنما می‌‌بردکه مثلاً، در خانه رفتار نادرست دارد یا داروی خود را سر‌ساعت و درست مصرف نمی‌کند و یا خیلی چیزهای دیگر، همین شکایت کردن‌ها که به نظر یک همسفر کمک کردن به مسافر است، باعث می شود، راهنما حسش به آن مسافر عوض شود و خیلی اتفاقات دیگر و این روابط نه به نفع همسفر می‌شود و نه کمکی برای بهتر شدن درمان مسافر، فقط باعث می‌شود، حرمت‌ها و قوانین را خدشه دار کنیم و هم به جای کمک کردن به مسافر، باعث خراب شدن سفر او هم بشویم.

این‌ تجربه‌ای بود که اوایل سفر خودم داشتم؛ ولی امکان ندارد دیگر تکرار کنم و این هم جز حرمت‌های کنگره ۶۰ است که آقای مهندس مطرح کردند. امیدوارم که همه اعضای کنگره ۶۰ بتوانیم حرمت‌ها را رعایت کنیم و با عدالت و بدون سر‌زنش کردن دیگران، آموزش‌های لازم بهره‌مند‌ شویم.

عکس: همسفر منیره، مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .